Hallo! Ik zou jullie nog even mijn bevallingsverhaal vertellen, dus dat doe ik bij deze. Op de uitgerekende datum, woensdag 02/08, braken 's avonds tegen 22.30/22.45 mn vliezen al. Die nacht had ik steeds al weeen (ze waren wel heel licht, ik heb die nacht nog 2 uurtjes kunnen slapen). De volgende dag, donderdag, ging het de hele dag een beetje zeurderig door. Af en toe en heftigere wee, maar meerendeels alleen maar lichte zeurderige weeen. We hebben toen de VK gebeld, en die is tegen 14.00u bij ons geweest. Ze zei dat ik het beste maar op bed kon gaan liggen, zodat ik rust had en ik op die manier misschien de weeen een beetje meer op kon wekken. Dat lukte ook wel aardig. Tegen de avond werden de weeen steeds erger en 's nachts kwamen ze dan ook om de vijf a zes minuten. We hebben samen de hele nacht wakker gelegen om de tijden van de weeen te noteren, en tegen 00.00u hebben we de VK weer gebeld. Als het niet veranderde, moesten we tegen 05.30u weer bellen en dan zou ze langskomen om te kijken. Dus om 05.30u was ze er weer. Ik had helaas toen nog maar 1 centimeter ontsluiting, dus thuis bevallen mocht toen niet meer (vliezen langer dan 24u gebroken), dus moest ik vrijdagochtend (al om 6.30u!!) naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis is er na 2,5u geprobeerd dmv weeenopwekkers de ontsluiting op gang te helpen, en dat lukte gelukkig binnen 4 uur. Toen mocht ik tegen 14.30u eindelijk persen. Maar omdat zn hoofdje vast zat in mn bekkeningang en dus niet verder wou, heeft de gyneacoloog het nog geprobeerd met een vacuumpomp. Ook dit werkte helaas niet, en toen heeft hij Jamie terug geduwd het geboortekanaal in. Dit voelde niet echt lekker. Mn hubby moest me tegenhouden, anders was ik zo van die tafel afgevallen! Dus toen zei de gyneacoloog dat dit een keizersnee moest worden. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg een ruggenprik en binnen 10 minuten was Jamie al geboren. Om 14.58u met een gewicht van 3615gr en 50cm. Helemaal gezond, hij had alleen een beetje koorts, dus is hij eerst naar de kinderafdeling gebracht en heeft hij daar 3 dagen in een warmtebedje gelegen met een infuusje in zn hoofd met antibiotica, voor het geval dat er eventueel een infectie op kon treden, omdat mn vliezen langere tijd gebroken waren. Op de dinsdagmorgen erna zijn wij allebei ontslagen uit het ziekenhuis en alles gaat nu hartstikke goed met ons. Tis een lekker jochie die ons 's nachts niet uit onze slaap houdt, hij slaapt zo 5 a 6 uur door. Ook overdag houdt hij zich keurig aan zn tijden om te eten, steeds om de 3,5 a 4 uur. Netjes toch? Het was al met al wel een zware bevalling, en helemaal omdat ik eigenlijk thuis bevallen wou en het een keizersnee is geworden, maar ik heb er gelukkig geen akelige herinneringen aan overgehouden. Dus wie weet over een jaartje of 2... Groetjes!
Jammer dat het geen thuisbevalling is geworden, maar gelukkig heb je er geen vervelende herinneringen aan overgehuden. Nogmaals gefeliciteerd en een fijne kraamtijd toegewenst.
Gefeliciteerd!!! Jammer dat het niet zo'n voorspoedige bevalling is geweest, maar zo te lezen ben je dat alweer bijna vergeten.... Lekker genieten nu! Gr. Niki
Hoi Queenbee, Wat een verhaal zeg ! Kun je blij zijn dat je al in het ziekenhuis was toen alleen het hoofdje er uit kwam. Een meisje wat ik ken had de zelfde situatie thuis en moest toen nog hals over kop naar het ziekenhuis. Zij is wel geholpen met de vacuum. Nou, geniet lekker van je kleine mannetje ! Groetjes, Nikki F