hihihi het is idd leuk om te laten doen maar geen hou vast. Ik ben gependeld op 12 september en 14 septmber ik zou het niet erg vinden als ze ook dan geboren wordt dan ben ik 39 weken zwanger
En toch hou je je als je op het einde loopt er een beetje aan vast hihi... Dat merkte ik bij juli-mama's ... Helaas klopte geen een gependelde datum
jammer is dat he kon je maar een datumpje prikken waarop de kleine geboren wordt en ervoor kiezen dat je niet over datum loopt hihihi, maar helaas de natuur beslist anders
Het klinkt misschien raar, maar leg de uitslag van die pendel naast je neer, omdat er verder niets uitwijst dat je eerder gaat bevallen, gebeurt het straks misschien omdat je, je zo druk maakt omdat diegene voor jou week 35.5 gependeld heeft! Ik wil je niet bang maken hoor, maar je gedachten kunnen een hoop! Ga lekker verder met wat je doet en de kleine blijft lekker zitten!!! Ben blij dat het nu met jullie igg allebei goed gaat!!! Succes!
Nou gedachte kunnen er niet voor zorgen dat de bevalling ineens begint nee sorry dat geloof ik niet helemaal. Je lichaam maakt weeen aan om een andere reden en niet omdat je helemaal gefocust ben op een datum
Als jij je heel erg gestresst gaat lopen maken dan denk ik dat, dat best wel mogelijk is, stress is gewoon een factor die in je zwangerschap heel wat teweeg kan brengen namelijk! Jij hebt toch ook weeën gekregen omdat je te druk bezig bent en je druk maakt over het feit dat het huis niet schoon is en je man je niet genoeg steunt (tenminste dat maakte ik erop uit), die weeën komen niet zomaar hoor, tenzij er iets mis is!!! Maar met je gedachtes moet je oppassen, je kan jezelf ook ziek of gek maken, daar moet je niet te licht over denken!!!
de weeen zijn bij mij spontaan gekomen en niet omdat mijn man toen niet thuis was. De weeen begonnen van de 1 op andere minuut. Ik had verder niks gedaan en ook geen stress gehad. Toen ik thuis kwam na 8 dagen toen maakte ik me druk om mijn man die moest gaan werken. De weeen kunnen zonder enige aanwijsbare feiten beginnen. Dit is ook wat het ziekenhuis zei.
Wel rustig aan blijven doen hoor Femke . Lekker makkelijk om tegen een ander te zeggen; ben net terug van vakantie en de "opruim/poetshormonen" draaien weer . Ben maar blij dat je babytje al een mooi gewicht heeft. Mijn zoon woog bij de geboorte 2640; boven de 5 pond dus dan is het meestal goed. Voor jou wel te hopen dat het toch een weekje of twee eerder komt anders moet je wel extra je best doen met een 9 ponder . Succes meid. Silly
Hoi Femke, Ik zou zeggen zo lang mogelijk proberen de kleine "binnen" te houden. Een zwangerschap duurt niet voor niks 40 weken. Wij hebben inmiddels 3 kids, de jongste is nu 2,5 week oud. De oudste en de jongste zijn beide met precies 35 weken geboren. En ik kan zeggen dat is geen pretje. Vooral met de eerste heb ik het heel moeilijk gehad. Inmiddels ken ik behoorlijk wat mensen met te vroeg geboren kindjes en ik kan je vertellen dat er ook veel kindjes zijn die met 35 weken geboren zijn welke altijd nog problemen hebben. Zo ook onze oudste. Hij heeft ook 3 weken op de couveuse afdeling gelegen. Het kan ook anders, dat bewijst onze jongste spruit. Ook zij was groot geschat, we zouden nog een echo krijgen om te kijken hoe groot ze zou zijn. (alleen toen was mevrouw al geboren). De verloskundige had haar ook geschat op een dikke 8 a 9 ponder bij 40 weken. Ons meisje is met 35 weken geboren en woog 2780 gram dus behoorlijk voor 35 weken. Ze deed het prima heeft 1 dag op een warmte bedje gelegen daarna in gewoon bedje, ze mocht eigenlijk al op maandag naar huis (ze was dodnerdags geboren). Alleen toen moest ze onder de blauwe lamp. Na 6 dagen mochten we haar mee naar huis nemen en tot nu gaat alles goed. Waarom een bevalling spontaan komt is niet duidelijk, stress kan een rol spelen maar dat hoeft helemaal niet. Wel is het zo dat het beter is als een kindje lang blijft zitten. Ik hoop dat je het nog tot een week of 37 vol kan houden. Groetjes Diane
Nou meiden ben alweer 30 min bezig met lichte weeen. Wordt hier werkelijk niet goed van. Gelukkig zijn ze niet krachtig genoeg om iets te veroorzaken
Ok, sorry dan neem ik alles terug, ik dacht dat het wel klopte!!! Femke heel veel succes, hopelijk zet het niet door!!!
Bohh Femke, hopelijk lukt het nog zeker 4 weken om je kleintje te laten zitten... Zijn de weeen weer weg nu?
Hallo meiden, Ik schrik een beetje van de heftige discussie omtrent het pendel-gedoe. Ik leg het ook echt wel naast me neer nu, alleen heb ik altijd een voorgevoel gehad dat de kleine geen 40 weken blijft zitten, wat natuurlijk geen probleem is, maar als zo'n pendel dan ook nog ziets voorspelt is dat heel raar. Mijn VK zegt dat ik geen reden heb om te vermoeden dat de kleine eerder zal komen. Alles gaat prima met mij en ook met de kleine, dus wat willen we nog meer ! En Karina, natuurlijk ben ik heel blij dat het met ons beiden goed gaat ... (ik heb naar mijn idee nooit ergens geschreven dat ik daar niet blij mee ben of niet van geniet ...) We houden gewoon de benen stijf bij elkaar tot 37 weken, en dan mogen de kleintjes komen ok ! Groetjes, Nikki F