weer aan het werk. ritme/gevoel helemaal kwijt

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door FloorMax, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    heyhey,

sinds 4 weken ben ik weer aan het werk en sinds ik werk ben ik het hele gevoel kwijt met mijn kleine man...ik zie hem dus 32 uur per week niet, dan is hij bij mijn ouders. op de dagen dat ik werk gaat alles perfect...weet precies hoe en wat maar als ik een dag met hem alleen ben weet ik gewoon niet meer wanneer hij nou naar bed moet of wat dan ook...ben het hele gevoel kwijt! :( normaal voelde ik feilloos aan wanneer hij naar bed moest enzo maar ik snap hem nu gewoon even niet meer! zijn er mensen die dit ook hebben of gehad hebben en hoe krijg ik dat gevoel weer terug? want ik heb de laatste tijd echt vaak het gevoel een slechte mama te zijn :( en dat maakt het er voor hem natuurlijk ook niet makkelijker op...
    hoop dat iemand me even moed in kan praten...

groetjes floor

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat lijkt me erg lastig en vooral frustrerend!
    Misschien helpt het als je ouders via een communicatieschriftje opschrijven hoe laat hij is gaan slapen, hoe laat hij weer wakker werd en wanneer hij voeding kreeg? Zo doet mijn gastouder het ook. Ik lees eigenlijk altijd terug dat ze hetzelfde 'schema" als thuis heeft, soms slaapt ze alleen wat korter.
    Hier is het zo dat ze meestal zo'n 2 uurtjes wakker kan blijven.
    Misschien is dat bij die van jou ook en kan je wat meer op de klok kijken als je het van hem zelf uit niet zo goed kan zien? Gaapt hij niet? Wrijft hij niet in zn oogjes? Is hij niet meer huilerig dan als hij moe wordt? Probeer hem goed te observeren dan pak je het vast snel weer op! En -hier moet je van houden- mischien even tijdelijk wat meer regelmaat/voorspelbaarheid invoeren? Alles in vaste volgorde?

3. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dank je voor je reactie! ben net even langs geweest en heb inderdaad even doorgenomen wat zij nu met hem doen...dat was al een geruststelling/hulp dus dat schriftje is misschien wel een heel goed plan.

door de oogjes vrijven doet hij wel maar dat doet hij ook als hij net wakker is...gapen eigenlijk niet echt...en als hij moe wordt gaat hij wel huilen ja maar als ik hem dan op bed leg begint hij soms echt te krijsen! en dan begin ik weer te twijfelen...

4. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ooh zo herkenbaar, maar over een paar weekjes groei je er vanzelf weer in het ritme van jou en je kindje.. ik werk ook fulltime met mijn vriend en ik zit in wisselende diensten. Toen ik weer begon met werken toen was ik ook helemaal de weg kwijt, wist niets meer, geen ritme, etc.. maar na een paar weekjes kom je er vanzelf weer erin rollen en komt het helemaal goed :)

onze zoon gaat naar de opvang en daar werken we ook met een oppas boekje, jij schrijft erin en hun schrijven ook erin, slaaptijden, eet tijden etc.. heel handig :D

5. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    dank je! gelukkig ben ik dan niet de enige...
    volgens mij zit hij ook nog midden in een sprong! dus maakt het allemaal nog wat lastiger!:(

Deel Deze Pagina