wanneer stoppen met buikspier oefeningen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meissie86, 9 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik denk dat ik zwanger ben. (Heel pril) nod is zondag.
    Wanneer moet je echt stoppen met buikspieren? Ik bootcamp veel en wil hier eigenlijk nog wel even mee doorgaan.

Groetjes

2. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Volgens mij kan je nog wel doorgaan tot je een buik begint te krijgen. De reden dat je moet stoppen is namelijk dat je rechte buikspieren door de groei van de baarmoeder uiteindelijk steeds meer naar voren gerekt worden en steeds meer uit elkaar gaan staan. Als je ze dan nog traint dan heb je een kans om ze te scheuren.
    Voordeel (of nadeel, is maar hoe je het bekijkt) is dat je met getrainde buikspieren vaak pas later en een minder grote buik krijgt. Dit is over het algemeen zo, dus wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is;)
    Ik denk dat je lekker door moet gaan met je leven zoals je gewend bent, dus ook sporten, maar dat je wel goed moet luisteren naar je lichaam. Als het te zwaar wordt, dan ook echt stoppen.
    En natuurlijk gefeliciteerd als je inderdaad zwanger blijkt te zijn zondag!:D

3. Sweety30

Sweety30 Actief lid

17 jun 2013
    482
    66
    28
    Vrouw
    mij werd aangeraden vrijwel meteen te stoppen met buikspieroefeningen. Rest wel gewoon.

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Mij is vertelt zolang het goed voelt, maar na 16 weken niet meer.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou met de rechte buikspieroefeningen direct stoppen..
    De schuine buikspieren kan je blijven training zolang het goed voelt, met max 16 weken volgens mij..

6. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ok tnx!

Deze week zal het nog niet zo veel uitmaken anders had ik het ook niet geweten.
    Zal maandag als het echt zo is meteen de vk bellen.

7. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    783
    198
    43
    Bij mij bij het sporten (mom in balance) verteld bij 12 weken te stoppen met de rechte buikspieren. Schuine mag je wel met mate blijven trainen.

Deel Deze Pagina