Ik heb een vroedvrouw gevonden die precies begrijpt wat ik graag wil. Eentje die me wil helpen met een alternatieve bevalling zoals ik het zie. Ik zou bijvoorbeeld graag thuis willen blijven om de weeen op te vangen, en pas naar het ziekenhuis gaan als het echt zover is. Zoals vorige keer wil ik ook in eerste instantie geen ruggeprik, maar toen was ik ingeleid en na een hele dag weeen kon ik niet meer en heb er dan toch eentje gekregen. Toen wou ik echter thuis bevallen, dit keer kies ik voor het ziekenhuis, vooral uit veiligheid. In dat ziekenhuis zijn meerdere opties ook, je kan er in het bad bevallen bijvoorbeeld of op de baarkruk. Ik zou ook graag polyklinisch bevallen, zoals vorige keer. De reden dat ik moeilijk een vroedvrouw vond was omdat ik ook begeleid word door de gyn en dus in het ziekenhuis beval. Deze vroedvrouw mag echter mee en mag heel de bevalling erbij blijven IN het ziekenhuis! Fantastisch, niet? Ze staat ook achter de keuze die ik zelf maak, borstvoeding of geen borstvoeding. Die keuze heb ik nog niet gemaakt, maar ik ga echt zelf beslissen en niet zoals vorige keer me laten dwingen door de omgeving en er dan niets van bakken. Wie heeft er nog een eigen visie hoe ze zou willen bevallen? Leuke ideetjes? Bijvoorbeeld in het bad of iets anders?
Ik wilde zelf thuis in een bad bevallen, maar dat idee heb ik maar weg gelaten, vind het erg prijzig namelijk. Toch wil ik nog steeds thuisbevallen, maar dan liever op bed. Groetjes Xena
Thuis bevallen vond ik ook altijd supergezellig. Maar omdat het vorige keer door complicaties niet gelukt is heb ik nu ook het idee laten varen, zitten trouwens volop met verbouwingen ook. Dus vond ik polyklinisch weer een mooie tussenoplossing. In het ziekenhuis bevallen en dan snel naar huis, in je eigen bedje Veel succes, ik vind het fijn voor jou dat je voor thuis gekozen hebt. Bij mijn schoonzus is het 2 keer gelukt en dat was heel mooi.
Ik wil het liefst thuis bevallen, maar ik heb het met mijn verloskundige eigenlijk nog niet over de bevalling gehad. Tot nog toe verloopt de zwangerschap zonder problemen, dus als dat zo blijft, zal een thuis bevalling geen probleem moeten zijn. Ik twijfel nog een beetje of ik mijn vader zal vragen om bij de bevalling aanwezig te zijn. Lijkt me van de ene kant wel heel leuk, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik eigenlijk wel iemand anders erbij wil hebben (behalve m'n partner en de verloskundige natuurlijk). Nou ja, heb nog een paar weekjes om daar over na te denken De bevalling wil ik gewoon in bed doen; of ja .. in elk geval niet in bad. Of het staand, zittend, hurkend of liggend wordt... dat laat ik van m'n lichaam afhangen, wat die de prettigste houding vindt! Ik wil straks ook borstvoeding gaan geven, maar ben ook van plan om vanaf het begin al wat te gaan kolven, zodat mijn partner af en toe de kleine een flesje kan geven!
Nog een beetje voorbarig maar ik heb de bevalling van mijn nichtje meegemaakt, een thuisbevalling. Ik heb mijn schoonzusje lichamelijk kunne helpen de weeen opvangen. Ik vond het een hele mooie ervaring! Zelf zou ik (als het kan) ook thuis willen bevallen met 1 of 2 personen erbij, naast mijn vriend en de verloskundige en kraamverzorgster. Nog maar even afwachten hoe het allemaal loopt.
Liefste thuis.... En toen ik dat aangaf was het wel leuk... IK zei thuis en als ik woon waar ik nu woon kan dat dan in het zwembad.... Ze keek me gek aan...maar is dat dan zo gek? Maar als het kan thuis en hoe en wat maakt me niet uit. Zwembad was niet echt een optie zoals ik uit haar reactie opmaakte
Is helemaal niet raar hoor, hier is zelfs een vroedvrouwenteam waar je zo'n badje kan bestellen. Gewoon een kinderzwembad maar wel lekker hoge randen. Een thuisbevalling blijft volgens mij ook gewoon het mooiste dat je kan meemaken, maar ach ik ben al blij als ik dit keer een mooie bevalling krijg zonder al die problemen.
