Goede morgen allemaal, Sinds mijn dochter 4,5 maand is ben ik weer aan het werk gegaan. Ik werk in de zorg en ga tussendoor naar huis om te voeden.. Het is een heel heen en weer gevlieg maar ik heb het er zeker voor over Op mijn werk is niet iedereen er blij mee, maar dat kan mij niets schelen.. ik wil zelf blijven voeden zolang mijn dochter het wil Ik vroeg me af of er nog meer moeders zijn die het op deze manier doen?
Ik zou het heel graag willen, maar ik weet zeker dat mijn baas er niet mee instemt (en ja ik weet dat ik er recht op heb, maar goed, dan gaat het op zo´n vervelende manier....dat heeft ook geen zin). Super dat het bij jou wel kan!
Ik ging van de 2 voedingen die mijn kleine op het KDV kreeg, 1x live voeden. Dat was dan 2 dagen per week. Het KDV zit ook om de hoek van mijn werk, dus was vaak dan sneller dan met kolven. Op het andere moment van de dag was ik alleen op kantoor dus moest ik wel kolven, dan kon ik iig de telefoon opnemen als deze ging. Bij de tweede (die onderweg is) ga ik het zeker weer op deze manier doen! Ik vond het sowieso erg gezellig op uk 1x per dag onder werktijd te zien en ik vond het fijn om even mee te kunnen kijken op het KDV. Lekker vol blijven houden hoor, zolang het lukt!
Ik heb het precies zo gehad als Theres. 1x over voor live, 1x kolven, maar dat was in mijn geval echt omdat Renske niet uit de fles wilde drinken. Nu gaat dat prima, en kan ik gewoon hele dagen werken. Voor mijn werk en concentratie was het niet echt bevorderlijk om heen en weer te gaan steeds. Ik vond het wel heel fijn om die eerste maand op het KDV even mee te kunnen kijken, en kom nu ook gewoon als het niet gaat. Ik ben met kolven in 10 minuutjes klaar en kan het gewoon op mijn werkkamer doen, dus het is absoluut niet sneller (maar wel leuker) om haar live te voeden.
Wat leuk dat er meerdere zijn die dit ook doen... Ik vind het ook heerlijk om dan weer even lekker thuis te zijn bij mijn kinderen. Het is wel druk want ik moet dan weer op tijd terug zijn bij mijn clienten maar ik doe het met liefde voor mijn meisje en zou ook echt niet anders willen. 9 maanden heb je er recht op (of was het tot 9 maanden?) dus dat blijf ik ook zeker doen Wat mijn werk er ook van vind... ik heb er recht op.. dan maar scheve gezichten maar ik doe het op mijn manier .. Laatst al een confrontatie gehad met mijn planner.. die dacht even mij alles te vertellen.. Helaas zijn er altijd mensen die er geen begrip voor hebben
Ik heb ook live gevoed, heerlijk vond ik het. Het kdv is hier om de hoek en daar ging ik 2 keer per dag heen, van 4,5 tot ruim 6 maanden. Wel maar 1 van mijn 3 werkdagen, de andere 2 is papa thuis, moest ik alsnog kolven helaas. Het kostte mij zelfs minder tijd, ik had namelijk wel moeite met kolven. Moest echt even ontspannen voordat ik begon, daardoor was ik er echt wel een half uur per keer mee bezig. En dan kolfde ik niet genoeg, dus moest het 3x op een dag. Lang leve live voeden!
@ evenstar.. bedankt dan hebben we idd nog even @ fenneke: Ik heb ook meer moeite met kolven.. daarom voed ik ook liever live.. En omdat ik er ook recht op heb wil ik dit ook perse zelf doen Voor mij is het helaas niet om de hoek.. moet er zo'n 10 minuutjes met de auto over doen en dan ook weer 10 minuutjes terug.