Verandering van werkplek of ander werk?

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Roose79, Sep 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Voor wie is dit herkenbaar?
    Ik ben een aantal maanden geleden bevallen van mijn derde (en laatste... Oww boehoe.. Maar das een ander verhaal haha 😅) kindje. Nu begin ik over n tijdje weer met werken, maar.. Voor mijn gevoel ben ik toe aan 'iets nieuws'. Ik sta al geruime tijd (ong 12 jaar) voor de klas en ook al die tijd op dezelfde school. Voor mijn gevoel ben ik er een beetje klaar mee. Stoppen met werken is financieel geen optie, parttime werken doe ik al en dát bevalt in elk geval heel goed!
    Maar, hoe kom ik erachter wat ik wil; ben ik klaar op deze school? Heb ik het gehad met lesgeven in het algemeen? Wat zou ik anders willen/kunnen?

Heeft iemand ervaring met het switchen van beroep (m.n. Vanuit het onderwijs) of herkent iemand dit gevoel? Hoe krijg je dit op een rij voor jezelf?

2. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik werk niet in het onderwijs maar wil wel even mijn ervaring delen.....

Ik werk in de zorg en heb ongeveer 7 jaar op dezelfde afdeling gewerkt. Ik vond het wel ok, maar had altijd het gevoel, "dit is het niet helemaal" en ik vroeg me af of de zorg misschien niet de goede richting was. Na de bevalling ben ik op een andere afdeling gaan werken, zelfde organisatie, maar toch iets heel anders. Dit is het helemaal voor mij, ik heb het reuze naar mijn zin.

Dus misschien is het inderdaad tijd voor verandering, het zou kunnen dat een andere leeftijdsgroep/ school beter bij je past. Misschien kun je vragen naar de mogelijkheden die er binnen de school waar je nu werkt zijn en anders misschien toch solliciteren.

Heel veel succes.

3. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Dankjewel voor je reactie!!
    Wat goed dat je de stap hebt genomen en fijn dat het ook gelukt is en goed bevalt. Wisselen van leeftijdsgroep heb ik inderdaad ook al vaker gedaan. Ik probeer de komende tijd voor mezelf alles op een rij te krijgen maar inderdaad ook echt actie te ondernemen als onweer vastloop..

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik herken je verhaal helemaal. Ik ben 2 maanden geleden bevallen en moet in januari weer terug aan het werk, maar twijfel of ik dit, op deze plek, wel wil.
    Maar ik houd te veel vast aan zekerheid en durf de stap niet te zetten. Vorig jaar heeft zich al een mogelijkheid voor gedaan me toen heb ik mijn kans laten gaan.
    Succes!!

5. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Dank je klarinet! Hopelijk komt er een moment waarop je een keuze durft te maken ;)

6. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Grappig dit te lezen. Ik ben zelf in mei weer begonnen met werken, en het viel me enorm tegen. Met name de plek, de manier waarop de leidinggevende met me omging ( hele zware zw gehad ivm vroege weeen vanaf 18 wk, zware tijd na de bevalling door ks en overlijden kindje zwager). Ik heb in juni de knoop door gehakt en gesolliciteerd in een ander ziekenhuis ( werk in de verpleging). Ik begin as zaterdag met m'n nieuwe baan :).

7. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Spannend Madelein! Veel succes hopelijk bevalt het daar beter!!

8. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Wat een heftig verhaal trouwens!!! 😢

Share This Page