Hmmm ja dat ie niet bij de bevalling mag zijn weet ik niet of ik dat zo schandalig vind. Hij zit daar natuurlijk niet voor niks. Maar voor jou is het wel lullig. Weet je, ik heb dit topic nu een paar keer gelezen en ik vraag me af... Dit is de tweede keer... Ik geloof echt niet dat ik achter mijn man had blijven staan. Dat hij bewust zo een risico neemt
Wat erg voor jou en voor de andere dames die hun man zo moeten missen. Dat hij niet bij de bevalling kan zijn(niet bij TS geloof ik), tja dat vind ik voor de dame erg. Maar niet voor de man, er van uitgaande dat hij veroordeeld is. Is part of the game. Dat risico loop je bewust en dan moet je niet zeuren. Misschien ben ik hard, maar je zit niet voor niets. Sterkte en veel kracht, het s niet makkelijk om zwanger te zijn, al een kleine te hebben en je man te moeten missen lijkt me.
ik sluit me aan bij de dames hierboven. het is niet schandalig dat hij er niet bij mag zijn. ik begrijp heel goed dat dit voor een vrouw heel moeilijk is voorlal als je zwanger bent.maar hij heeft de risico genomen om jullie te missen.want als je iets strafbaars doet weet je ook dat dit zeker kan gebeuren jammer leiden jullie en je kids er onder. weet natuurlijk niet wat hij heeft gedaan.maar het zal wel strafbaar zijn geweest anders was hij nu niet daar.veel sterkte met deze moeilijke tijd
Alleen zijn lijkt me zwaar. Maar dat red je wel, lijkt me. Je hebt een man die het aanmerkelijke risivo heeft genomen om jou met je kind(eren) en dikke buik achter te laten. Ik begrijp dat dat niet leuk is, absoluut. Maar het is eerder niet zo leuk van hem dan van het systeem - zeker bij herhaalde bewaring/detentie. Heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar in m'n familie is het voorgekomen dat mannen slim dachten te zijn. Uiteindelijk heb je altijd jezelf en je naasten ermee. De vrouwen bleven ze teger beter weten in verdedigen. Maar vroeg of laat was het altijd stront aan de knikker. Helaas voor mijn neefjes en nichtjes.. Ik zou het mijn kinderen trouwens wel vertellen. Met vijf jaar weten ze donders goed dat er iets niet in orde is, en vroeg of laat worden ze er op straat op aangesproken. Bovendien denk ik dat je een beter voorbeeld geeft als je vroeg aangeeft dat papa stout is geweest dan wanneer je net doet of ie lekker varen is. Je kwetst je kinderen niet met de waarheid. Al zal het je hart breken om die te vertellen.
Als hij zo'n goede vader was, had hij er voor gezorgd dat hij bij een bevalling kan zijn. Toch? Ts: voor jou vind ik het echt een rotsituatie begrijp me niet verkeerd. Maar ik kan het niet helpen dat ik geen medelijden kan hebben
wat een vervelende situatie, al vind ik het vooral voor jou en je dochter vervelend en niet zozeer voor je man. Hij heeft blijkbaar de keuze gemaakt om iets te doen wat niet kan/mag en moet daarvoor zijn straf uitzitten; daar kan ik geen medelijden mee hebben. Net zo min dat een man niet bij een bevalling mag zijn, dat vind ik alleen vervelend voor de vrouw in kwestie. Ik bedoel; je bent verantwoordelijk voor je eigen keuzes, ik ga er voor het gemak even vanuit dat deze mannen niet gek zijn en donders goed weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb dan ook alle begrip voor de situatie dat het heel zwaar is om als vrouw in deze situatie te zitten maar ik heb geen enkel begrip voor de mannen die zichzelf in deze situatie gebracht hebben. Als jij er bewust voor kiest iets uit te vreten waarvan je weet dat het niet mag, terwijl je een vrouw of kinderen hebt of je vrouw zwanger hebt gemaakt, dan heb je naar mijn idee geen verantwoordelijkheidsgevoel. Maar goed, ik wens je veel sterkte in deze nare situatie, hoop voor je dat er snel duidelijkheid is en dat je dochter blij is om haar papa te zien.
Ik moet gewoon lachen om de paar laatste reacties. Mijn vriend is al eerder onschuldig opgepakt, en dat is nu helaas weer het geval! De vorige keer heeft hij ruim een jaar ONSCHULDIG gezeten, dat is na verloop van tijd ook bewezen en heeft hij een vergoeding gehad! Jullie moeten dus maar eens nagaan, of hij deze keuze gemaakt heeft. Het komt veel vaker voor dat iemand onschuldig zit, dan dat sommige mensen denken. Mijn vriend heeft zijn achternaam helaas niet mee, en hij heeft inderdaad een verleden, voor mijn tijd. Hij voert nu geen vreemde capriolen meer uit oid. Zolang ik maar weet dat het goed zit... Ciao dames
Er is niets te lachen aan de reacties vind ik. Het zijn dood normale reacties. Maar we kunnen niet weten waarom hij daar zit en of onschuldig.in de meeste gevallen zijn mensen die daar zitten wel schuldug of medeplichtig.maar het kan heel goed dat jou man/vriend daar onschuldig zit.ik hoop dat het dit keer geen jaar hoeft te duren tot dat bewezen word.
