Hallo, 3 jaar geleden ben ik bevallen van mijn dochtertje. Voordat ik zwanger van haar werd, liep ik in de ww, en uiteindelijk vanwege bekkeninstabiliteit in de ziektewet. Mijn dochter is uiteindelijk met een spoed-keizersnede geboren, en het litteken bleef lang pijnlijk en kon niet lang lopen/zitten/staan. Hierdoor heb ik nog lang in de ziektewet gelopen. Vorig jaar september is mijn zoon geboren, ook met een keizersnede, en de wond was nog pijnlijker dan tevoren. Mijn ziektewet liep uiteindelijk af (na 2 jaar) en moest bij de arbeidsdeskundige komen. Zij hebben voor mij beslist, dat ik weer kan werken met mijn klachten. Ik heb schoonmaak werk gedaan, maar mijn klachten blijven, en mijn bekken doen ook verschrikkelijk pijn (hier ben ik na mijn tweede zwangerschap niet op beoordeeld...). Wat moet ik nu? Heb ik nog ergens recht op.... of....? Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.
Beste Mamavbijnatwee, Je wilt weten of je nog ergens recht op hebt. Ik ga ervan uit dat je hiermee verwijst naar een uitkering van UWV. Ben je aan het eind van de 2 jaar die je Ziektewet-uitkering ontving beoordeeld voor de WIA? Dan kun je (ook na afwijzing) bij verslechtering van je gezondheid door dezelfde oorzaak een verzoek voor een herbeoordeling bij UWV indienen. UWV laat je weten of je aan de voorwaarden voldoet om opnieuw beoordeelt te worden voor het recht op WIA-uitkering. Ben je nu ziek door een andere oorzaak en in dienst van een werkgever of ontvang je een uitkering? Dan kun je ziek melden bij de werkgever en/of je uitkeringsinstantie. Actuele informatie over een herbeoordeling vind je hier. Ik wens je veel sterkte met je gezondheid. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hartstikke bedankt voor het snelle antwoord. Ik ben inderdaad beoordeeld voor de WIA, maar toen bleek dat ik werkzaamheden uit kon voeren. Sinds 3 jaar heb ik geen werkgever meer, en zat ik bij het UWV vanwege mijn ww en zw uitkering. Sinds april dit jaar, zit ik nergens meer "bij". Sinds de afkeuring van de WIA ben ik om het maar even zo te zeggen, aan mijn lot over gelaten en had ik nergens meer recht op...?
Beste Mamavbijnatwee, In dat geval kun je een herbeoordeling voor de WIA aanvragen, zoals Ella al aangaf. Via een WIA-wijzigingsformulier geef je de verslechtering van je gezondheid door. UWV kan je op basis daarvan oproepen voor een herbeoordeling. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare