weer werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door trotsemama27, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Hallo...

As dinsdag zit mijn verlof er op en moet ik weer gaan beginnen, na een half jaar thuis te zijn geweest(was vervroegd met verlof door omstandigheden) Ik zie hier enorm tegen op, zijn er meer meiden met dit gevoel? En meiden die al weer begonnen zijn wat is jullie ervaring? Dit is ons tweede kindje maar vind het nu nog moeilijker om mn kindjes achter te laten al is alles goed geregeld. Ik ga eerst 2 dagen werken voor 6 weken en dan 3. Herkennen jullie dit?

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nee, eigenlijk niet. Ik vond erg leuk om weer te gaan werken. De afwisseling werken en thuis met mijn kindje vond ik erg leuk. Geen seconde moeilijk gehad. Maar misschien komt het omdat ik een hele leuke baan en super collega's heb.

Maar ik kan het mij wel voorstellen at je het moeilijk vindt. Waarschijnlijk zal het een paar dagen wennen zijn en voordat je het weet zit je weer in die ritme en is het heel gewoon. Ik neem aan dat je het eerder met je eerste kindje hebt meegemaakt. Viel het achteraf wel mee toen?

3. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Ik heb er gewoon moeite mee dat ik niet de hele dag bij mijn kindjes kan zijn.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik kan het me heel goed voorstellen. Ik zal dat straks ook zeker wel krijgen. Moet er nog niet aandenken. Maar je hoort heel vaak dat als je 1e werkdag voorbij is het toch wel weer meevalt. Fijn dat je ook eerst maar 2 dagen in de week hoeft zodat je het rustig kunt opbouwen. Succes.

gr vruchtje

5. trotsemama27

trotsemama27 Actief lid

12 dec 2007
    151
    0
    0
    Dank je vruchtje!

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ka me voorstellen dat het even zwaar valt.
    Je bent er al 6 maanden uitgeweest, een beeb erbij...
    Logisch toch?
    Het is weer die drempel die je over moet..

Wel goed dat je eerst met 2 dagen werken begint.
    Zo kun je het opbouwen.

Ik wil juist graag blijven werken na de bevalling.
    Mijn baan bevalt me goed en mijn collega's zijn ook leuk! Toch die afwisseling..dan 'alleen maar' thuis te zitten.

7. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    ik kan het me heeeeeeel goed voorstellen. ben ook 5 maanden thuis geweest en heb van te voren altijd gedacht dat ik blij zou zijn als ik dan weer aan de slag kon.

niets is minder waar, ik vond en vind het vaak nog verschrikkelijk en dan zijn we toch al dik een jaar verder. het gaat wel beter als in het begin :^o

heel heel heel veel succes met je 1e werkdag enne..... bel gewoon effe tussendoor of het goed gaat me je kleine

8. anno1977

anno1977 Actief lid

27 apr 2008
    171
    0
    0
    Ik moet morgen weer voor het eerst beginnen, en zie er ook wel heel erg tegenop...
    Gelukkig begin ik deze eerste week met halve dagen, volgende week drie hele dagen (maandag ziekenhuis met mijn meisje, dinsdag-woensdag-donderdag werken, en vrijdag naar CB voor prikjes, dus heftige week!), en de week daarna alweer Koninginnedag dus maar twee dagen werken. Maar het blijft moeilijk. Voor mij dan, heb er alle vetrouwen in dat het met Evy wel goed gaat. Het is een heel vrolijk meisje, die naar iedereen lacht.

Mijn tijdelijke contract loopt eind mei af dus het wordt nog even spannend of dat verlengd word... Maar mijn vorige contract liep eind november af en 2 december ging ik met verlof en toen heb ik ook wel verlenging gekregen, dus ga er voor het gemak maar even vanuit dat dat wel goed komt....

9. Esin

Esin Niet meer actief

Ik kies er daarom ook bewust voor om zeker een jaar thuis te blijven...
    We gaan er dan natuurlijk wel erg op achteruit, maar dat is het zeker waard..

Werken kan altijd nog, maar ze zijn maar 1 keer in hun leven baby waar ik optimaal van wil genieten..

Helaas heeft niet iedereen deze keuze.. :(

10. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Ik ben 2 weken geleden weer begonnen :( ik zag daar ook enorm tegen op, maar was wel gezellig om mijn collega's weer te zien. Toch blijf ik het moeilijk vinden om te werken. Ik wil zo graag bij mijn dochtertje zijn :cry: aan de ene kant is er toch wel de afwisseling, maar aan de andere kant wil ik gewoon voor haar zijn!

Altijd moeilijk dit soort dingen. Ik moet dus wel blijven werken (3 dagen) om rond te komen. En echt niet voor de luxe dingen hoor! :(

11. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik vind werken niet erg maar ik werk zelf ook 3 dagen en dat vind ik wel veel het is helaas niet anders want bij mij op het werk kun je niet minder dan 24 uur werken maar ik denk dat als ik 2 dagen zou werken dat ik minder problemen er mee zou hebben. en ik vind het wel fijn om even geen moeder te zijn als ik werk.

Deel Deze Pagina