Oke, wij hebben denk ik heel normale reacties gegeven. En de meesten ook met respect. Dus jouw opmerking over dat je moet lachen vind ik dan ook niet helemaal op zijn plek. Maar goed....
Ik vind het hele normale reacties die vooral veel meedeleven en respect voor jou tonen. Wij kunnen toch niet weten dat hij onschuldig vastzit?wij gaan af op jouw berichtje en proberen daar op te reageren. Dus erg jammer dat jij nu zo'n reactie geeft......Maar goed, hoop voor je dat als hij onschuldig is dat hij snel weer bij je is.
één en al herkenning! Heel goed meid! (kon het niet laten dit even te zeggen, geen idee of je mijn topic kent )
Wat vervelend voor je dat jouw vriend weer onschuldig opgepakt is. Zeker omdat hij nu niet meer bezig is met fouten dingen. Trouwens iedereen zegt hier alleen maar slechte dingen over mannen en heeft medelijden met vrouw,maar vrouwen zijn er net zo goed bij hoor. Ze weten meestal echt wel waar hun mannen mee bezig zijn, en zo lang het goed gaat vinden ze het maar prima. Ik vind dus een vrouw die bewust was van acties van haar man en hoogzwanger er alleen voor moet staan helemaal niet zielig en heb er ook geen medelijden mee. Voor jou wel heel veel sterkte en hoop dat ze gauw zullen zien dat jouw man onschuldig is!
Mensen hier in Nederland hebben tegenwoordig nogal snel een oordeel klaar. Ik ken iemand die heeft 7Jaar geleden iets verkeerd gedaan.. daarvoor moet hij komende maand een jaar detentie doormaken. Die man is in 7jaar totaal veranderd.. heeft een leven opgebouwd.. berouw van die 1 fout. Doordat ons "zo geweldige" systeem er 7 jaar over doet!! om tot een uitspraak te komen.. (2005 aangifte, halverwege 2007 zitting.. twee jaar later pas hoger beroep! En omdat ze niet goed voorbereid waren werd dat onverwacht gesplitst in 2 delen, meteen cassatie aangevraagd, in 2010 antwoord op cassatie met daarin een fout van justitie waardoor hij er geen verweer op kon geven, meteen gratie aangevraagd.. duurd weer een jaar voor daar antwoord op komt.. het is dan juli 2011.. hij kan nu niks meer.. en moet vervolgend weer een jaar wachten op de oproep!!) Al die tijd was hij gewoon vrij.. omdat hij niet gevaarlijk oid is.
Super vervelende situatie. Ik hoop voor jou dat hij wordt vrijgesproken en snel weer thuis is, als hij onschuldig blijkt. Jammer dat je zo kinderlijk reageerd en moet lachen om de reacties. Gek genoeg overkomt het mij of mijn familie nooit dat we meerdere keren onschuldig op worden gepakt (ook niet wel schuldig overigens). Dus enige reden tot nadenken over de situatie geeft dit toch wel denk ik?
Het is wel erg dat je zo lang moet wachten op afwikkeling van je zaak. Een kanttekening is wel dat als je schuldig bent (en ik vermoed dat dat in dit geval zo is, hij toont immers berouw), dan krijg je daarvoor een straf. Berouw, spijt en opbouwen van een leven ontslaat je niet van je straf natuurlijk. Lullig en idd dat had eerder moeten worden geregeld, maar uiteindelijk wel eerlijk. Zeker als er slachtoffers in het spel zijn (wat ik niet weet natuurlijk).
