Pfff kneuzen van de belanstingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik ben zelfstandig ondernemen en ik zit op jaarniveau zowat onder het minimum, nou kreeg ik een aanslag binnen waarvoor ik heb aangevraagd of het gespreid betalen kan, nou krijg ik net een afwijzing binnen omdat mijn inkomen er niet duidelijk op staat.
    Ik word er zo moe van, heb nog uitgelegd dat het gemiddeld is aangezien ik op jaarbasis meer overzicht heb van mijn inkomsten, maar daaraan kon je ook zien dat het geen vetpot is, en nu krijg ik een brief met een afwijzing voor gespreid betalen omdat mijn inkomen niet duidelijk is, geez, dat kunnen ze daar toch ook zien?

Echt, ik doe mijn best om geen aanvullende uitkering aan te vragen, en wil alleen maar een regeling en die wordt afgewezen op niets. En nu? Ik kan het echt niet betalen, niet eens 1/10de van het bedrag in 1x. Wat is er mis met in termijnen betalen? Denk niet dat het vallen en opstaan aan dat kleine bedrag ligt?
    Nou goed, dan krijgen ze voorlopig niets binnen of ze moeten mijn huis maar leeg komen halen. Stelletje kneuzen.

En weet je, dan zie ik om me heen echt zoveel mensen, en ik overdrijf echt niet hoor, gewoon onterecht een uitkering krijgen, en die worden bij alles geholpen, gepapt en gepampert en dat maakt me zo boos. En echt hoor, dat zeg ik ook wel een beetje uit frustratie maar ik zie het gewoon gebeuren en niet 1x nee al jaren lang. Echt in nederland kan je beter een uitkering krijgen, dan wordt je overal bij geholpen en ik zit me hier helemaal kapot te stressen omdat ik iets niet in termijnen kan betalen terwijl ik wel WIL betalen ... zucht ...

2. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Oh jeetje wat vervelend voor je!! Het zijn echt incompetente galbakken daar bij de belasting..:x misschien kun je het nog proberen door met je spullen naar een belastingkantoor te gaan?
    Veel succes in ieder geval, ik hoop dat er een oplossing komt (behalve dan in 1 keer te betalen)

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Idd, ik zou proberen een afspraak te maken op het belastingkantoor met met inspecteur te praten.

Verders deel ik je mening hoor, ik zie het links en rechts om me heen ook.

4. monkeylove

Ja ik kan gewoon niet in 1x betalen, dus daar houdt het al op. Ze maken het alleen maar moeilijk op deze manier, ik wil toch betalen? Alleen in termijnen, pfff, dat maakt het gewoon makkelijker voor me en dat heb ik ook uitgelegd, bankafschriften erbij en dergelijken, maar goed, dat was dus niet goed genoeg ofzo GRMBL

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Gaat het om een aanslag van de BTW of inkomsten belasting? Als het een aanslag van de BTW is die je moet betalen, dan had je dat van tevoren apart moeten zetten.
    Als het inkomstenbelasting is is het een ander verhaal.

6. monkeylove

Inkomstenbelasting, btw maak ik netjes elke 3 maanden over :)

Deel Deze Pagina