Weer zo'n slaaptopic...weet niet meer wat ik kan/moet doen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 28 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat de reflux misschien toch wel nog wel een rol speelt hierin. Merk je geen reflux klachten?

2. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina

Dat is fijn.

Ze is 15 weken, ze kan nu ook volop in een sprongetje zitten en dit kan een tijdje duren.
    En ik geef je helemaal gelijk wat betreft je reactie naar iemand, over het nauwelijks slapen, is zeker niet normaal. Baby's horen minstens zoveel uur wat te slapen, al dan niet door of uren achter elkaar maar i.i.g korte slaapjes en niet dag en nacht wakker te zijn. Ben er ook bekend mee bij mn oudste en dat was inderdaad slopend. Vind het dus hartstikke rot voor je en hoop dat deze periode snel voorbij vliegt voor je. Zodat jij en je meisje weer tot rust komen.

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Hoe is het afgelopen nacht gegaan, had je een zetpil gegeven voor de nacht?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou gewoon een nachtvoeding geven. Nachtvoedingen zijn tot 1 jaar doodnormaal. Zijn zuigbehoefte in de nacht kan duiden op honger.
    Bovendien hebben ze met perioden groeispurtjes, bijvoorbeeld rond de 6 maanden, waarbij ze in de nacht ook weer om een voeding kunnen vragen.
    Ik zou eerst weer een tijdje Nachtvoedingen proberen voordat ik zomaar zetpillen/paracetamol zou gaan geven.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Geitenmelk wordt vaak niet verdragen bij kma-kindjes.

6. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Nee, heb wel geprobeerd een klein flesje te geven vannacht. Ze krijgt normaal 5 x 180+6 en nu wilde ik haar snachts dus 90+3 geven, maar helaas...Ze was erg hongerig dus heb ik haar meer moeten maken (uiteindelijk gewoon 180+6). Het hielp wel in de zin dat ze makkelijker weer in slaap viel. Maar ze was anderhalf uur later ook weer klaarwakker...
    Maar het was al beter dan afgelopen dagen!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik lees een paar dingen door elkaar heen.
    Vermoeden van reflux, maar geen last want je dikt in. Maar je geeft wel 5x (of 6?) 180/6.
    Kea zou uitgesloten zijn, want je hebt geitenmelk geprobeerd.

Heel simpel gezegd klopt het laatste niet en vraag ik mij het eerste af. Geitenmelk is geen optie bij kea omdat de eiwitten teveel op die van koemelk lijken.

Reflux. Bij vermoeden van reflux is het juist van groot belang dat je kleine flesjes geeft en dan is 180/6 echt veel te groot. Veel beter zou zelfs 120/4 zijn op deze leeftijd.
    Reflux is het niet goed sluiten van maagklepje. Hoe meer voeding des te meer druk, dus meer pijn/klachten. Indikken lijkt 1 symptoom (spugen) te laten verdwijnen, maar het laat nooit de reflux verdwijnen. Indikken kan juist ongemak veroorzaken omdat het zwaarder op de maag ligt en dikke voeding in de slokdarm doet veel meer pijn dan dunne voeding.

Terug naar de basis; kleinere flesjes, langere drinkduur. En alle andere leefregels voor reflux. Evt zelfs stoppen met jbpm omdat hier krampen van kunnen komen.

Helpt dat niet? Dan kan het dus zodanige reflux zijn dat er mogelijk medicatie nodig is of sprake is van kea en dan behoor je dat op de juiste wijze uit te sluiten. Voeding die geschikt is bij vermoeden van kea, zoals pepti.

Als er sprake is van pijn of ongemak zal het slapen niet snel verbeteren zonder andere acties.

