Nog steeds niet ingedaald bij 38+4. Wanneer begon bij jullie de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door guusje27, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Heeft dit invloed wanneer de bevalling begint? Ik ben door medische redenen echt vermoeid nu en wil echt niet nog een paar weken doorlopen...! Laatst getoucheerd en alles zit nog potdicht, heeft dit er ook mee te maken? Heb t gevoel alsof t nooit gaat beginnen op deze manier..

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier pas echt ingedaald 4 uur voor de bevalling begon... met 40+4
    Heb tot 39 weken belinstructie gehad liggen als mn vliezen braken.
    Toen is hij iets gezakt.
    Met 40+4 om 16.30 kreeg ik een enorme steek en druk naar beneden en in mn liezen.
    Duurde maar even achteraf was dit indalen waarschijnlijk 4 uur later begonnen mn weeën.

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Verder niemand?

4. hanneke7

hanneke7 Lid

9 jul 2012
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb gehoord van mijn vk bij mijn vorige zwangerschap dat de baby ook tijdens de bevalling nog kan indalen, dus het hoeft niets te zeggen. Ik hoop voor je dat het snel op gang komt!

5. Giulietta

Giulietta Actief lid

29 mrt 2011
    366
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zegt inderdaad niets! Tweede (derde, vierde etc...) kindjes dalen vaker niet in omdat ze meer ruimte hebben dan de voorganger. Sommige baby's dalen pas in tijdens de bevalling. Je hebt dus net zoveel kans als ieder ander om voor de 40 weken te bevallen. Alleen je weet dat de meeste baby's pas ná de 40 weken komen hè ;) Bij mij daalde de tweede pas met volledige ontsluiting in, na het breken van de vliezen. Begon met 40+4 hier :)

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ja weet ik.. Haha, maar ik hoop dat ie eerder komt, maar ik ga er niet vanuit. Met 41 weken wordt ik sowieso ingeleid, maar ik hoop dat t spontaan begint!

7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik je banner goed lees is dit niet je eerste kindje. Dan is het toch heel normaal dat je kindje niet indaalt? Dat is in ieder geval wat de vk vandaag tegen me heeft gezegd, dat het vaker niet gebeurd bij een tweede dan wel omdat je baby nu meer ruimte heeft.

8. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dat zeiden ze bij mij inderdaad ook dat bij meerdere kindjes het wat langer duurt voordat de baby indaalt. Ik ben vandaag 38.0 en ze is nu ingedaald. Best nog "snel" want de derde deed er langer over. Valt weinig over te zeggen.

Sommige dalen al heel vroeg in maar begint de bevalling pas met 41.0 dus het zegt helaas heel weinig.

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    hier pas in gedaald bij de bevalling.en het begon gewoon van zelf. 2 de kindje of volgende kindje hoeft niet in tedalen.
    alleen moet je gaan liggen als de vliezen breken
    succes en hopelijk ga je snel bevallen

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ingedaald bij 38+5, ik word morgen ingeleid bij 41+2. Het zit ook nog potdicht van binnen.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De oudste is pas echt goed ingedaald met 39+6 en ben bevallen met 40+3.
    bij de jongste ben ik ingeleid ivm zwangerschapssuiker, inleiding is nog over het weekend heen getild omdat ik geen ontsluiting had en madammeke nog zo ongeveer in mn keel zat :$
    Ben ingeleid met 40+4 en bevallen met 40+5 (in de loop van nacht)
    Ze is ingedaald op het moment dat ik persdrang kreeg en meteen daarna mn vliezen spontaan braken.... 20 minuten later was ze er.

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik ga er maar van uit dat t nog minimaal anderhalve week duurt.. Als t niet langer is.

En ja, is mijn 2e kindje. Alleen vriendinnen die al twee Kids hebben zeggen tegen mij; oh? 39 weken zwanger en nog steeds niet ingedaald? Nou.. Dan zal je niet binnenkort bevallen denk ik! Vind ik nogal een domper om te horen..

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Zelfs mijn eerste is nooit ingedaald ;). En nummer 2 en 3 dus al helemaal niet ;).
    Ze zijn allemaal 41+ wkn (spontaan) geboren en tijdens de bevalling pas ingedaald. Bij nr 1 en 2 heb ik verplicht op mijn linkerzij de weeën moeten opvangen om het indalen te bevorderen. Bij nr 3 braken eerste mijn vliezen en heb ik tot 3 cm ontsluiting platte bedrust gehad, wegens gevaar voor uitzakken van navelstreng of handje.

Bij nr 1 hebben ze kunnen strippen bij 41+2 wkn, maar zelfs dat was bij nr 2 en 3 niet mogelijk omdat het potdicht zat (hoogstens een beetje verweekt).

14. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Mijn 1e bevalling is ingeleid, en als deze met 41 weken er nog niet is wordt hij ook gehaald.. Ik hoop gewoon dat hij voor die tijd zelf komt!

15. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb altijd begrepen dat het niks uitmaakt. Kindje kan ook indalen vlak voor je bevalling begint. Hier was onze kleine pas ingedaald tussen 39 en 40 weken. Ik kreeg dus ook de instructie te bellen als vliezen braken en als het kan te gaan liggen. Wel 'pas' bevallen met 41.2. Maar dat heeft dus niks daarmee te maken zeggen ze.

16. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Mijn eerste is nooit ingedaald, bevalling spontaan begonnen met 36+4 en tijdens de bevalling pas ingedaald.

Vandaag 38+1 en deze is ook (nog) niet ingedaald.. Lijkt mij dus helemaal niets te zeggen helaas.. Hoop voor je dat je snel mag bevallen

17. Pluus

Pluus Fanatiek lid

20 aug 2011
    2.530
    1
    0
    Met 40 weken was mijn 2e nog niet ingedaald. Ik ben toen wel gestript...
    Met 40w2d braken mijn vliezen en toen is hij ingedaald. Ik moest toen dus wel gelijk de vk bellen om te checken of de navelstreng niet in de weg lag. Dat was niet het geval!

Deel Deze Pagina