weer werken na verlof

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Jo86, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    hey dames,
    Over drie weken moet ik weer beginnen met werken en ik zie er zo vreselijk tegen op! Ik ga drie dagen werken, mijn dochtertje gaat dan 1 dag naar opa en oma, 1 dag kdv en 1 dag is mijn man thuis.
    Het liefst zou ik twee dagen gaan werken, maar dan kan ik zo en zo niet mijn functie behouden en ik weet zo en zo niet of mijn baas daar wel mee akkoord gaan.
    Wat zijn jullie ervaringen? Went het echt? Miste je niet teveel van je kleintje?
    Aan de ene kant zou ik het liefste thuis zijn en maakt het me niet uit wat voor werk ik moet doen (dan maar twee dagen) aan de andere kant ben ik bang dat ik later spijt krijg...ik ben pas 23 dus moet nog heel wat jaartjes werken in principe...

wat zijn jullie ervaringen met de beslissing, wel of niet werken en hoeveel en wel of niet kiezen voor ´makkelijker´ werk...
    groetjes,
    jo

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik weet nog dat ik precies dezelfde gevoelens had. Ik was vooral bang of ik het nog wel kon, was er zo lang uit geweest! Mijn advies: begin gewoon te werken en kijk het een maandje of twee aan. Je hebt nog een bak hormonen in je lijf, je leven staat op zijn kop en je moet wennen aan alle veranderingen. Ik ben 1 dag minder gaan werken en werk er nu vier, en dat bevalt me prima. Maar ik heb echt wel een weekje of 3 moeten wennen toen ik terug kwam hoor!

3. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik kan je helaas niet helpen. Ik moet eigenlijk ook weer werk zoeken, maar durf het niet zo goed aan! Heb nog steeds veel moeite om mn mannetje ergens anders te laten;). Ik lees wel even mee:)

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik vond het ook weer verschrikkelijk om te moeten beginnen. Heb een paar weken vantevoren aardig wat lopen huilen. Maar inderdaad het went echt. Ik ben begonnen met vier dagen en toch terug gegaan naar drie dagen vier was echt te veel.
    Ik heb me wel bedacht dat als hij strakjes naar school gaat /kleuterschool dat ik dan graag wel mijn "leuke" baan wil houden. Als ik nog minder ga werken kan ik mijn functie niet houden. En dat is dan ook wel weer jammer. Ik moet er wel bij vertellen dat ik geen thuisblijf mama kan zijn omdat het anders financieel niet haalbaar is. Anders had ik best thuis willen blijven.
    Als je nog vraagjes hebt pb me gerust! :)
    Het word echt makkelijker, geloof me.

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had er ook énorm moeite mee maar het went écht!
    Ik ben half Februari weer begonnen, had nog 4 weken vakantie achter mijn verlof geplakt maa,r ik had er op een gegeven moment stiekem toch weer zin in. Nu ga ik enorm graag werken :)
    Ik zat er voor mijn verlof helemaal doorheen op mijn werk maar nu heb ik het weer helemaal gevonden.
    Dat je veel van je kindje mist valt echt wel mee. De dagen dat ik vrij ben en in het weekend (ik werk er 3 trouwens) zijn helemaal voor hem en geniet ik elke minuut.
    Ik ben zelfs weer aan een opleiding begonnen en ja het is druk maar het gaat allemaal heel goed.
    Als je nog wat wilt weten mag je me altijd pb-en o.i.d.

6. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    hey meiden,
    bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het inderdaad wennen is, vrijdag ga ik voor het eerst even alleen weg van huis (vast naar me werk), dus ben benieuwd hoe het dan gaat!
    Aan de ene kant denk ik ook wel dat ik het werken zou missen als ik nooit meer heen zou hoeven. Je wereldje wordt denk ik wel klein.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Het wént echt wel hoor.
    Ik werk nu 2 dagen maar ik heb er dan ook 3 rondlopen. Ik vind t de perfecte combinatie..
    Met 2 kids altijd 3 dagen gewerkt.

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zag er ook tegenop maar het wende heel snel weer, echt! Ik zou het gewoon proberen, je kan altijd nog stoppen met werken of iets makkelijkers gaan doen.

Ik ben zelf begonnen met 4 dagen waarvan 1 thuis, maar na 3,5 maand heb ik de thuiswerkdag eraf gehaald. Dat lukte gewoon niet, had alle 4 de dagen nodig om aan mijn 8 uur te komen. Nooit een dag vrij dus, veel te veel stress!

Deel Deze Pagina