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Heeft ze ook een knuffeltje of een knuffeldoekje? Hier ook een speenweigeraar maar zonder knuffeltje slaapt ze moeilijk in. Ik zou snachts gewoon een voeding geven maar dan een klein flesje

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.950
    14.996
    113
    Ik lees kwijlen en 1,5 uur na de voeding en t eerste wat ik denk is inderdaad reflux. Heeft die kleine van ons ook. (topic nachtalarm als dochter) Kleinere voedingen, dan maar wat vaker en ja dat levert gemor op kan ik je verzekeren. Bedje en verschoonmat staan in een helling? Verschonen niet met beentjes omhoog maar rollen (is even een gedoe). Die van ons spuugt met zuuraanval continue dr speen uit, maar met kramp wil ze m wel (heel fijn als dat dus gelijktijdig speelt). Dan moeten we ook echt de speen met water omspoelen want ze pakt m echt niet. Bij voorkeur krijgt mevrouw met kramp ook gewoon permanent dr fles met vulling maar daar beginnen we maar niet aan. Ze draait nu 120 flesjes en dat is meer dan zat voor dr met bijna 7 weken bouwen hier heel langzaam op. Oh, ook een goeie (indikken deed je al las ik) na t eten even half uurtje overeind houden (dat mag incl boertijd zijn) krijgt die maag wat meer tijd om de boel te laten zakken. Spuugdoekje met ons luchtje er aan hielp hier ook, daar kroelt ze nu mee in dr wiegje. En overdag was het hier nagenoeg altijd een engel maar na 20:00 zonk de moed al in mn schoenen en hoopte ik tegen beter weten in dat het wellicht dit keer mee zou vallen. We snapten niet waar het nog aan kon liggen dat het verschil tussen dag en nacht gedrag zoooo groot kon zijn. Uiteindelijk goede huisarts in opleiding gehad die een aantal jaar op de kinderafdeling gewerkt had en die bijna een uur met ons gezeten heeft, die man is goud waard. Wij hebben sindsdien weer wat rust, zij ook en kan eindelijk ook een beetje spelen in de box al is t maar voor 5- 10 minuten. Geloof dik 5 weken aan t vechten geweest (en ze wordt nu 7 weken...), dat ze ook nog iets kon slapen 's nachts was bijna een eye opener

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk ook aan reflux, misschien in combinatie met KMA. Als je dat echt uit wil sluiten, moet je over op dieetvoeding, dus Pepti of nog iets sterkers.

Verder de leefregels voor reflux toepassen. Dus een half uur rechtop dragen na de voeding, niet plat leggen en veel bij je dragen.

Kleine flesjes maken en die indikken. 180/6 is voor een kindje met reflux vaak veel te veel.

Nachtvoedingen zijn echt doodnormaal. Geef haar gewoon een volle fles.

11. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Ik heb geen tips maar wil wel even mijn steun betuigen. Het is gewoon ontzettend zwaar als je al een kindje hebt rondlopen en je hebt gebroken nachten. En ook overdag krijg je weinig tot geen rust als ze niet wilt slapen. Ik heb dit de afgelopen maanden ook moeten doorstaan. Mijn jongste is nu 7 maanden en heeft de eerste 4 maanden alleen maar gekrijst van de buikkrampen, toen kreeg ie een zware buikgriep te pakken om vervolgens over te gaan in een longontsteking.....hij sliep bij lange na nog niet door en overdag sliep ie niet langer dan 40-45 minuten per keer maar was wel steeds aan het vechten tegen zijn slaap.....
    Hij kreeg door alle toestanden gewoon niet de kans om te 'leren' slapen. Nu is er eindelijk een beetje rust, geen gezondheidsproblemen en hij kan zelf zijn speen in zijn mond doen nu en tadaa....hij slaapt door!!!! Ook overdag maakt ie nu slaapjes van minimaal een uur (nog niet heel lang dus, maar hey, ik klaag niet!)
    Bij ons was het dus echt een kwestie van tijd en de tijd uitzingen, maar wat was het zwaar!!
    Ik wens je heel veel sterkte toe en weet, je bent niet alleen!

12. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Ik gaf mijn mannetje vaak verdunde flesjes in de nacht, dus misschien kun je wel 180 water doen en 5 schepjes en het zo afbouwen naar alleen maar water?
    Heb je haar al bij je in bed genomen? Mijn zoontje zocht vaak ook geborgenheid bij mij en kroop dan echt helemaal tegen mij aan en viel dan gelijk in slaap

Deel Deze Pagina