hallo, misschien een domme vraag maar zou graag toch een duielijk antwoord willen als dat mogenlijk is... ik ben vrijdag 19 januari gaan bloeden ik was op dat moment 6.3 weken zwanger, zaterdags ben ik het vruchtje verloren (20-1) donderdags (25-1) moest ik naar de gyn voor controle en bleek dat alles weg was en mijn baarm en eileiders helemaal schoonwaren. Het is nu 27 feb en ben uitgegaan van dag 1 op zaterdag 20-1 dat zou dus betekenen dat ik nu op dag 39 zou zitten, mijn normale cyclus duurt op het langste dag 33... Als ik een test zou doen zouden er dan nog sporen van hcg inzitten van mijn miskraam? groetjes mandy
Hoi Mandy, de eerste cyclus na een miskraam kan inderdaad anders zijn dan normaal. Je menstruatie is vaak ook een stuk heftiger die keer. Wanneer je nu zou testen, kan het nog zijn dat er HcG van de vorige zwangerschap aanwezig is en daardoor kun je met een nieuwe test niet zeker vaststellen dat je opnieuw zwanger bent. Het HcG kan tot wel 8 weken aantoonbaar zijn na een miskraam. Wanneer je menstruatie toch nog uitblijft zou je eens naar de huisarts kunnen bellen voor een specifieke test. Wacht het nog even af en als je straks nog twijfelt, zou ik even bellen. Groetjes Brigitte
hoi hoi, ben vandaag bij de huisarts geweest en ze zei mij dat ik tot maandag moet wachten, ben ik het dasn nog niet, ff testten en dan de gyn opbellen... groetjes mandy