Zo als de titel zegt zwanger worden na een curettage Afgelopen maand een heftige maand gehad Op 5 oktober zou ik 3 maanden zwanger zijn Maar ons kindje is met 6-7 weken overleden. Door middel van 3x medicijnen om een miskraam op te wekken uiteindelijk toch geëindigd in een curettage De wens is zoooo groot Hoe krijg ik afleiding zonder er steeds aan te denken. Het is slopend om 1 cyclus te moeten afwachten. Wat ik hier mee wil? Even mijn verhaal kwijt denk ik
Ik snap heel goed hoe je je voelt, Zelf heb ik helaas 3 keer een miskraam achter de rug. De eerste 2 jaar geleden, en nu 2 in dit afgelopen jaar. De eerste keer ook met medicatie opgewekt ik vind dit heel erg eng moest uiteindelijk alsnog gecuretteerd worden. Afleiding zoeken is wel belangrijk, het is een knop die weer om moet. Het leven is ook heel erg mooi, ondanks dit ellendige verdriet!
Och al 3 miskramen wat ontzettend zwaar. Als ik 1 al ontzettend zwaar vind. Is er bij jou ook gezegd om een cyclus af te wachten na een curettage?
Hoi, Ik voel je helemaal. In febr met ruim 10 weken een mk gehad vruchtje was 8,5 weken. Ook aantal keer medicatie. Buikpijn bleef enorm. Alsnog die curretage. Advies was idd om 1 maand te wachten. Hebben wij niet gedaan. De wens was zo enorm, zeker na echt zwanger te zijn geweest. Buik was al best aan het groeien. Achteraf zou ik wel een maandje wachten om mezelf de tijd te geven en te rouwen. Het heeft 9 maanden geduurd en nu eindelijk weer een knal test in handen. Tussendoor nog 2x licht positieve testen gehad die niet opliepen. Voor nu ga ik genieten van het moment. Ik heb toch geen controle over het verloop. Hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal. Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. X
We gingen 2 dagen erna met vakantie. En dat was wel een goede afleiding. Ik heb die week nog wel buikpijn gehad. En licht bloedverlies. Lichamelijk ging het dus vrij snel. Mentaal heb ik echt een flinke klap gehad. Was het vertrouwen volledig kwijt. Het voelde zo goed, en dan krijg je bij de termijn echo te horen. “Het spijt me maar dit kindje leeft niet meer” WoW wat heb ik gehuild zeg, dagen ik kon gewoon niet meer stoppen. Ik heb me nog week of 6 echt zwanger gevoeld. De testen bleven nog een maand positief. Na 2 maanden werd ik weer ongesteld. Wat ik wil zeggen er gelijk voor gaan, had in mijn geval dus ook geen zin. Er was ook geen eisprong.
Wat een teleurstelling is dat dat je na 2 maanden pas een cyclus had Ik heb nooit buikpijn gehad alleen flinke onderug pijn Hoop dat ik snel hersteld ben Emotioneel vind ik het erg zwaar ik wil gewoon weer zwanger zijn
Ik had in 2010 een curretage gehad en maar 1 dag bloeding en daarna werd ik meteen zwanger zonder een cyclus afgewacht en hadden ze mijn uitgerekende datum uitgerekend vanaf de eerste dag curretage. Dit jaar had ik spontane miskraam zonder curretage maar nog steeds niet zwanger helaas
Ik zal het er eens met manlief over hebben Hij wil liever een menstruatie afwachten omdat ze dat gezegd hebben
Och meis, wat ontzettend vervelend dat je een curretage hebt gekregen. Wil je even een hele dikke knuffel geven! Volg je gevoel mbt. ronde wachten of er gelijk voor gaan.
Je gevoel is heel herkenbaar, dikke knuffel! Ik kreeg afgelopen december na twee goede echo's te horen dat het kleintje met bijna 8 weken gestopt was. Enkele dagen later ben ik gecurreteerd, waarna we besloten er meteen weer voor te gaan. Ik telde uiteindelijk een paar rondes daarna aan, wat helaas al snel eindigde in een vroege miskraam, maar daar telde ik direct erna weer aan van ons ventje nu.