Lieve dames, Gelukkig leven we in een vrij land & mag iedereen zijn of haar eigen mening geven. Daarom geef ik ook mijn eerlijke mening op de reacties van sommige dames: of iemand nou terecht of onterecht vastzit, schuldig, medeplichting, onschuldig of nog niet veroordeeld is. Ik vind persoonlijk dat elke vader de kans moet krijgen om aanwezig te zijn bij zo'n grote gebeurtenis in zijn leven. Het is wel je kind wat geboren word & zoals vele van jullie waarschijnlijk al hebben ervaren is dit het mooiste wat je kan overkomen in je leven. Niet vind ik het alleen een recht voor de vader ook voor de moeder.. het is namelijk iets van jullie samen & ik vind niet dat de moeder en het kind gestraft hoeven te worden voor de daden van de vader. Uiteindelijk maken we allemaal onze eigen beslissingen in het leven en hoe graag je iemand ook op een ander pad wilt brengen of op het goede pad wilt houden het is diegene zelf die moet zorgen dat hij of zij het goede pad blijft bewandelen. Om eerlijk te zijn weet denk ik niemand wat haar of zijn partner de hele dag uitspookt. Ik zeg altijd maar je kunt je flink vergissen in mensen. En schijn bedriegd! En niemand kan achter andermans deur kijken wat daar gebeurd. Ik respecteer ieder zijn mening maar ben er wel van overtuigd dat het niet de vrouwen & kinderen moeten zijn die worden aangekeken voor de fouten die hun mannen hebben gemaakt. Voor de rest wil ik er niet al teveel meer over kwijt behalve dat als je in dezelfde situatie zit als ik je het beste je hoofd hoog kan houden & je rug breed & je niks van andere moet aantrekken. Je hebt straks een kindje om voor de zorgen & sommige hebben al kinderen waarvoor ze moeten zorgen, laat hun niet nog meer de dupe worden van deze toch wel lastige situatie..
Bella, met een hoop van wat je schrijft ben ik het eens. En van vingers wijzen en mensen veroordelen houd ik totaal niet. Maar ik blijf het moeilijk vinden om te stellen dat elke vader de kans moet krijgen, dus het recht heeft om aanwezig te zijn bij de geboorte van zijn kind. Er zijn toch echt situaties waarbij, hoe vreselijk ook voor de moeder, ik toch van mening ben, dat de vader in kwestie deze rechten heeft verspeeld door bijvoorbeeld het begaan van (zware) strafbare feiten. Waar die grens ligt, vind ik wel weer heel moeilijk om te stellen. Het feit dat soms onschuldige mensen worden vastgehouden en zelfs veroordeeld worden is verschrikkelijk en zeker als je hierdoor de geboorte van je kind mist. Ik vind wel dat een kind recht zou moeten hebben op een vader die een positieve invloed is in zijn of haar leven. Jammer genoeg is dit, niet alleen vanwege detentie, maar ook om andere redenen, niet altijd het geval. Mensen blijven zoals je schrijft nou eenmaal niet altijd het juiste pad bewandelen. Hoe graag de moeder (in dit geval) dit ook zou willen. Als een moeder dit uiteindelijk wel doorheeft en foute keuzes vaker dan eenmaal zijn voorgekomen, vind ik wel dat een moeder moet kiezen voor het kind en in sommige gevallen de relatie met de vader moet verbreken, omdat hij geen goede invloed is op het leven van het kind en de moeder. En fantastisch dat je je hoofd hoog houdt en je rug breed! Inderdaad, uiteindelijk is het belangrijkste dat je er bent voor die kleine.
@Sic: Ik ben het zeker eens met je wat betreft over de aanwezigheid bij de bevalling. Als de vader een strafbaar feit heeft gepleegd waar geen slachtoffers zijn gemaakt dus als hij geen bedreiging vormt voor zijn omgeving of voor de samenleving vind ik iig dat de vader recht heeft op aanwezigheid bij de geboorte van zijn kind. Mocht het zo zijn dat iemand slachtoffers heeft gemaakt bij het plegen van het strafbaar feit (denk aan moord, mishandeling etc.) is het indd een ander verhaal.
Vind het heel erg jammer voor jullie! Of het nu ten onrechte of ten rechte is dat hij in detentie zit, maakt voor jullie dochtertje niet veel uit. Ze mist haar papa en jij mist je man, zeker nu. Aan de andere kant, zoals hier nog gezegd, als hij toch schuldig is, dan moet hij uiteraard zelf voor de gevolgen opdraaien. Vind ik ook maar normaal. Als hij onschuldig is, hoop ik dat dit vlug opgelost raakt zodat hij vlug bij jullie is. Nu kan zijn dat hij nu enorm pech had en op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip was. Maar uit ervaring weet ik dat ze niet iemand zonder duidelijke bewijzen gaan vasthouden.
Zelf (gelukkig) geen ervaring met een man/vriend in detentie. Wel heb ik een poos in een TBS kliniek gewerkt. Ook dit is natuurlijk anders dan een HvB of PI, maar ook in TBS land werden emotionele zaken zoals bevallingen, begrafenissen of andere dingen soms geweigerd. Dit om de aard van het delict. Natuurlijk zijn de mannen wel veroordeeld voor een strafbaar feit, en dat waren niet de minste delicten. Misschien kun je, mbv zijn advocaat speciaal verlof aanvragen. Ws zullen er wel begeleiders aanwezig zij , misschien zelf in je verloskamer. Maar hoe het in detentie precies werkt zul je na moeten vragen.