Weer zwanger...en ook weer man in detentie:(

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Jlover1988, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PCOmama

    PCOmama Fanatiek lid

    8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Wat een verhalen hier allemaal....en respecteer wel alles wat iedereen zegt/schrijft....het is voor de TS moeilijk om het gevoel te hebben continu haar man/vriend te moeten verdedigen...maar ook wel weer begrijpelijk hoe mensen gereageerd hebben op TS omdat er een 'half' verhaal stond...

    Je bent pas schuldig als je echt veroordeeld bent...het is lullig dat je man/vriend vastzit en ook al heeft hij/zij er niemand kwaad mee gedaan...maar uiteindelijk wel, want jij bent de dupe incl. je kind. Ik weet niet of ik zo achter mijn man zou staan... wat hij ook uit zou vreten achter mijn rug om... Ik ben al tien jaar bij mijn man, maar zou het hem in ieder geval niet vergeven als hij de bak in zou draaien ook al is het iets waarvoor hij mogelijk onterecht vastzit... gelukkig heb ik een 'brave' man die zijn werk doet en enkel werkt met kleine crimineeltjes...wij beide overigens...maar het in aanraking komen 'onschuldig/onterecht' met justitie door andere vrienden cq. kennissen en dus niet 1 keer maar zelfs 2 keer... weet ik wel wat ik moet doen...

    die kring zo spoedig mogelijk afkappen! Want dan ga je dus mogelijk met de 'verkeerde' mensen om.... ook al weet je dat wel/niet.. het risico zit er dus in dat je wordt opgepakt als je met deze mensen om blijft gaan...

    Ik heb zelf ook zo een verleden gehad dat ik met de foute vrienden omging...nooit in aanraking gekomen zelf met justitie...maar toen ik het in de gaten kreeg dat zij met verkeerde dingen bezig waren heb ik er gauw een ver van bed show van gemaakt... wellicht een tip.... je beschermt dan jezelf en je kind in deze...

    Hoe dan ook, sterkte en hopelijk komt ie gauw weer thuis!
     
  2. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

    Ik weet niet of ik hier nu olie op het vuur ga gooien, maar heb net even alle reacties doorgelezen.

    Ze vraagt om steun hier en om iemand die in hetzelfde schuitje zit en hoe daar mee om te gaan, en niet om jullie mening of negatieve reacties. (zoals de laatste zin van haar verhaal duidelijk aan geeft).

    Ik kan alleen maar zeggen, meis ik hoop dat je iemand kan vinden hier die er met jou er over kan praten die (precies) weet hoe jij voelt.

    Dikke knuffel
     
  3. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Tsja, maar je zit hier op een openbaar forum dus dan kan je verwachten dat mensen hun mening gaan geven. ;) En ik denk dat TS dit ook al aan zag komen aangezien ze al een langere tijd lid is.

    TS, geen ervaring met de situatie (gelukkig).
    Maar fijn dat je man bijna vrijkomt! Ook al zullen de dagen langzaam gaan, je kan ze af gaan strepen!
     
  4. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

    Hihihi klopt ;) ik moet er nog even aan wennen ben hier op het forum nog niet zo lang ;) :)
     
  5. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Went vanzelf ;)
     
  6. Ik ben het met je eens wat eigen schuld betreft. Mijn vriend wist niet helemaal waar hij mee bezig was maar had t met zijn gezonde verstand moeten weten. Dus dat hij vast zit is zijn eigen schuld!!!! Ik vind ook geen enkele vorm van misdaad goed te praten. Ik zelf heb altijd bij de politie gewild maar dat kan ik nu natuurlijk wel vergeten. Tenzij ik bij mijn man weg ga maar daar is geen sprake van. Vreemd misschien maar ik neem hem niks kwalijk ik had door dat er iets gaan was. Wilde alleen uitzoeken wat voordat ik actie zou ondernemen. Nou dat was dus niet meer nodig. Ik kan heel veel van hem hebben omdat hij verder altijd super goed voor me is geweest. En nog steeds is, voor zover mogelijk natuurlijk.

