Weer zo'n stressdag dat de baby minder bewoog:-(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Gelukkig heeft hij de afgelopen 2 uurtjes weer veel bewogen. Maar het blijft zo vervelend als je een paar uur in de stress zit, en de controle in het ziekenhuis woensdag was gewoon goed, bloeddruk was erg laag 100/60. En toch word je dan ongerust als je de baby opeens een paar uur niet of amper voelt...en het blijft vervelend om weer te bellen, omdat je eigenlijk onderhand wel weet dat die CTG dan wel goed zal zijn en hij blijkbaar een ander soort dag heeft.

Ik snap ook nog steeds niet waarom ze de laatste weken opeens elke keer zeggen; als je minder beweging voelt moet je bellen! Hiermee maken ze je alleen maar ongerust.

Ik vraag me af waarom ze dit in de laatste weken opeens telkens zeggen en daarvoor nooit. Terwijl ze tegelijkertijd zeggen dat vanaf 30-32 weken de baby minder beweegt omdat hij minder ruimte heeft. Dan denk ik; wat is het nou?! Snappen jullie dat?

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja dubbel inderdaad he? aan de ene kant moet je je kindje een paar keer per dag voelen, maar aan de andere kant heeft je kleintje zo weinig ruimte dat bewegen steeds moeilijker wordt... gewoon bellen als je je ongerust maakt hoor meid! daar zijn ze voor!!!

3. zwangeremuts

11 dec 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    altij blijven bellen meid! ik heb dit ook gehad,hij bewoog hele dag niet,ik was letterlijk in paniek,ik aan de ctg scan in ziekenhuis,en alles was in orde,kreeg later nog echo,en hij keek me aan met zn vingers in zn mond van,waar maak je druk om?
    Maar je weet nooit wat er is! stel er is wel wat,en je belt niet vergeef je je zelf nooit!

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja dat bedoel ik, maar eigenlijk vind ik dat het lullige eraan dat je constant met de gedachte loopt; als ik niet bel dan heb ik zo meteen spijt als er wel wat is. Daardoor leggen ze de verantwoordelijkheid bij jou terwijl wij geen arts/gynaecoloog zijn en niet kunnen beoordelen of het goed zit of niet.

Ik vind dat ze je toch een beetje in onzekerheid laten, ik krijg er ook nooit een duidelijke uitleg over of zo. En ik word elke keer weer zenuwachtig als ze bij de controle vragen; voel je de baby genoeg, omdat ik dan denk; ja hoe weet ik nou wat genoeg is, het is mijn eerste kind. En inderdaad dat tegenstrijdige, aan de ene kant moet je hem zovaak voelen en aan de andere kant moet je erop rekenen dat je hem minder gaat voelen...ok...dus....?!?

Gelukkig heeft hij nu weer flink vaak bewogen, en tja ik was heel erg laat op vandaag (13.30u). Niet omdat ik aan een stuk door heb geslapen hoor hihi was het maar waar, ben er vaak uit geweest maar daarom blijf ik gewoon lekker lang liggen;)

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Voel sinds een paar dagen ook best weer minder. Ik geraak er ook steeds van in de stress. Maar mijn gyn zegt wel dat ik me niet ongerust moet maken als het een paar uur stil is. Wel dat doe ik dus toch... ;)

Maar bij mij is het al heel de zwangerschap zo. Er zijn dagen dat ik ons kindje heel de dag voelen en dagen dat ik écht moet gaan zitten tellen. Maar als ik het voel is het meestal wel lekker stevig en dan denk ik dat het wel weer goed zit.

Momenteel is ons kindje ook aan het bewegen maar het zijn geen echte stampjes meer. Meer een geduw tegen mijn buik in de zin van "geef me eens wat meer ruimte". :)

Ons kindje ligt ook voor dus qua grote is ie 35 weken en mss zelfs iets meer dus heb ik idd nu al minder plek he.

Het zijn dus weer rustige dagen en ik baal maar terwijl ik nu dus typ is het weer geduw langs bijna alle kanten. :D

Ik krijg een inleiding en wil dat het kindje zolang mogelijk in de buik blijft. Maar ik ga toch ook écht gerust zijn als ik het gezond en wel in men armen kan houden. Hoe dubbel allemaal.

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik turf wel eens als ik denk dat ik hem weinig voel. En als je dan van een dag bekijkt dan voel ik hem toch wel vaak!
    En omdat ie nou zo weinig plek heeft voel ik ook niet alle bewegingen zo duidelijk. Als er een armpje of voetje voorbij schuift dan zie ik het soms meer dan dat ik het voel.

Maar ben er altijd alert op, of ik hem wel voel en hoe vaak..

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam

Ik heb precies hetzelfde als jij, de hele zwangerschap is het al zo dat hij soms dagen veel beweegt en soms dagen heel weinig opeens. Ik zie er ook geen patroon in...

ik kan ook niet wachten tot het zover is, en ik mijn mannetje in mijn armen kan houden en de boel in de gaten kan houden. Ik vind die onzekerheid zo vervelend, en het gevoel dat je er geen controle over hebt.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Lieve meid was lees ik nu weer.
    Kan me voorstellen dat je direct ongerust word daarvan!!
    Hoop dat hij goed van zich laat horen.
    Hier over het algemeen is hij toch wel erg druk altijd.
    En zo niet doe ik mijn armen overkruist op mijn buik leggen en dat vind ie niet leuk tegen zijn kontje:p en begint dan commentaar te geven.
    's ochtends voel ik hem ook altijd tegen de zijkant van mijn buik stampen.

xxxx

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hi Meis!

Ja echt vervelend, hij is vandaag ook weer zo stil. Ik hoop dat hij net als gister eind van de middag/begin van de avond weer wat drukker wordt. Toch vind ik het gek, ze zeggen dat je een patroon moet zien maar nog steeds zie ik dat niet, afgelopen 2 weken bewoog hij de hele dag door, dus als hij dan opeens 2 dagen 's middags zo weinig beweegt verbreekt hij toch weer zijn patroon.

Ik hoop maar dat hij gezond is!

10. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ja, tis best vervelend he. Maar ik denk dat alles wel inorde is hoor meid. Elk kindje is anders dus zo ook in de buik. Mijn gyn is absoluut niet ongerust. Ok, je moet je kindje elke dag voelen maar mss hebben we gewoon minder plek ofzo? Mss zijn het gewoon schuifbewegingen en voelen we dat niet altijd?

Ik heb ook al gehad dat ik mijn handen op mijn buik leg en dat ik het kindje toch voel door men handen... maar anders zou ik het niet gevoeld hebben...

Maar eigenlijk mag ik niet klagen. Ik voel elke dag een sterke baby en dat is toch ook belangrijk he. Niet dat je het constant voelt...

Ons kindje heeft nu weer min of meer een patroon. In die zin paar dagen druk, paar dagen kalm... Bovendien voel ik ons kindje veel meer in de namiddag dan in de voormiddag. Dat valt me wel op.

Maar ik herken dat het vervelend kan zijn maar ik denk dat het meer is omdat ik té ongerust ben door mijn miskramen. :)

11. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Jeetje meis dat kan ik me helemaal voorstellen dat je dan ongerust bent, dat lijkt me een vreselijke ervaring.

Moet je nagaan dat zoiets mij nooit is overkomen, eigenlijk is het vrij gladjes verlopen en kan ik zeggen dat ik bof dat het zo snel ging. Maar toch die onzekerheid, en waar het vandaan komt..?:(!

Ik maak me gewoon ook ongerust als ik van andere vrouwen hoor dat hun baby druk is, dan denk ik; is er dan iets mis met mijn baby dat hij niet druk is. Ook tijdens de zwangerschapscursus hadden ze allemaal zulke drukke babies.

Overigens heeft hij nu de hik, misschien wordt hij nu eindelijk wakker want hij begin t nu ook wat meer te bewegen.

Misschien is zijn patroon inderdaad wel ook van 's avonds meer bewegen, dat herken ik wel, of eind van de middag. Maar toch had ik afgelopen 2 weken het idee dat hij gewoon helemaal met mijn ritme mee deed, gewoon hele dag af en toe bewoog en dat we 's nachts saampies gingen slapen:)

Maar inderdaad wie weet beweegt hij soms wel maar voel je het niet altijd, ik kom vandaag wel op de 10x, maar dat is dan echt 1x in het half uur of 1x in het uur dat ik zachtjes een beweging voel...

12. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Binnenkort ga jij een flinke gezonde baby in je armen houden en ik erbij! Kom op we gaan een beetje vertrouwen hebben al is dat soms vreselijk moeilijk...

Mss hebben krijgen wij wel een luxe baby die snel gaat doorslapen. :D

Uit ervaring weet ik dat het kan want ik heb hier al zo eentje rondlopen. :p

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Wie weet:), dat zei ik gister ook tegen mijn vriend. Ons kindje slaapt gewoon lekker veel dus dat zal hij misschien na de bevalling ook doen. Maar het moet toch zoiets zijn, dat hij dan wat meer slaapt een aantal dagen of zo..

Maar laten we positief blijven, en hopelijk kunnen we zo meteen meiden hier geruststellen met topics over rustige baby:)

14. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ja, ik heb ook al 2 keer ctg gehad ivm "weinig / geen leven".
    Het klinkt ook echt negatief 'geen leven'.
    Bij mij was ook beide keren alles goed, maar toch belangrijk om even te laten controlen. Het kan heel af en toe een signaal zijn, maar hoeft niet.

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam

Akelig he als ze dat ook zo zeggen (weinig leven voelen), dan raak ik best geïrriteerd omdat ze dus aan de ene kant je geruststellen maar aan de andere kant door zoiets te zeggen je alleen maar nog ongeruster maken.

Tja ik ben wel al lang op de 10x gekomen vandaag, en gister ook, maar de ongerustheid is meer dat ik hem normaal gesproken misschien 50x (ik noem maar wat) voel en gister en vandaag opeens 25x bijvoorbeeld..maar goed hij heeft het al vaker gedaan, van die stillere dagen, en toch is het elke keer in orde..

16. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik denk dat we er té veel over nadenken. Natuurlijk is het soms wel een signaal maar is het dat niet op alle vlakken. In het begin van de zwangerschap heb ik veel bloed verloren met stolsels en echt iedereen dacht dat het weer mis was. Maar nee hoor een gezond vruchtje dat nu een volmaakte baby is! Ok, het is nog iets anders maar gedurende de hele zwangerschap zijn er zo'n zaken. Het ene kindje is groter, het andere kleiner... Soms zien ze iets op echo en achteraf blijkt het niks te zijn enzv.

Natuurlijk is het gepast om erbij stil te staan maar ik vind van mezelf dat ik dat net iets te veel doe en dat is gewoon lastig. Ons kindje is nou helemaal zichzelf. Paar dagen stil, paar dagen hevig en ik denk echt dat onze boon veel minder plaats heeft. Gisteren voelde ik niks en leg mijn hand op mijn buik en die gaat werkelijk GIGANTISCH op en neer van de ene kant naar de andere maar ik voelde het gewoon niet door dat het geschuif was en geen stampjes. Natuurlijk met men hand erop voelde ik het heel goed. Ik heb zelfs een beentje kunnen aanraken door mijn buik dus echt slapjes vind ik dat niet van ons kindje. Heb een serieuze vetlaagje hoor. :D

Nu is er heel regelmatig actie vandaag maar heel rustig en het is ok zo. Soms voel ik mijn maag omhoog gedrukt worden en dan denk ok, 't zit zeker nog goed. :D

Nee, ik blijf het op minder plaats steken. Ik heb al een groot kindje in de buik dus volgens mij is het nu draaien en keren om nog goed te bewegen.

De dag dat ik echt niks voel DAN ga ik onmiddellijk naar het ziekenhuis zoals de gyn het mij zei. Maar zo'n dag is er echt nog nooit geweest.

Ik probeer echt een beetje vertrouwen te hebben. ;)

17. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Dat is ook zo, meer kunnen we niet doen dan er vertrouwen in hebben. En inderdaad heb ik al vanaf 20 weken nog nooit een dag gehad dat ik hem helemaal niet voelde, heb hem altijd wel zo'n 10x of meer gevoeld.

Internet kan je soms ook bang maken...zoals ik al eerder met iemand hier over had, in de tijd van mijn moeder werd er niet eens gezegd hoe vaak je de baby moest voelen. Mijn moeder is er dus ook nooit mee bezig geweest, weet ik veel hoeveel jullie bewogen zei ze, daar was ik helemaal niet mee bezig.

18. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou..nog steeds niet helemaal gerustgesteld...

Vandaag in het ziekenhuis geweest omdat ik wakker werd en echt niks voelde. CTG was gewoon goed en toen begon hij ook weer wat te bewegen toen ik daar lag, maar daarna wouden ze een echo maken om zijn bewegingen te zien en toen bewoog hij niet:(
    Toen ging ze tegen mijn buik duwen en nog bewoog hij niet, geen enkele reactie.

Dus de hartfilm was goed, dat is dan een geruststelling, maar ze stellen me niet gerust over het feit dat hij dan opeens niet reageert op dat gepor. Ik legde ook uit dat hij meestal meteen reageert als ik een hand op mijn buik leg maar dat hij in die stille dagen daar niet op reageert, toen zei ze; hm...apart.

:(:(:(apart? Dat maakt me alleen maar nog onzekerder...:(

19. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Tja... vroeger. Maar we weten nu toch ook meer dan vroeger?
    En tuurlijk gaat het meestal goed, maar denk dat kindjes nu wel meer kans hebben dan vroeger, omdat we meer weten.
    Vrouwen trouwens ook. Het gebeurt nu bijna niet meer dat een vrouw sterft door bevalling, vroeger was dat toch wel een groter risico hoor.
    Jij voelt je kindje gelukkig iedere dag. Maar als dat helemaal niet is, bel je denk ik toch ook even naar de vk?
    Ik wel in ieder geval. Mijn gyn vindt het belangrijk dat ik iedere dag genoeg leven voel, omdat Frummel ook al een groeiachterstand heeft.
    Ze zeggen in het ziekenhuis ook: beter 10 x te veel geweest, dan 1x te weinig.

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja ik ben vandaag dus geweest maar vond het geen geruststelling. Ze leggen ze erg de verantwoordelijkheid bij jou als leek, en dat vind ik niet zo fijn. Ik hoop er op dat als ze een echo en hartfilm maken dat ze gewoon zeggen; het zit goed, of het zit niet goed.
    Hartfilm was goed, maar echo bewoog hij niet zelfs na hard porren. En dan zeggen ze dus ja beweging dat zegt wat over de conditie van de baby. Maar als ik dan zekerheid uit ze probeer te krijgen over het feit dat hij op die echo niet beweegt dan krijg ik dat niet. En dan zeggen ze alleen maar; ja u kunt het zeggen, u weet wat de norm is.
    :(:(:( Hallooooo, dit is mijn eerste kind, hoe weet ik nou wat voldoende beweging is? En hoe weet ik nou of het een slecht teken is of niet als de baby op de echo niet beweegt na hard gepor.

Overigens bewoog hij wel tijdens de CTG een aantal keren, maarja ze hebben dan niet kunnen zien of dat goede bewegingen zijn of niet.

Ik vind het vervelend dat de verantwoordelijkheid zo erg bij de patient wordt gelegd...terwijl je erop hoopt na een controle dat ze je gewoon geruststellen

Deel Deze Pagina