Tweede keer zwanger.. Gemengde gevoelens

Discussie in 'Prematuur' gestart door Blaak, 14 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo

Mijn eerste dochtertje werd met week 27 geboren. Ze was 1300 gram en 36 cm. Klein dus. Gelukkig gaat het nu geweldig met haar hoor, niks aan over gehouden.

Maar nu ben ik zwanger van de tweede en dit word een kereltje en waarschijnlijk normale tijd geboren. Dus het gewicht en lengte veel groter.
    Ik vond de bevalling van mijn eerste aardig snel en heftig gaan, niet geknipt of gescheurd ofzo, maar raakte wel beetje in paniek op het einde van de ontsluiting vanwege mn ademhaling enz.

Nu ben ik dus daardoor bang voor deze bevalling. Hebben jullie ervaringen met latere bevallingen van "grotere babies" ? Hoe ging dat? Sneller? Pijnlijker? Ik vond toen die tijd en nu nog de normale grootte babies erg groot vooral het hoofdje! :confused: Hebben meerdere dat van jullie?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen enzo!

Groetjes,Mandy 8)

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    gefeliciteerd met je 2de wonder!
    ik heb er geen ervaring mee, maar kan het me wel voorstellen dat je het spannend vindt!
    maar hij komt er wel uit hoor! niettwe veel piekeren en vertrouw erop dat je lijf wel weet hoe het moet, dan volgt je koppie vanzelf!

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De eerste ging via een keizersnede en nu wil de gyn dat deze natuurlijk wordt geboren, en dat vind ik dooooodeng!

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    iedere vrouw op deze wereld kan het dus waarom jij niet? Vertrouw op je lijf en op je hormonen dat ze de pijn draaglijk maken! ;)

5. maja123

maja123 Actief lid

28 jun 2007
    116
    0
    0
    hi, gefeliciteerd met je tweede uk!
    Ik ben ook zwanger van mn tweede, mn dochtertje is ruim zeven weken te vroeg geboren en woog 2 kilo. Momenteel is het spannend of dit kindje niet ook te vroeg komt, heeel erg hopen van niet. Maar dat terzijde.
    Ja, ik heb me ook wel bedacht dat een "normale"baby wel twee keer zoveel zou wegen dan mn dochtertje. Oef, das groot :) Als ik terugdenk aan de kracht van persweeen maak ik me daar eigenlijk niet zo erg zorgen over.
    Volgens mij maakt de grootte (nouja tot een bepaalde grens uiteraard) niet eens zo heel veel uit en heeft het meer met de kracht van je persweeen en de ligging van je kindje te maken. Maargoed, ik ben nog geen ervaringsdeskundige..

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ daphne

Het valt echt reuze mee hihi.
    Denk dat je met keizersneede lang pijn heb dan normaal bevallen.

7. Gwendolyne

Gwendolyne Fanatiek lid

13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Hi! gefeliciteerd met je tweede wondertje! Mijn zoontje is met 32 weken geboren en vond het best een grote kerel.. Ik was ook wel uitgescheurd.. maar heb daar weinig van meegekregen.. je bent zo bezig met het ademhalen, de pijn, persen, etc. dat ik helemaal niet nadacht bij inscheuren.
    Maar goed, je HOEFT niet in te scheuren.. het komt zoals het komt!

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn mannetje is tot 39w3d blijven zitten. Hij was maar 2670 gr, maar toch had ik een flinke knip met een leuk aantal hechtingen :(
    Bij anderen die een groter kindje hebben hoor ik weer vaak dat zij helemaal geen knip/scheur oid hebben.
    Probeer je maar geen zorgen te maken.
    Enne hij moet er toch een keertje uit ;)

9. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Onze dochter was een klein beetje prematuur, maar vooral dysmatuur. Ze woog 2070 gram en is in stuit geboren. Die bevalling was een fluitje van een cent, ondanks dat de gyn zei dat haar hoofd normaal van grote was (en dat moet er dus echt uit, en nog wel als laatste). De bevalling duurde 3,5 uur, en ik was een klein beetje ingescheurd. De weeen waren heel goed op te vangen. Ze is geoiren in 2 persweeen, in 4 minuten tijd.
    Onze zoon is op 10 feb jl geboren, met een gewicht van ruim 3400 gram, en met een ingeleide bevalling. Ik heb 3 dagen tabletten gehad voor rijping van de baarmoedermond, daarna een rustdag en op de 5e dag zijn kunstmatig mijn vliezen gebroken omdat er nog steeds niet veel gebeurde. Ik kreeg weeen opwekkers en mijn lichaam pikte toen vrij snel de weeen op. Helaas registreerde de CTG geen weeen, waardoor de opwekkers weer gegeven werden en ik in een zeer pijnlijke weeen storm terecht kwam. Ik was net op het punt waarop ik dacht dat ik het niet meer vol zou houden, toen de ontsluiting volledig was, en in 3 persweeen is onze zoon toen geboren. Dat duurde 11 minuten volgens het bevallingsverslag. De hele bevalling duurde 7,5 uur.
    Ik was wederom een heel klein beetje ingescheurd.

Ik heb mijn 2e bevalling als veel pijnlijker en heftiger ervaren als de 1e. Maar dat kwam niet direct door de grootte van de baby. Volgens mij is een bevalling die vanzelf begint (zoals mijn 1e) beter door het lichaam op te vangen dan een kunstmatig gestarte bevalling.
    Qua inscheuren maakten die bijna 3 pond grootteverschil tussen mijn kindjes niet veel uit, en ook het persen duurde niet noemenswaardig veel langer.

Deel Deze Pagina