Tweeling heeft verschillende vaders

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kovu, 28 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Tweeling heeft verschillende vaders
    27 november 2007

AMSTERDAM - Het is werkelijk mogelijk: Een tweeling verwekt door niet één maar twee verschillende vaders. Een Chinees ontdekte dat hij de vader is van slechts één helft van een tweeling.

De man kreeg zijn twijfels toen de baby's, waarvan hij dacht dat ze beide van hem afkomstig waren, niet veel gelijkenissen vertoonden. Het ene kind was veel groter dan het andere, en bovendien veel zwakker, aldus de vader Lui Yuan tegenover Chinese media.

DNA-test

Vervolgens ontdekte de man dat ook de bloedgroepen van de twee pasgeboren kinderen van elkaar verschilden. Lui nam het zekere voor het onzekere en besloot een DNA-test te laten doen. De uitslag was schokkend: Hij was de vader van één van de baby's, de andere bleek verwekt door iemand anders.

De enige persoon die kon verklaren hoe de vork nou eigenlijk in de steek zit, was natuurlijk moeder Yuan. "Ze heeft toegegeven dat ze seks heeft gehad met haar ex-vriend".

Zeldzaam

Volgens artsen is dit een zeer zeldzaam verschijnsel, maar zeker niet onmogelijk. Het sperma van een man heeft namelijk de capaciteit om zeker 72 uur lang in het lichaam van een vrouw te blijven zitten. Vermenging kan daar zodoende een gevolg van zijn.

Bron: www.nu.nl

2. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Een zeer alerte vader!

Ik vraag me af wat deze man gaat doen.

Gedurende de zwangerschap heeft hij gedacht de vader te zijn van deze tweeling, waardoor hij emotioneel gezien zichzelf vader voelt van de beide jongens. Na de bevalling zal deze binding alleen maar sterker zijn geworden.

Gaat hij nu weg bij zijn vrouw, waarmee hij mogelijk ook zijn zoon minder gaat zien? Of zal hij de jongens opvoeden alsof het beiden zijn biologisch eigen kinderen zijn?

Wat zou jij doen?

Zelf zou ik het echt niet weten. Rationeel gezien denk ik: Die vrouw is ontrouw geweest, dus einde relatie. Emotioneel gezien denk ik: Je wilt toch het liefste je kindje iedere dag kunnen zien opgroeien. Het lijkt me in ieder geval een emotionele achtbaan waarin deze vader zich momenteel begeeft.

3. Ja ik heb dit ook eerder gelezen dat dit in amerika is gebeurd.Deze man koos er toch uiteindelijk voor om bij zijn partner te blijven omdat hij toch de vader is (van 1 van de 2)in iedergeval.

Een moeilijke keuze lijkt mij...

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Zou mij liggen aan de reactie van de vrouw. Ik zeg bijv. altijd dat ik mijn man nog een kans zou geven als hij me ontrouw is geweest.
    Maar goed, dat andere kindje zal er miss. nooit helemaal bijhoren, dat zou wel sneu zijn. Ik heb ook een keer gehoord dat de vader de vrouw liet kiezen tussen hem en de kinderen die ze al hadden en het kindje van hun samen, of het 'onechte' kindje.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ja ik wist dat dit vaker voorkwam zag het laatst in een documantaire over twee-eiige 2lingen. ik weet niet wat ik als vader zou doen als bijde kinderen een beetje op elkaar lijken of er voor de buitenwereld uitzien als jou kinderen zou ik zwijgen en de relatie denk ik doorzette maar wat als de enne deel van de 2ling donker is en de andere blank hoe ga je het dan doen als bijv bijde ouders blank zijn. denk dat de situatie dan anders ligt omdat je er continu mee geconfronteerd wordt door de buitenwereld en op voeden als eigen kind zonder dat de kleintjes er zelf achterkomen dat het anders is haast onmogelijk. ik vind het een moeilijke kwestie

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dit was een tijdje terug ook in de serie house geloof ik.

7. iris73

iris73 Lid

5 dec 2007
    87
    0
    0
    aalsmeer
    Lekker voor je relatie zo'n gebeurtenis,als je daarna nog een relatie hebt tenminste.

Ik vind het erg voor de vader.

Deel Deze Pagina