Antibiotica stoppen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lailay, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lailay

Lailay Lid

3 jan 2013
    89
    0
    0
    Ik zal proberen het zo kort mogelijk te beschrijven. Mijn zoon, zondag 9 maanden, heeft vanaf zondag koorts. Sinds zondag geef ik hem om de 5-6 uur een zp. Gistermiddag rond 17 uur kon ik geen contact met hem krijgen, hij reageerde niet en had paarse vlekken op zijn benen. Koorts 40.2
    Doktersnachtdienst gebeld en die hebben i.o.m. de arts besloten een ambulance te sturen. Alles werd nagekeken. Mijn zoon reageerde weer op mij. De broeders gingen overleggen en later moest ik me melden bij de nachtdokter. Daar hebben ze nogmaals met z'n tweeën gekeken en konden niet echt iets vinden. Een vermoedelijke oorontsteking of urineweg iets.
    Kreeg er antibiotica voor en verder moest ik om de 6 uur zp geven bij. Verhoging.

NOU KOMT HET.

Vanmorgen moest ik met de kleine voor een urinecontrole en algehele controle nogmaals melden bij de ha. Mijn ha kon geen zichtbare oorontsteking constateren en urine bleek schoon. Kreeg als advies stoppen met antibiotica omdat je de kleine iets toedien wat z'n lichaam niet nodig heeft. En ook zp niet doen alleen als het "te hoog" is.
    Ondertussen heb ik 1 dosis van de kuur al overgeslagen, maar wel 2x zp gegeven want het was beide keren tegen de 40.
    Ventje ligt lekker nu tegen me aan en is gewoon kapot en heel zielig :(

Hoe denken jullie over het stoppen met de kuur? Heeft iemand dit weleens meegemaakt. altijd gehoord dat je nooit mag stoppen.

Bedankt voor het lezen(sorry lang verhaal)

2. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    heel raar, ik zou contact opnemen met de huisarts die je gisteren hebt geholpen. Met hem/haar zou ik overleggen. Wel raar at je eigen HA niet overlegd heeft met de HA die je geholpen heeft.
    zou denk ik niet zomaar stoppen, vooral omdat hij duidelijk 'ergens' last van heeft.
    verder zou ik gewoon echt je eigen gevoel volgen!

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    wat raar joh!

ik zou ook even vragen of je huisarts kan overleggen met de arts die je toen gesproken hebt...

tsja als er niks aan de hand is hoef je natuurlijk ook geen ab te geven, das onzin maar anders idd wel altijd de kuur afmaken ja...

ik zou wel zetpillen blijven geven als hij nog koorts blijft houden.

4. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    M.i. inderdaad raar advies! Ik heb laatst hetzelfde advies gekregen. Zondagavond op de huisartsenpost antibiotica gekregen en maandagmiddag zei eigen huisarts dat ze hem er wel vrolijk uit vond zien en dat we maar moeten stoppen met antibiotica. Ze had hem niet eens onderzocht. Ze heeft ook laten merken dat ze ons maar overbezorgd vond, en als mijn man dit al opmerkt dan was ze niet al te subtiel. Ik heb dit advies niet opgevolgd en heb de kuur afgemaakt. De huisarts op de post zal toch eerder terughoudend zijn met antibiotica voorschrijven dan te enthousiast, en die zal het niet voor niets gegeven hebben. En was bang dat het later dubbel zo hard terug zou komen..

5. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet met de ab stoppen! Ab breekt niet alleen de slechte bacteriën af, maar ook de goede, dus daardoor gaat in eerste instantie de weerstand achteruit en zijn ze dus nog vatbaarder voor ziektes, terwijl ze al geen fantastische weerstand hebben. Bij ab weet je nou eenmaal nooit of het aanslaat, omdat het alleen bij een ontsteking veroorzaakt door bacteriën werkt. En ik vraag me af of je in de urine alle bacteriële ontstekingen op kunt sporen, maar dat is een gevoel, niet medisch onderbouwt :-D

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Over stoppen met antibiotica worden verschillende meningen, heb al eens van een arts gehoord dat als je te vroeg stopt of tabletten vergeet kun je immuum worden voor dat soort antibiotica, met andere woorden, mocht je hem ooit weer nodig hebben dan werkt het niet meer.
    Of dit waar is weet ik natuurlijk niet. Maar aangezien ik het al van arts en apotheker heb gehoord......

Echter in ziekenhuizen worden regelmatig kuren voorgeschreven en opgestart om de volgende dag over te stappen op een andere of zelfs helemaal geen ab kuur meer.

Maar ik denk dat ik de kuur wel af zou maken. Zetpillen, tja als hij zulke hoge koorts heeft dat hij niet meer reageert dan wel maar anders... Koorts moet ook een keer weg kunnen, en dat ze dan veel slapen is op zich niet erg, zolang ze maar wel goed te wekken zijn. Slapen is uiteindelijk een goed medicijn, het lichaam vecht tegen de ziekte en heet de energie daar voor nodig.

Beterschap voor je zoontje, hopelijk knapt hij snel op.

7. Lailay

Lailay Lid

3 jan 2013
    89
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik volg mijn gevoel gewoon. En kuur gewoon afmaken. Want het zijn echt moment opnames wat de dokter ziet. Nu heeft ie weer zo'n opleving, maar hij is gwn ziek, maar wat precies. Ben bang dat ik er nooit achterkom.

Deel Deze Pagina