     
  7. Mijn man is ook heel braaf, dat is ook juist het probleem. Grote jongens hebben hem onderdruk gezet. Naar de politie is dan ook geen optie want dan weet je dat je of een kogel krijgt of nooit meer met rust gelaten wordt. Dit zeg ik natuurlijk niet om het goed te praten maar om de andere kant te tonen
     
  8. Inderdaad dit lijkt er meer op. Ik ben er dus om met haar te praten.
     
  9. kwebbelengel

    kwebbelengel Niet meer actief

    na bijna alles gelezen te hebben, de vraag van Ts en de reactie's die hier gegeven worden, is het jammer dat haar man zo veroordeeld wordt. De rechtbank is de geen die veroordeeld en beoordeeld, zij vraagt alleen om steun van mensen die in het zelfde schuitje zitten.

    ik vraag me wel af of het openen van dit soort tpics wel verstandig is, omdat je vaak alleen maar negatieve reactie's uitlokt.

    tis heel simpel, de meeste mensen, denken, De bak-dus schuldig- eigen schuld- je kiest er zelf voor om nog maals dit pad te bewandelen.
    en dat vindt ook ik egoistisch van de"mannen" die door hun eigen toe doen wederom in hetzelfde schuitje belanden. en daar heb ik ook geen empathie voor.
    maar de vrouw en de kids blijven achter en moeten leven met vooroordelen en helaas weinig hulp.

    ik wens je veel succes hoor, komt vast goed
     
  10. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ehh als hij in duitsland zit is de vergoeding ook voor de rekening van de duitsers toch?

    Anyway, fijn dat hij vrijkomt
     
  11. NoukjeTygo

    NoukjeTygo Fanatiek lid

    3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    wooooowww! Ik lees dit nu pas!! Meid, wat fijn voor je! Laat een ander lekker kletsen. Jij EN ik (en vast nog veel meer mensen ook op dit forum die niets durven te zeggen) weten hoe dit voelt en wat zal het voor jullie ook een opluchting zijn!
    Laatste wat ik van je las is dat het allemaal nog onbekend was wanneer de zitting er zou zijn, enzo. Lees ik ineens dit! Wat fijn, wat fijn!

    Voor jullie is het écht klaar, hier in mijn/onze situatie komt er vast nog wel iets van een staartje...
     
  12. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Je kan geen topic openen en éisen van mensen dat ze wél je verhaal helemaal lezen, maar daarna niet reageren hoe ze dat zouden willen.

    Ik vind het nogal een vreemd verhaal. Toevallig 2 keer onterecht opgepakt? En dan ook nog eens zo'n toeval dat hij toevallig in Duitsland was en toevallig precies in de buurt was van een vriend van hem die toevallig daar een misdaad begaan heeft. Nogal wat toevalligheden bij elkaar!

    Maar dat terzijde, vind ik het heel rot voor jou dat jij hier de dupe van bent. Of hij nu terecht vast zit of niet, dat interesseerd me verder niets, daar heb jij (waarschijnlijk) niets mee te maken. Jij bent degene die nu de dupe hiervan is en die haar man moet missen. Daarbij is het gewoon ontzettend rot voor de kleine om papa te moeten missen en voor jou waarschijnlijk ook verschrikkelijk om dat te moeten aanzien.
    Hopelijk heeft ze snel haar papa terug!
     
  13. Lirial

    Lirial Bekend lid

    5 sep 2012
    819
    0
    0
    Sterkte ermee!

    Niet negatief bedoeld maar wel ter overweging voor de ouder die dingen doen die maken dat ze in detentie terecht komen en de ouder die achterblijft als opvoedende ouder:
    Realiseer je je wel dat je een deel van je kinds toekomstige carriere dichtzet als je zo door blijft gaan. Er zijn best wat (risico)beroepen waar tijdens de sollicitatie een onderzoek naar de achtergrond van een kandidaat wordt gedaan en waar een justitieel verleden van een van de ouders reden tot einde procedure kan leiden.
    Je kind zal maar dolgraag bij het NFI, als gevangenisbewaarder, bij de AIVD of millitaire inlichtingendienst willen werken... Hoe langer geleden het just.verleden van de ouder hoe beter dus.
     
  14. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Is je man ondertussen al weer thuis?
     
  15. mama2be27

    mama2be27 Actief lid

    12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ik heb er geen ervaring mee. ik wil je wel graag sterkte wensen en een mooie zwangerschap.
     
  16. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb niet alles gelezen.. En ga dat ook niet doen.

    Ik begrijp best dat je steun zoekt.

