Mijn dochter drinkt de laatste tijd minder dan ik gewent ben, dit drinkt ze nu: Om 07.00 200 ml gewone melk( soms laat ze iets staan) om 09.30 180 ml diksap, drinkt soms maar 100 op Om 13.00 100 ml melk Om 16.00 180 ml diksap, hier doet ze mee tot ze naar bed gaat, gaat moeizaam.
Het is niet ontzettend veel maar wel voldoende (als ze alles op drinkt) 750 - 1500 ml per dag is prima. Je hebt nu eenmaal grote en kleine drinkers. Geef lekker fruit erbij wat veel vocht bevat (mandarijnen, sinaasappel, kiwi) Yoghurt en kwark mag je ook mee tellen en probeer eens af te wisselen. Water, thee (met smaakjes), karnemelk, chocomel (met nesquick bijvoorbeeld), diksap (in tientallen smaakjes), verse sappen, limonade (qua suiker het zelfde als diksap) tot slot, het kan ook helpen hoe je het aanbiedt. Sommige kinderen vinden een open beker geweldig, andere drinken weer beter uit een tuitje of een rietje. Kijk vooral wat bij je past. Zolang een kind maar niet de hele dag aan een fles / tuitje zit te sabbelen kan eigenlijk veel. Oja, de hele middag over diksap doen is niet zo goed voor de tanden. Je kunt dan beter thee of water geven.
Hier een kleine drinker. Mag vaak blij zijn als er per dag 300 - 500 ml per dag aan drinken ingaat. Maakt niks uit wat ik haar geef, schijnbaar heeft ze niet zoveel dorst. Soms heeft ze wel een periode dat ze het in lijkt te halen, en drinkt ze meer als 500 ml op een dag. Wanneer ze een paar dagen amper aan de 300 komt gaat ze hier extra in bad. Ze drinkt vaak wat uit bad. Niet dat ik het fris vind, maar ja, het is wel extra vocht wat erin gaat.
alyssa dronk op die leeftijd ook niet veel. van kleins af aan al niet (in het begin hebben we haar drinken van een lepeltje moet geven) en nu (bijna 4) gaat het beter. bij daymian precies hetzelfde verhaal als bij jou dochtertje en alyssa. ik zou eigenlijk willen dat hij koude melk drinkt en dat dan niet meer uit de fles, maar hij denkt daar anders over. de melk moet nog lauw/warm zijn en hij accepteerd nu een tuitbeker. ik bied vaak extra fruit aan en dan vooral fruithapjes of knijpfruit vind ie erg lekker (zit veel vocht in). verder heb ik er vertrouwen in dat het goed komt omdat ie wat dat betreft zoveel op zn zus lijkt. zolang ze goede plasluiers heeft hoef je je niet al te veel zorgen te maken. liefs doris
Hier ook een kleine drinker: 150-200ml melk 's ochtends, een bekertje yoghurt van 100cc en 1 tuitbeker op een dag van 200ml.
Hier ook een slechte drinker. 's Morgens max 150 ml melk, tussen de middag ook max 150 ml melk en de rest van de dag doet ze met een bekertje diksap en daar gaan een paar slokjes uit. We hebben al van alles geprobeerd, maar ze drinkt gewoon echt niet meer. Ik geef haar nu voor het slapen gaan nog maar een fles met melk om haar wat meer vocht binnen te laten krijgen. En een groot bakje vla of yoghurt na het eten.