Mijn jongste zoon hoest al een paar dagen de hele nacht door. Hij is er veel door wakker en overdag hoest hij ook. Ik geef hem al tussikind, maar ik merk eigenlijk weinig verschil. Ik kan me herinneren dat toen mijn oudste deze leeftijd had, er veel meer was voor hoesten. Hij mocht toen ook iets van Bisolvon. Alleen als ik daarop kijk staat er op elk flesje dat het pas vanaf 2 jaar mag. Is er iets tegen hoesten wat hij mag hebben? Afgezien Tussikind dan.
Thijmsiroop inderdaad. Bed wat omhoog zetten en een luchtbevochtiger helpen ook. En als het te erg wordt: naar de dokter voor aerosol.
@Miss c: Oh heb je dat ook zonder suiker? Ik heb het weleens gehad, maar daar zat suiker in, daarom wilde ik het niet echt geven. Maar zal even kijken zo in de apotheek, bedankt! @Shakes: Hij heeft al ventolin en qvar. Dat heeft hij beide nu ook echt nodig. Maar hij hoest nog enorm ernaast. Hij is daardoor ook benauwd soms. Maar ik zal zo eens kijken naar die suikervrije thijmsiroop.
Wij hebben hier haast een jaar lopen tobben. Bij de apo kreeg ik steeds 0 op het rekest. Wat ons heeeeeel goed hielp....Luuf op de voetzolen smeren, sokjes aan en lekker in bed leggen. Beste tip ooit!
Natte hydrofiel over de verwarming leggen! Die tip las ik hier laatst en sinds ik dat doe voordat ze naar bed gaat niet meer hoesten!
Hier ook luuf onder de voetjes en slokjes aan. Ook een bakje met heet water en wat luuf erin helpt goed.
Ik heb Luuf onder zijn voetzooltjes gedaan en het werkt echt! Hij hoest niet meer in de nacht, maar zit wel heel vol slijm nu. Maar daar is echt niks voor te krijgen, dus hoop dat het snel beter gaat. Ik heb om die thijmsiroop gevraagd in de apotheek, maar ze vertelde dat het niks uitmaakt. Het is meer om de keel te verzachten met enorm veel hoesten. Niet tegen het echte hoesten. Dus heb dat maar niet meegenomen.