Weer zo'n slaaptopic

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kaala, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Haha UK dus dat zal boel verklaren. Miss moet je daar op forums zoeken maar elk lang doet het anders hoor. Ik kom zelf uit moskou daar krijgen kindere enkel pap en kwark tot 1 jaar en met 10mnd pas vis vlees etc. Daar als 37.7 gelijk ambulance word gebeld en daar als iets anders is te vroeg lopen of te laat lopen gelijk neurologisch onderzoek aan.
    En daar kinderen gaan met 6mnd op potje al en 100x methodieken voor vroege ontwikkeling. Daar lezen en schrijven ze al met 3jaar etc
    Wat daar afwijkt wordt gezien als misdaad

Maar goed ik zal gewoon niks aantrekken en uitzoeken of het echt ZO verplicht is zoals ze zeggen

Wat je flesje betreedt laat zoiezo staan late en ochtend of late en middag.
    Ipv flesje geef je gewoon papje of yoghurt of broodje.
    In principe je kind zal meer verzadigd zijn van vaste voedsel en us ook meer nodig 12+ Mnd dan opvolgmelk ivm voedingstoffen

2. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helaas ben ik van een forum uit UK getrapt (weet nog niet waarom) en ben ik voor altijd daar gebanned, ik denk dat het kwam doordat ik onzeker was over mijn zwangerschap (als in, waarom ben ik 2 weken te laat) dat ze geen gezeur wilde en ben dus gebanned. Enige UK forum dat er normaal uit zag.

Meeste forums zijn die moeders allemaal zo van "MIJN ZOONTJE IS 1 JAAR EN IK DURF HEM GEEN KOEMELK TE GEVEN WANT HIJ IS ZIJN BABYMELK TE GEWEND" of "IK WIL GEEN VAST VOEDSEL GEVEN AAN MIJN 11 MAANDEN OUDE DOCHTER WANT WAT ALS ZE STIKT?!"

Dus ja, laat dat maar weer.

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Opzicht eet ze wel veel hoor, denk ik..

Ontbijt is pap of cornflakes (uhm, niet degene die je in NL krijgt haha) en dan een fles van 180
    Dan een tussendoortje (verschilt)
    Lunch is 1,5-2 boterhammen met wat beleg, of toast of een yogurt met een broodje, dan wat water
    Maar..Dan piept ze na een halfuur dus en wilt ze alleen haar fles...Dus gaat er weer 180 cc in
    Dan weer een tussendoortje
    Avondeten (wat wij eten) met een 90 cc fles
    Badje
    en dan dus die laatste fles.

Nog even: stel ik eet later dan haar en ik eet eens als zij er bij is dan komt ze aankruipen en gaat ze pas lief doen als ik haar een stukje van mijn eten geeft.

Papa eet met haar lunch en dan heeft zij net al haar eten op, gaat hij even een broodje eten en dan steelt ze de helft van hem.

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen, alleen het eerste stuk en je laatste stukje... over het eten, lijkt me normaal gedrag.. Hier at de kleine rond de 9 maanden ook nog eerst en wij daarna. Wij gaven hem dan terwijl wij aten nog wat komkommer of als wij eten wat hij ook kan eten nog een klein beetje van ons en dan zelf laten eten, zodat hij kon oefenen en het wat langer duurde.

Wat slapen betreft... niks kun je afdwingen natuurlijk. Als jullie ook om 6 uur opstaan en zij wordt daar wakker van, dus is dat niet anders. Dat na 2 uur weer op bed willen, klinkt niet raar. Dat heeft onze kleine tot zeker 10 maanden ook gedaan, vrij snel naar bed na de nacht. Wel vind ik de 5 a 6 uur achter elkaar wakker na die 2 uur slapen vrij lang. Ik zou proberen de max op 4 uur te houden en te zien hoe ze het doet als je haar eerder op haar bed legt.. zo gaat ze wellicht s avonds ook eerder naar bed. dan haalt ze wellicht 10 a 11 uur voor de nacht

5. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is het probleem, als ze niet moe is gaat ze niet slapen. Ze ligt daar dan te krijsen totdat wij haar oppakken (en geloof me ze gaat gewoon door, een keer geprobeerd maar na 5 minuten was het te zielig)

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Met eten wat betreft ik zie niet echt een schema bij je(hoeft ook niet) maar wat mij opvalt dat ze naast eten ook fles bij krijgt. Hier niet hoor ik verspreid het zeg maar:
    08.00 fles 180-10.00 fruit met of zonder pap/wafel-12.00 brood met beleg plus water-15.00 (fles was tot kort geleden 180) nu yogurt of kwark plus koekje plus iets water-18.00 avond eten: altijd 3-4 delig dus granen/vis vlees kip/twee soort groente plus kookwater fruit-21.00 fles 180.

Ik denk niet dat ze na halfuur brood eten huilt om flesje. Ze kan gewoon moe zijn of iets anders. Je hoeft ook niet haar zin te geven
    Ik eet hier ook samen altijd met haar hetzelde zoveel kan

7. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    En na 5 a 6 uur is ze wel moe genoeg en geeft ze zich er wel zonder mopperen aan over? Ik ben ook niet van het laten huilen hoor, dus snap je punt als zij dit doet bij eerder op bed leggen... kan me alleen niet voorstellen dat ze het zo lang volhoudt..

Je legt haar dan trouwens dus rond een uurtje of 3 a 4 weer in bed? En dan tot 17.00 a 18.00 uur? Want als ze om zes uur op staat.. zou ze van 8 tot 10 slapen. Daarna na 5 a 6 uur weer, geef je aan = 3 a 4 uur in de middag.. (maar je hebt t over 2a 3 uur.. dus wellicht 4 a 5 uur er tussen?)

Hoelang is ze wakker na t laatste slaapje? En hoe is haar ritme als ze uitgeslapen is.. dus bijv. in het weekend, als ze niet van jullie wakker wordt, maar zelf? Merk je daar verschil in?

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even zien..Meestal is het:

6-7 uur wakker (laten we zeggen 6)
    9 uur slapen tot half 12/12 uur
    Wakker
    4 uur slapen
    rond 5 uur wakker
    eten
    en dan weer slapen..Hmm, geen 5-6 uur er tussen dus eigenlijk..Oeps..Sorry!

In het weekend, heeeel soms tot 7-8 uur (een keertje tot 9!) maar meestal gewoon hetzelfde ):

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Waar kan ik tekenen voor zo'n slaapritme? Lijkt me heerlijk en zo lang je kind het er goed op doet is het toch prima? Over een paar maanden verandert ze ongetwijfeld toch weer van ritme.

Hier eentje die overdag 2 x 1-1,5 uur slaapt en 's nachts soms urenlang kan huilen. Afgelopen nacht heeft hij geslapen van
    19.30-23.00 = 3,5 uur
    0.00-1.30 = 1,5 uur
    4.30-7.30 = 3 uur.
    En dat is geen uitzondering, dus hij slaapt per etmaal gemiddeld zo'n 10 uur. Gaaaaaaaaaaap.......

10. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    uhm met 4 uur slapen bedoelde ik dat ze om 4 uur gaat slapen tot 5 uur haha, niet 4 uur achterelkaar!

Ze haalt dus ongeveer 12-13 uur per etmaal en dat is te weinig maar is wel happy dus ik vind het rot dat ze zo piepen.

Luppy, is hij verder wel gewoon oke en doet ie het goed qua eten en spelen enzo?

Deel Deze Pagina