Hoihoi! Sinds een paar dagen poept mijn meisje een stuk minder. Van drie, vier keer per dag is ze naar een a twee keer gegaan. Ze krijgt het er ook moeilijk uit, vaak helpen we met de thermometer dan lukt het wel aardig. We gaven infacol maar zijn hier sinds twee dagen mee gestopt omdat ik het idee had dat dit er misschien mee te maken had. Is dit wijs? Ze kreunde ook heel veel dat is sinds de infacol weg is over. Nu huilt ze echter wel meer met krampjes, deze heeft ze nu weer meer. Maargoed ze is nu vijf weken en dit is wel de bekende krampjespiek.. Dus of het met de infacol te maken heeft? Maar haar ontlasting is ook verandert lijkt het wel, het was eerst heel dun met kleine pitjes en sinds een kleine week is het afgewisseld iets dikker(nogsteeds behoorlijk vloeibaar hoor) en dun zonder pitjes, ruikt ook weeïger dan eerst. Kan het hierdoor komen? Is dit erg? Hoevaak "moet" ze poepen voor ik me zorgen moet gaan maken? En mag ik haar helpen met de thermometer of is het beter om haar zo te laten?? Ze heeft wel heel veel flinke plasluiers. Edit: Nog een vraag die me bezighoud. Ze drinkt maar heel kort, van begin af aan al. 5 a 10 minuten en wil geen tweede borst, heel soms na een kwartiertje nog een slok.. Is dit oke? Ze groeit goed, zit nu in maat 62 Merk dat ik er toch echt onzeker van wordt. Snachts compenseert ze geloof ik het korte drinken dan komt ze en slapen we vaak samen, dan tankt ze echt de halve nacht(ik val dan in slaap dus opzich geen probleem hoor..). Is dit allemaal prima? Of moet ik er iets aan doen en zoja wat dan?
Hoi. Maak je geen zorgen. Je dochter heeft een normaal ontlastingspatroon. Rond de 6 weken. (soms iets eerder, soms iets later) veranderd het ontlastingspatroon van een baby. Vanaf die tijd neemt het aantal poepluiers per dag af. Soms tot maar 1x per week. Ook wordt het wat steviger van structuur. Dit is allemaal normaal. De Infacol heeft hier niets mee te maken. De Infacol zorgt ervoor dat alle kleine gasbelletjes, grotere bellen worden, zodat die makkelijker via een windje eruit kunnen. Heeft ze echt hulp nodig met poepen? Kijk even of ze het zelf kan. Als je het gevoel hebt dat ze het niet zelf kan, mag je dochtertje helpen met een thermometer, pas alleen wel op dat je niets beschadigd. Een andere manier is met een warme doek buikmassage geven. Draai dan met de klok mee over haar buikje. Blijf zo voeden als je doet. Ieder kindje drinkt op zijn eigen manier. Dat het voldoende voor haar is, bewijst wel dat ze goed groeit. Groetjes Saskia
Aaah dat verklaart een boel! Ook de krampjes! Fijn!! Zonder infacol gaat het nu goed dus ik laat het maar weg maar het is fijn om te weten dat het hier niet door kan komen. En als het normaal is dat ze nu minder poept dan weet ik niet of het haar echt niet lukt. Ik geloof dat ze zo kreunt omdat ze het niet fijn vind om verschoont te worden en dat ik dat icm met het minder poepen gewoon verkeerd heb geinterpeteerd Maar beschadigen? Hoe dan? Ik doe de thermometer altijd eerst in de vaseline en dan heel voorzichtig tussen haar billen. Dan gewoon temperaturen en ding er weer uit. Kan ik daar wat mee beschadigen??? Wist ik niet! Dan zal ik zo doorgaan met voeden, fijn om te horen! Was bang dat het te kort was. Ik heb haar vandaag gewoon gelaten en niet getempt en ze is heel erg tevreden. Ga het nu dus maar gewoon zo proberen en ik zie wel waar t schip strand! Dankjewel!
Hoi. Met beschadigen bedoel ik niet te ver de meter erin of ermee draaien. Soms hoor ik dat ouders dat doen. Maar jij gelukkig niet. Groetjes Saskia
Oh gelukkig! Bedankt voor je toelichting!! Maakte me al helemaal druk En het werkt hoor, ze poept keurig en ik doe helemaal niks! Wel een stuk minder maar dat geeft dus niks, hebben we vraag en aanbod blijkbaar goed op elkaar afgestemd