wat doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Momof3, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb een vraag...
    mijn man heeft nu de eerste 3 weken na de geboorte van onze zoon vakantie gehad. De eerste anderhalve week voedde ik echt op de klok..daar ben ik vanaf gestapt en doe het nu op vraag. Wat inhoud dat de voedingen dus onregelmatig komen en er soms meer zijn dan 7 per dag.

Mijn man gaat maandag weer werken en sommige avonden krijgen we de kleine niet in bed.hij maakt zich zorgen dat hij straks helemaal gebroken is.
    wat is wijsheid? Op vraag blijven voeden of er weer proberen een ritme in te bouwen?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maar 7 voedingen per dag is toch weinig? Ik heb er vaak wel 10...
    En ' s avonds als je kindje niet in bed wilt wil hij dan alleen maar drinken bij jou?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Die gebroken avonden/nachten komen niet door voeden op verzoek op voeden op tijden, die horen gewoon bij een pasgeboren baby...Denk dat je met op verzoek voeden minder onrust hebt doordat je echt inspeelt op je kindje. Bovendien is op tijden voeden niet goed voor je productie.

Als je man weer aan het werk gaat zou ik zeggen dat hij op tijd naar bed gaat en zoveel mogelijk slaap probeert te pakken. Bij ons ging het na de eerste 2 weken wel beter, in ieder geval 's nachts, dus ik hoop dat het bij jullie ook zo is.

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik voed nog steeds op verzoek, al krijgt ze nu zelf steeds meer ritme in dr dag! Maar goed; ik zou blijven voeden op verzoek en je man nu even zijn rust gunnen zolang jij verlof hebt. Dat is even saai, maar de nachten dus alleen doen. 's Nachts maak ik er ook geen feest van; licht zachtjes aan, voeden en meteen weer naar bed. Niet eerst verschonen enz. Mijn vriend slaapt er nu dwars doorheen. Ik pluk onze dochter ook uit haar wieg nog voordat ze huilt. Zodra ze Walker wordt en gaat pruttelen enz dan haal ik haar eruit, leg haar aan en na de voeding en evt boer weer terug. Daarom hoort mijn vriend haar niet!
    Wil de beeb niet slapen, dan bij je houden, op je laten slapen, aanleggen? Vaak willen ze toch nog bij mama zijn. Ik leg haar zo vaak slapend in bed! (ze kan ook wel inslapen in haar bed hoor).

Wat ik trouwens wel geleerd heb, is dat ik haar niet mijn ritme op kan leggen. Dus ons ritme is haar ritme! Honger is honger en niet afhankelijk van een tijd. Als ik weer ga werken moet ze wel op een bepaalde tijd uit bed, maar ze wordt nu toch al rond die tijd wakker voor een voeding. Komt wel goed dus.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou toch echt op vraag blijven voeden.
    En sorry, maar ik vind dat je man zich aanstelt. Gebroken nachten horen er nu eenmaal bij. Hij kan toch niet verwachten dat alles hetzelfde wordt als voorheen? Jullie moeten allebei je leven aanpassen en in dit geval bijvoorbeeld op andere momenten je rust pakken en duidelijke afspraken maken wie er wanneer uit gaat voor de kleine. Je hoeft niet iedere keer met z'n tweeën bezig te zijn.

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik vind op verzoek voeden geen probleem. Ik hoef straks ook niet weer aan het werk. Ben een "thuis-mama". Vind alleen soms die regeldagen zo verwarrend, dan twijfel ik echt aan mezelf omdat hij dan vlot van half 7 sochtends tot half 2 smiddags een keer of 6 drinkt.

Maar ben ik dan de enige die zo'n man heeft die er moeite mee heeft?

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Halleluja :D;)

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.196
    10.800
    113
    Ik snap niet waar je man zich zorgen om maakt- jij bent er toch? Hier gaat lief ook gewoon slapen wanneer hij moe is, zonodig blijf ik met haar opzitten, en ook 's nachts is eigenlijk gewoon "mijn werk"... het is toch een tiet wat ze wil dan, en haar wiegje staat pal naast mij, dus waarom zou ik hem lastigvallen?

9. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn vriend heeft een aantal nachten op de logeerkamer gelegen toen hij na 4 weken vakantie weer ging werken. Niet romantisch nee, maar wel praktisch. Hij zijn nachtrust, ik samen met de kleine in bed en aanleggen als het nodig was! En als mijn zoontje dan niet wilde slapen, bleef ik toch lekker liggen zonder dat mijn vriend er wakker van werd.
    Nu slaapt hij overigens overal doorheen :D

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even kijken of ik het goed begrijp... Vanaf maandag, als je man weer gaat werken, dan ben JIJ dus degene die er 's nachts uit gaat voor de voedingen en hij kan in bed blijven liggen? En hij maakt zich desondanks zorgen dat hij daardoor straks gebroken is?

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind overigens 7 voedingen niet veel hoor.
    Met 2 weken dronk mijn zoontje 8-10 keer per dag en dat is ook nog netjes.

Ik wil ook niet dat mijn vriend gaat zitten miepen over vermoeidheid als ik er iedere nacht uit moet hij kan blijven liggen. (doet hij dan ook niet gelukkig)

12. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    sorry maar waar is jou vermoeidheid.
    jij geeft iedere nacht die voedingen.

kijk ik doe in de nacht geen lamp aan in onze kamer(wel in de kinderkamer) ik loop op blote voeten en verschoon indien nodig na de voeding maar vaak geen poepluier dus dan verschoon ik hem niet.
    en verder lopen zonder te veel herrie.

en als hij gaat klagen ik heb ook genoeg flesjes mag hij het eens doen.

ik geef ook op verzoek voeding..

13. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja ik kolf niet dus ik voed,ik ga dr uit snachts..
    sterker nog! In de eerste week sliep hij zo slecht van de krampjes dat ik hem oppakte en beneden ging zitten.
    hij deed steeds hazenslaapjes. Ben toen 2 dagen van half 3 opgeweest.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat mijn man zonodig ergens anders liggen. No way dat ik mn bed uit ga haha. ?Hooguit als de oudste huilt en de jongste op dat moment slaapt.

15. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ja de baby ligt in de kamer naast mn dochter en die zit net in groep 6..dus wilde haar laten slapen en manlief ook wel hahaha

Deel Deze Pagina