Hoi allemaal, mijn bevalling is opgewekt met pilletjes. Ik was 13 weken zwanger, het kindje leefde nog maar was zwaar gehandicapt en zou niet kunnen overleven. Daarom gekozen met veel pijn om zwangerschap af te breken. Het kindje is eergisteren geboren. Ben gisteravond uit het ziekenhuis gekomen. Heel verdrietig. Ik wil ook echt heel graag weer zwanger zijn maar tegen ons zeiden ze beter 12 weken wachten. Dan krijgen we de resultaten van het post-mortum onderzoek en de oorzaak van waarom t kindje zo gehandicapt was. Ze zeiden dat t 95% zeker gewoon pech is geweest en dus geen verhoogde kans op volgende keer weer.. ik zou daarom graag er nu meteen weer voor gaan maar mn vriend wilt de 3 maanden afwachten...
Even een positief verhaal. Zelf een missed abortion gehad. Ook opgewekt met pillen, bleef me niet fit voelen, restweefsel zou met menstruatie wel meekomen, bleef me niet fit voelen en uiteindelijk ruim 1,5 maand na opwekking met pillen alsnog curretage. Een heel proces dus. Dat was april/mei vorig jaar. Een menstruatie afgewacht (juni) en in augustus had ik een positieve zwangerschapstest. Het resultaat kruipt hier nu bijna al rond. Verdriet was zeker heel groot destijds. Alhoewel het lichamelijk goed ging is het mentaal wel een klap. Neem daarvoor de tijd die je nodig hebt, ook als dit betekent dat je even afstand moet nemen van je werk. Doordat ik snel weer zwanger was, was ik het wel weer snel vergeten. Toch was iedere echo opnieuw heel heel spannend. ik begrijp volkomen dat met een nieuwe zwangerschap je denkt de miskraam te vergeten, maar daarmee is niet alles vergeten. Probeer het dus ook op een andere manier te verwerken; je blijft er anders last van houden! Iedereen veel sterkte gewenst en hou moed!
Wat ontzettend naar dat je dit hebt meegemaakt. Bij mijn eerste zwangerschap met de 12w echo te horen gekregen dat het kindje met 10w was gestopt met groeien. Op de echo zag je gewoon een prachtige foetus met alles er op en er aan. Daar heb ik echt een klap van gehad en voelde me net zoals jij je nu voelt denk ik. Na de curettage wilde ik alleen maar weer zsm zwanger worden... Uit eindelijk na een half jaar en nog twee mk verder was daar een gezonde zwangerschap. Pas nu heb ik het een plekje gegeven en vertel ik het ook openlijk aan mensen. Heb spijt dat ik er nooit eerder over gepraat heb. Had gewoon echt een schaamte gevoel.. Herken je dat? Iedereen gaat er natuurlijk op zijn eigen manier mee om. Als jij graag er weer voor wilt gaan zou ik dat gewoon doen. Sterkte, dikke knuf en hoop dat je snel een gezonde zwangerschap tegemoet gaat!
Heel erg bedankt! Voel me bijna precies het zelfde Ik wil er nu direct weer voor gaan Maar partner wil graag een ronde afwachten omdat ze dat hebben geadviseerd Wachten is echt slopend
Hoi, Ook hier afgelopen 2 weken een missed abortion gehad met in de 1e week tabletten en in de 2e week alsnog curretage vanwege restweefsel. Hier zei de gyn ook dat ik de eerste menstruatie af moest wachten voordat we er weer voor mogen gaan. Het gaat bij mij ook heel erg tegen mijn gevoel in. Wil gewoon zo snel mogelijk weer zwanger zijn. Doe nu wel ovulatietesten en als ik mijn ei toch mag vinden ga ik er denk ik wel gebruik van maken... Voor hetzelfde geld duurt het nog een lange tijd voordat het weer lukt.
Wat ontzettend naar dat je je kindje vent verloren. Ik ben vorig jaar ook gecurateert en wilde zsm weer zwanger raken. Uiteindelijk was ik 3 rondes later weer zwanger helaas weer een mk maar dat was met 5 weken al mis gegaan. Herken je gevoel iniedergeval zeker. Sterkte verder.
Pff zeker! Het voelt gewoon zo leeg en de afgelopen 3 maanden heb ik me gewoon voor niks zo moe en sjagerijnig gevoeld. Misschien is het wel beter om 1 cyclus af te wachten maar dat voelt zo moeilijk!