Ik zou graag thuis bevallen, maar als diabeet heb je daar dus geen kans op. Wel zou ik graag zónder 'draden en kabels' willen zijn tijdens de ontsluitingsweeën, zodat ik nog een beetje kan lopen rond het bed, maar of dat kan, moet ik nog eventjes vragen. Ben bang dat ik toch aan dat bed gekluisterd zal zijn en daar heb ik nog niet echt vrede mee... Aan de andere kant vind ik dat ik niet zo moet zeuren, men mag als diabeet al blij zijn dat je baby helemaal normaal en gezond ter wereld kan komen. Nouja, het duurt nog tien weken, dus de tijd zal het leren...
Ik vind dit helemaal geen gezeur, het is toch normaal dat je ermee bezig bent? De geboorte van je kind vergeet je nooit meer. Ik zou me goed informeren als ik jou was, misschien is er wel een tussenoplossing mogelijk. Veel succes
Het komt ook wel een beetje doordat m'n vorige twee bevallingen zo ontspannen en vlotjes en soepel verliepen. Dat zou ik graag weer willen, maar met al die toeters en bellen weet ik dus niet of het wel weer zo ontspannen zal kunnen gaan. Maar wat ik al zei: als diabeet heb je soms niet veel keuze. Het kan zomaar zijn dat het kindje het opeens benauwd krijgt, dan zal ik wel moeten (en op dat moment zal ik het dan ook willen)
nou soms komen je wensen toch niet uit. Ik wou ontzettend graag thuis bevallen en nu moet ik met mijn hoge bloeddruk toch in het ziekenhuis bevallen en ik moet zeggen gezondheid gaat voor alles maar toch was ik wel teleurgesteld.
Ik wil ook graag thuis bevallen, maar het is nu inderdaad de vraag of het nog kan, aangezien mijn bloeddruk opeens flink verhoogd is. Maar ik had me van tevoren al nergens echt op verheugd, want je weet het toch nooit. Mijn bloeddruk was telkens zo netjes (75-80)) en nu in 1x zo hoog (90-95), kan van de ene op andere dag. En mocht mijn bloeddruk verder omhoog gaan, dan wordt het waarschijnlijk een inleiding met draadjes waar je aan vast zit. Niet mijn ideaalbeeld, maar wel het beste om de conditie van de baby in de gaten te houden. En dat vind ik dan toch veel belangrijker. Net wat Kisbaba al zegt, we zien het dan liever anders, maar het belangrijkste is de gezondheid van de baby.
Ik wil graag thuis bevallen en BV geven. Thuis omdat daar de hondjes zijn, ik ga lekker boven hoor, maar dan zijn ze er toch een beetje bij. En zo'n baarkruk lijkt me eigenlijk wel wat, beetje hulp van de zwaartekracht lijkt me geen kwaad te kunnen. Dus dat ga ik wel aankaarten.
Het is inderdaad een voorkeur, ik vind dat elke mama een beeld mag hebben hoe ze het graag zou zien. Maar als de gezondheid in het gedrang komt dan ga je toch mee in wat het beste is voor het kind. Ik ben bij mn eerste uiteindelijk ook ingeleid in het zh na 24 uur gebroken vliezen.
Ik zou ook graag thuis bevallen, met alleen mn mannetje en de vk erbij.. lijkt me het meest ontspannen manier om ermee om te gaan, voor mij in ieder geval! Maar mocht het te lang duren, te moe worden of te heftig zijn dan kies ik alsnog voor het ziekenhuis met alternatieve pijnbestrijding (geen ruggeprik) dus ik laat het helemaal van de situatie afhangen en zorg dat voor allebei de situaties alles klaar staat! Ook wil ik graag proberen bv te geven.. voor mijn eigen lichaam en voor het kleintje.. maar zorg ook dat er voeding in huis is mocht het gewoon niet lukken! Ik wil dus eigenlijk overal op voorbereid zijn en zorgen dat er zo weinig mogelijk stress en druk ergens op ligt!