Ouderschapsverlof en taken op het werk

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Fabje123, Sep 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Even een vraagje voor de rechten-experts op het forum: Mag een werkgever zeggen... "Prima, ouderschapsverlof, is goed, MAAR er verandert niets aan je takenpakket. Oftewel: je moet precies hetzelfde doen voor minder geld."

Voor de duidelijkheid: mijn vriend en ik werken beide in een setting waar we een vaste 'caseload' hebben (ik van cliënten, hij van winkels) en nu zeggen onze beide werkgevers dus dat daar niets vanaf gaat, hoewel het ouderschapsverlof wel wordt toegekend.

Mijn vraag: Mag dit?

Op google konden we geen uitsluitsel vinden.

Alvast bedankt :)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Niet alleen hetzelfde werk voor minder geld... maar ook in minder uren!!!
    Lijkt me niet dat dat klopt.

Normaliter wanneer je parttime gaat werken (in principe doe je dat met OV ja ook) gaat ook je workload naar beneden.

Ga eens naar een vakbond/juridischloket/rechtsbijstandverzekering om dat na te vragen.

3. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Bedankt voor de reactie.

Mijn vriend heeft het juridisch loket gebeld en het blijkt dat er geen geschreven regels over zijn. Alles gaat naar 'redelijkheid en billijkheid'. We moeten dus proberen er onderling uit te komen. We hebben geen rechtsbijstand, dus een zaak ervan maken is ook weer niet nodig. Bovendien weten wij allebei ons werk prima te managen, ook in minder uren. Maar het is raar dat hier geen regels over zijn....

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,791
    18,973
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als nu blijkt dat jullie hetzelfde werk best in minder uren kunnen doen, zou ik er op rekenen dat je na je verlof extra taken gaat krijgen. Want blijkbaar kan dat best...
    Ik zou er dus echt voor waken dat je geen vrijwilligerswerk gaat zitten doen, door (structureel) tijdens je vrije uren je werk af te maken. Want of je krijgt er dan straks extra werk bij, of je bent die uren uiteindelijk gewoon helemaal kwijt.

5. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

Jan 9, 2016
    555
    53
    28
    Female
    Daar heb je gelijk in. Gelukkig zijn we allebei aan het solliciteren. Nieuwe kansen om het beter te regelen. Onze werkgevers nu zijn niet zo sociaal.....;)

Share This Page