Geachte medewerker van het UWV, Laatst heb ik u een vraag gesteld en graag wil ik nog een vraag stellen. Door o.a. mijn zwangerschapsverleden ga ik naar de gynaecoloog en heb ik op dit moment psychische hulp. Daarnaast ga ik voor lichamelijke problemen door zwangerschap naar fysio. Ook bezoek ik regelmatig de huisarts. Mijn werkgever gaf aan dat zij mij mogelijk deels ziek wil melden t.g.v. zwangerschap. Dit omdat ik best vaak afwezig ben. Mijn huisarts vertelde me dat dit bij een zwangerschapsduur van 14 a 15 wk niet mogelijk was. Zij vertelde dat de arts van het UWV het nooit goed zal keuren. Graag hoor ik jullie mening en ervaring. Alvast bedankt.
Beste Logo, Je wilt weten of UWV een ziekmelding door zwangerschapsklachten zal accepteren als je 14 á 15 weken zwanger bent. UWV beoordeelt alleen of je ziekmelding inderdaad nodig was omdat je klachten hebt die zijn ontstaan door je zwangerschap. Hoelang je zwanger bent is hierbij niet van belang. Je werkgever kan je (gedeeltelijk) ziekmelden bij UWV wegens zwangerschapsklachten. UWV beoordeelt de aanvraag binnen 4 weken . Actuele informatie over ziekte door zwangerschap tijdens de eerste 24 weken vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare