Weer zo'n stressdag dat de baby minder bewoog:-(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    chica, wat vervelend meid maar gelukkig was het hartfilmpje goed en dat is toch ook wel hééél belangrijk he! Maar ik snap wel dat je je nu niet zo fijn voelt.

Ik heb geen idee of ons kindje veel beweegd op de echo. Ik zou zelfs denken van niet. Want als ik kijk lijkt het stilletjes maar mijn gyn zegt er niks van. Tijdens de monitor kunnen ze dan weer wel veel beweging registreren.

Pfuh, echt vervelend voor je. :( Maar je niet te ongerust maken dat is ook niet goed voor je kleintje en als je blijft twijfelen gewoon terug gaan hoor!!

Ik zou het zo ook doen. Maar die ongerustheid heb ik nog niet gehad die jij nu voelt maar bij het minste getwijfel ga ik ook al moet ik 100X gaan. Maar ik voel ons kleintje elke dag wel heel goed als het beweegt maar de frequentie kan dus wel van dag tot dag schelen. Vandaag was het veel drukker dan bv de voorbije dagen. Toen was het smiddags en 's avonds en verder een stille buik. Maar vandaag voel ik al heel de dag geschuifel.

Wou dat ik je wat meer kon geruststellen meid...

2. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

He wat vervelend dat ze niet meer kunnen vertellen.
    Mocht je weer weg of moest je een nieuwe afspraak?

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    pffff echt vervelend die onzekerheid! kan wel zeggen maak je niet druk blabla maar zou me ook druk maken hoor..wat vervelend! Maar mag ik vragen hoelang ze met dat echoding porde? want bij de 20 weken echo moest de echoscopiste ook zolang porren voordat de kleine ging bewegen...echt 5 minuten lang...ze had er gewoon geen zin in en lag lekker te slapen en zag er echt zo uit van laat me is met rust! uiteindelijk bewoog ze wel gelukkig..
    hoe is het nu met je? al enige beweging daarna gevoeld? en heb je nu weer een nieuwe afspraak?

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nou ik heb onderweg naar huis weer wat beweging gevoeld, en nu ik thuis ben ook. Gewoon schuivelbewegingen inderdaad. Ze zei trouwens dat hij al een klein beetje is ingedaald, misschien hangt het ook daarmee samen...? Ik weet het niet. Het is gewoon zo irritant dat ik tijdens de CTG mijn buik zag bewegen een aantal keren en op zo'n echo niks...

ze heeft trouwens niet erg lang geduwd gewoon 1x een duw gegeven. Op een gegeven moment zagen we wel dat het handje van hoofd naar andere plek op het hoofdje ging.

Ik vind het gewoon vervelend dat ze de verantwoordelijkheid zo wegschuiven, dat snap ik niet...

Ik heb al 2x eerder een CTG gehad en toen was ook alles in orde, 1x van die 2x deden ze ook een echo en bewoog hij ook niet op de echo.

Gek he? Nu terwijl ik dit typ voel ik hem weer heen en weer schuivelen, hij heeft dus vandaag al wel zeker 10x bewogen, maar inderdaad zoals Lolieken ook zegt varieert het heel erg de hoeveelheid beweging, het is nooit gebeurd dat ik hem een hele dag niet voel, maar de goede dagen beweegt hij misschien iets van 50x en afgelopen dagen als hij rustiger is misschien rond de 20-30. Ik noem maar wat, gewoon aanzienlijk minder in vergelijking met de 2 weken daarvoor.

5. marieki

marieki Niet meer actief

tsja, als het niet goed voelt gewoon bellen hoor!! Ik twijfelde 3 weken terug of ik moest bellen want het was altijd goed. Uiteindelijk toch maar ff gebeld, diezelfde dag is mijn kindje er met spoed uitgehaald. Dus mijn tip is om goed naar je gevoel te luisteren. Beter teveel dan te weinig gebeld!

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    ja dat doe ik nu ook gewoon, vooral nu ik het einde van de zwangerschap nader, ik voel me minder opgelaten dan in het begin.

7. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Marieki, wat heftig meid. Alles goed nu hoop ik?

Ja, natuurlijk moet je op je gevoel afgaan dat doe ik ook wel. Maar ik weet van mezelf dat ik heel erg op mijn hoede ben door men miskramen. Maar als ik echt een voorgevoel heb of wat dan ook dan hang ik ook meteen aan de telefoon hoor! Zo laks ben ik zeker niet... Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt!

Verder zit ik nu met eentje die de hik heeft. Héél leuk hoor maar na een tijdje denk ik ook wel ok nu mag het eventjes ophouden hoor. :D

Vrouwen he (we mogen toch ook een beetje lachen he?) ;)

Chica, maar bij enige twijfel bel je hoor. Ik geloof in voorgevoel. Zo wist ik écht wanneer ik zwanger was voor de zwangerschapstest. En dat heb ik wel met meer dingen. Maar ik dénk (ben géén dokter uiteraard) dat het goed zit bij jou hoor. Herken zoveel van jou in mij... Niet dat dat alles wilt zeggen maar toch een beetje. :)

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Grappig, ik wist ook al een week voor de test dat ik zwanger was, voelde gewoon rare soort krampen in mijn onderbuik terwijl ik zoiets nooit voor mijn menstruatie had en voelde me anders. Kreeg opeens nesteldrang en wou mijn hele huis herinrichten 's avonds laat hihi:)

Maar toch kan je gevoel je erg voor de gek houden soms..maar inderdaad ik ben toch blij dat ik ben gegaan, en het gekke is nu is hij afgelopen 2 uur weer telkens meer aan het bewegen. Gek he? Ik zag net mijn buik weer een beetje golven. Het is en blijft een raadsel wat hij in die stille dagen dan doet...:(

9. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Rusten om mama het knap lastig te maken na de bevalling. :D

Knuffel meid!

Deel Deze Pagina