Weer werken als alles niet zo lekker loopt

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Snoopy1979, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi,

Over 4 weken is het de bedoeling dat ik weer ga werken. Aanstaande woensdag is het einde van mijn verlof, maar ik heb nog 3,5 week ouderschapsverlof er achteraan. En de eerste maanden als ik werk is papa thuis met Lisa. Dit was van tevoren allemaal al afgesproken. Bij Eva precies hetzelfde gedaan en dat beviel erg goed, tuurlijk was het even moeilijk mijn meisje voor het eerst een hele dag achter te laten, maar het ging allemaal prima.

Nu gaat het allemaal wat minder. Lisa heeft reflux en we zijn nog bezig met de juiste medicatie te vinden (en hopelijk lukt dat). Lisa weigert nu door misselijkheid regelmatig de borst en de fles (we oefenen 2 keer per week) lukt vaak niet.

Iemand die ervaring heeft met een soortgelijke situatie, wat hebben jullie gedaan/zouden jullie doen? Als het over 4 weken nog gaat zoals nu, ga ik het echt niet trekken om te werken. Ik zit eraan te denken om nog eens 4 weken ouderschapsverlof op te nemen. En als het daarna nog niet beter is, tja, dan ben ik volgens mij helemaal op en kan ik me waarschijnlijk ziek melden. Ik hoop zó dat het zover niet hoeft te komen.... ik had het me allemaal zo anders voorgesteld, ik ben er zo verdrietig om...

Misschien loop ik teveel op de feiten vooruit, want ik heb nog 4 weken. Maar het houdt me al wel erg bezig.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/ideeën/meningen.

2. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zit met hetzelfde gevoel. Na een zware zwangerschap is onze zoon geboren. maar hij is altijd onrustig, veel huilen. We lopen ondertussen bij de kinderarts en zijn nog echt zoekende naar oplossingen voor zijn klachten (buikkrampen, moeizame ontlasting, reflux)
    Ik moet over 4 weken beginnen en gaat onze zoon naar het kdv en ik zie het echt niet zitten zolang hij nog onrustig is. Helaas moet ik wel beginnen en kan ik niet meer regelen dat ik langer thuis ben.

Ik hoop dat het tegen die tijd beter gaat met hem, maar ik vind het erg moeilijk.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kan me heel goed voorstellen dat je het niet ziet zitten om nu te gaan werken. Bij mijn dochter ook veel 'gedoe' gehad met reflux, kma, veel huilen etc. Ik had de mazzel dat ik nog studeerde en dus heel makkelijk nog een poosje thuis kon blijven.
    Ik zou proberen langer thuis te blijven. Heb je een begripvolle baas? Kan je het bespreekbaar maken? Ze hebben er ook niks aan als jij straks overspannen thuis zit dus als je nu nog wat langer tijd nodig hebt en je functioneert dan ook is het een win-winsituatie lijkt me.
    Misschien ook bespreken met je huisarts? Misschien heeft hij/zij tips?
    Of de bedrijfsarts?

Er zijn vast wel mogelijkheden. Sterkte en succes!

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wennepen, jij zit dus met hetzelfde, ik hoop dat het tegen die tijd beter gaat met hem! Dat hoopt ik hier dus ook.

Maja, ik heb wel een redelijk begripvolle baas. Ik zal ook zeker aangeven dat ik het gewoon echt niet ga trekken anders of bang ben overspannen/depressief te raken. Dan is 4 weken extra ouderschapsverlof beter lijkt me dan ziek melden. Ik weet alleen niet hoe het met de vakanties zit van mijn collega's. Maar als ik het op tijd aangeef kunnen ze iemand anders nog even inwerken voor de
    paar dingen die ik doe in die 2 dagen.
    Maandag komen er wat collega's van me langs, ik zal het er met hun ook even over hebben. Dan krijgt mijn baas het ook automatisch te horen, dat het niet zo heel lekker gaat.

Maar ik hoop vooral dat het hier heel snel beter gaat, niet alleen voor het werk uiteraard, maar sowieso. Een kindje dat niet lekker in haar vel zit is absoluut niet leuk :(. We hebben nu Losec gekregen ipv Zantac, maar Lisa blijft misselijk, dus het wordt waarschijnlijk toch motilium erbij. Als het maar gaat helpen...

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou er inderdaad nog wat tijd achteraan plakken. Heb ook maandenlang gesukkeld met onze dochter (ze huilde het grootste gedeelte van de dag en sliep max 4 uurtjes s'nachts, bv liep niet super) en had er niet aan moeten denken om haar naar een kdv te brengen (ben thuismoeder). Uiteindelijk kwamen we er met 5 maanden achter dat ze ernstige kma had en ben blij dat ze dus al die tijd gewoon bij mama was.

Veel sterkte met jullie meisje! Hopenlijk komen jullie er uit met de medicatie en knapt ze snel op!

6. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hey Snoopy,
    Wat vervelend dat het niet zo lekker gaat. Dan wil je inderdaad het liefst thuis blijven. Misschien zijn eerst halve dagen een optie en dan kijken hoe het gaat? Als het dan nog niet lekker gaat dan extra ouderschapsverlof? Heel veel sterkte! Knuf

Deel Deze Pagina