Hoi lieve lactatiekundige, Ik hoop dat je me kunt helpen want ik voel me erg moe. Ik ben een blij moeder van een 4 maanden zoontje. Het is een lieverd en hij is erg actief en vrolijk. Het is een gezonde jongen. Vanaf het einde van de 1e maand sliep mijn zoontje altijd door in de nacht. Hij sliep van 10 uur tot en met 6 uur snachts. Ik ben dus goed verwend geweest Maar sinds een week slaapt hij al vanaf 8 uur. Maar hij wordt nu ook bijna om de 3 uur wakker om te drinken. Vandaag werd hij wakker om: 20:00 24:00 03:00 06:00 09:00 en overdag drinkt hij echt om de 2 uur. Ik ben heel blij dat alles goed gaat met bv maar het is enkel de nachten die mij breekt. Ik weet dat ik hem voeding kan geven met 4 maanden maar omdat ik bv geef wil ik wachten als hij 6 maanden is , omdat dit zoals ik begrepen heb veel gezonder is. Ik blijf bij 6 maanden wel nog steeds bv geven maar dan zal ik groente en fruit erbij geven. Hahaha mijn vraag is , waarom slaapt mijn zoontje niet door? Heeft hij toch behoefte aan voeding? Of is er een andere oorzaak voor. Veel liefs, Van visitor
Hoi, Wat vervelend dat je zo moe bent. Wat je zoontje doet is niet een heel vreemd ritme. Hij drinkt 2 keer in de nacht. Voor je melkproductie is dit heel goed, voor jouw nachtrust wellicht iets minder. Maak je het jezelf wel zo makkelijk mogelijk snachts? Baby's kunnen om verschillende redenen wakker worden in de nacht. 1 daarvan is honger. Wat ook goed kan is dat hij bij je wil zijn/ je wilt voelen. Drinkt hij ook echt effectief in de nacht? Waarom hij precies wakker wordt in de nacht kan ik helaas niet zeggen. Wat wel duidelijk is is dat hij een behoefte heeft. Vaak zijn het fases. Nu wordt hij 2 keer in de nacht wakker zometeen wellicht 1 keer en daarna weer iets ander. Bijvoeding heeft niets met het wakker worden te maken. Groente en fruit liggen niet zwaar op de maag en zal hij dus ook niet van doorslapen. Begrijp je een beetje wat ik bedoel? Groeten Rieneke
Bedankt Rieneke voor je geruststelling. Gisteren werd hij gelukkig maar 1 keer wakker . Maar nu slaapt hij opeens weer om 22:00 dus net zoals voor deze periode . Ik denk dat het een fase was zoals je zij. Hihi ik ben nu in indergeval uitgerust. Hij drinkt snachts altijd heel effectief dus het is echt de honger die hem wakker maakt Goed om te weten dat groente en fruit ook niet zwaar op de maag valt anders had ik het wellicht nog gegeven.
Oke, kwestie van afwachten dus wat hij de komende periode gaat doen in de nacht. Post gerust op het moment dat je ergens over twijfelt. Groetjes Rieneke