Werken word me teveel

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kadotje, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Beste allemaal!

Mijn zoontje is inmiddels 15 maanden oud. Sinds februari dit jaar ben ik weer aan het werk. helaas bevalt mijn werk niet, is het onregelmatig, ik krijg mijn rooster een week voor de nieuwe periode begint, draai veel avond diensten en moet ook nog voor het gezin zorgen.

Ik raak dan ook aardig overspannen, en begin richting een burn-out te gaan. SInds gister heb ik mij ziek moeten melden omdat ik al weken 3 uurtjes per dag slaap. Mijn werkgever gelooft er helemaal niets van en vind het onzin.

Op dit moment heb ik zelfs de huisarts ingeschakeld en zij gaat kijken of ik meer (professionele) hulp kan krijgen. Haar advies was rust nemen. Alleen vind ik het erg vermoeid dat mijn werkgever elke dag belt en verteld dat ik aan het werk moet, mijn collega's mijn diensten moeten oppakken en dat voor hun ook niet leuk is.

Je raad het vast al: nog meer stress voor mij, nog slechter slapen en ik begin zelfs af te vallen.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen!

Sorry, ik moest gewoon ergens mijn verhaal kwijt. :(

C.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik zou eerlijk gezegd op zoek gaan naar een andere baan, met misschen wat regelmatigere tijden. Of wil je liever helemaal niet werken? Of denk je dat je als je even rust hebt gehad wel weer deze baan kunt oppakken?

Ik snap op zich wel dat jouw baas nu ook niet weet waar die aan toe is. Je wilt deze baan niet, maar je neemt ook geen ontslag, zo komt het op mij over iig.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik weet niet in welke sector je zit, maar een week voor de periode je rooster ontvangen lijkt mij véél te laat..
    In de VVT cao is bijvoorbeeld vast gelegd dat t minstens 14 dagen vooraf moet.. Even je cao er op nalezen dus..

Dat je werkgever steeds belt.. tja.. Is het mogelijk om keihard de stekker van de telefoon eruit te halen? Of gewoon te zeggen, als ik er aan toe ben om weer te werken, meld ik mezelf wel? In principe hoef je niet eens te vertellen wat je reden is dat je je ziek meld..

Maar ik denk dat t verstandig is dat je om gaat kijken naar een andere werkgever, misschien dat er daar wel iets meer regelmaat geboden kan worden wat werktijden betreft..

sterkte en succes!

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Klinkt vermoeiend! En wat een vervelende werkgever zeg. Je hoeft idd niet eens te vertellen waarom je ziek bent. Ik zou ook niet meer elke dag de telefoon opnemen als je baas belt. Een keer per week contact over je ziekte lijkt me zat.

Mijn tips: zoek een andere baan of besluit om thuisblijfmama te worden. Ik zou wel even wachten met solliciteren totdat je je weer wat beter voelt, anders krijg je nog meer stress. En je zou contact kunnen opnemen met de arboarts om van het gezeur van je baas af te komen.

Succes in ieder geval!

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik stuur je even pb

Deel Deze Pagina