Hoi, Ik vraag me af of je altijd voor een curritage moet als je een miskraam hebt gehad? Ik heb een miskraam gehad met 5 weken zwangerschap en ik weet niet of ik het vruchtje wel ben verloeren? In het zh hebben ze niets gezegd en ik ben ook al weer bezig met clomid
Als alles vanzelf eruit is gekomen hoef je geen curettage te krijgen. Tijdens een echo kijken ze of je baarmoeder 'schoon' is.
Lieve Jacqueline, Meestal heb je wel door of je het vruchtzakje kwijt bent, want zolang dat niet het geval is blijf je veelal vloeien of bloeden. Als je twijfelt of je alles wel kwijt bent, moet je vragen of er een echo gemaakt kan worden. Sterkte en groetjes, Wendy
Ik heb afgelopen weekend een miskraam gehad. Mijn verloskundig heeft mij hier het volgende over uitgegelegd. Het is belangrijk goed in de gaten te houden wat je verliest. Aan de hand van hoe ver je ongeveer in je zwangerschap bent en wat je verliest, kunnen ze inschatten of je alles verloren bent. Dit blijft inschatten. Daarom zijn zijn de volgende dingen ook belangrijk: De hoeveelheid die je vloeit en hoe lang je bloed verliest. Als dit afneemt en na ongeveer een week gestopt is, is dit een teken dat je lichaam zelf alles heeft "uitgedreven". Een miskraam gaat ook vaak gepaard met krampen. De krampen zijn een teken dat je lichaam het vruchtje/vruchtzakje/placenta uitdrijft. De krampen moeten dan ook na een paar dagen minder worden en verdwijnen. Als je blijft vloeien, krampen blijft houden of je geen stolsels e.d. verloren hebt, wordt je voor een echo naar het ziekenhuis gestuurd om na te gaan of er nog resten in je baarmoeder zitten. Zo ja, dan wacht men of nog even of het spontaan komt of er volgt een curretage. In mijn geval ziet het er tot nu toe naar uit dat mijn lichaam alles zelf heeft "uitgedreven" en hoef ik gelukkig niet meer naar het ziekenhuis. Pfff...