    En wat je man uitspookt, schuldig, niet schuldig. Zal mij een worst wezen.

    Maar wat moet jij in godsnaam met zo'n man die zijn gezin niet boven zijn halve gare criminele activiteiten zet?

    Tis niet de eerste keer dat ie in de bak zit, dus laten we eerlijk zijn: Kans dat ie een onschuldige brave burger is klein.
     
  17. AngelaV

    AngelaV Fanatiek lid

    22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Ook ik vind het jammer hoe sommige hier reageren..

    Vorig jaar, toen ik zwanger was, heeft mijn vriend ook in detentie gezeten. Dit was nog iets voor onze tijd. Ik heb veel shit over me heen gehad door familie en vrienden.. Want ja, ik was zwanger en mn vriend zat vast, dat kan toch niet?!

    Ik heb altijd klaar gestaan voor mn vriend en heb daar geen seconde spijt van gehad!

    Overigens had mijn vriend net verlof toen mijn bevalling begon en kreeg toen nog 3 dagen extra verlof.
     
  18. Kim11

    Kim11 VIP lid

    23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Een keer kan gebeuren. Maar herhaling?

    Daar wil je toch geen gezin mee vormen? Wat voor normen en waarden heeft zo'n persoon?
     
  19. Nonma

    Nonma Fanatiek lid

    4 mei 2011
    1.659
    116
    63
    Vrouw
    Marketing
    Amsterdam
    Zonder te veroordelen, en ik wil ook zeker niet negatief doen. Het lijkt me een vreselijke situatie! Gelukkig voor jou en je dochter en je kindje op komst als hij snel weer thuis is.

    Maar wat ik me afvraag: Voel je je niet ontzettend onveilig met iemand waar blijkbaar zo'n smet aan kleeft? Nu is hij dus onschuldig, maar ik neem aan dat hij is opgepakt omdat ze redelijke verdenking hadden, wellicht op basis van dingen die hij in het verleden wel heeft gedaan? ik weet het natuurlijk niet, maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat iemand vanuit het niks onschuldig wordt opgepakt (nogmaals ik ken de achtergrond niet, dus ik wil niet op tenen trappen) Maar is het niet een heel naar en onzeker gevoel om met iemand samen te zijn die elk moment kan worden weggerukt uit je leven? en hoe reflecteert dat op je kinderen? dat lijkt me ook zo vervelend dat je kinderen misschien altijd veroordeeld worden, terwijl zij er al helemaal niks aan kunnen doen. Ik vind het heel knap dat je zo achter je man kunt blijven staan, ik geloof dat ik niet zou kunnen leven met die onzekerheid. En als hij wel schuldig zou zijn, zou ik het hem denk ik nooit vergeven dat hij zijn gezin zo in de waagschaal brengt. Dus petje af voor de dames die hier wel goed mee om kunnen gaan!

    Ik hoop oprecht dat dit voor jullie de laatste keer is dat je dit moet meemaken en dat 2013 een beter jaar wordt met een prachtige nieuwe baby!
     
  20. Elegance

    Elegance VIP lid

    13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het gegaan is! Is je vriend al thuis? Gaat je zw goed?

    Lijkt mij een vd ergste nachtmerries onschuldig vastzitten.. je moet er toch niet aan denken.. en helemaal niet als je ook nog eens een zw vrouw en kind thuis hebt zitten..
    Buiten het feit welke mening ik heb over het niet naleven vd regels, vind ik het enorm knap van sommige vrouwen hoe ze achter hun man blijven staan en daar kan menigeen en voorbeeld aan nemen.. hoeveel gaan er vreemd na al een avondje stapen..

    Ik heb er wel moeite mee om dit tegen deze vrouwen te zeggen. Het feit liegt er niet om dat er veel mannen wel schuldig zitten en ik van mening ben dat veel vrouwen er dan ook voor kiezen samen met de partner dit risico aan te gaan...

    Het voelt dus dubbel om iemand sterkte te wensen waarvan haar man vastzit . Wetende dat hij onschuldig zit wil ik je ale sterkte wensen en hoop ik met je mee dat hij gewoon weer thuis is en jullie nog even vd zw samen kunnen genieten!

    Ik geef je wel de tip mee om zulke mensnte mijden.. dan wordt je ook minder snel ergens bij betrokken..

    Succes!
     

Deel Deze Pagina