Ik heb een verhaal en hoop dat iemand met me mee kan denken. Op 22 test ik positief maar is grote schok want blijk zwanger door mn spiraal, terwijl we al twee kids hadden en ik eigenlijk klaar was. Omdat we eug wilden uitsluiten al deze echo's en hcg bepalingen. Nu vandaag ziet alles er goed uit en is termijn bepaald op 5 wk 3 dagen, wat theoretisch niet klopt. Volgens mij is het volgende gebeurd. Maand ervoor had ik zo'n rare menstruatie en was ws miskraam. Ik test dus positief omdat er nog hcg in mn bloed zit van maand ervoor. Spiraal wordt eruit gehaald en wij hebben onbeschermd sex omdat ik in de veronderstelling ben dat ik zwanger ben. Daarna ws opnieuw bevrucht en zwanger geraakt. Vandaag zag alles er prima uit voor deze zwangerschapsduur. Nu dus heel boos eigenlijk want had voorkomen kunnen worden. Kan iemand mij vertellen of deze waarden en mijn (en voorlopige conclusie echoscopiste) kunnen kloppen? 22 februari positieve test 25 februari echo niets te zien (alleen soort vochtplek van miskraam???)hcg = 220 + spiraal verwijderd (terugtellend is dit dan precies de dag dat ik opnieuw bevrucht zou zijn) 04 maart echo alleen lege vruchtzak + vochtplek + hcg 1930 (3 wk 1) 07 maart echo alleen lege vruchtzak + vochtplek (3 wk 4) 15 maart op wc wat bloedverlies innesteling?? Restant miskraam? 16 maart echo + vruchtzak + dooierzakje + hcg 8300 20 maart echo + vruchtzak + dooierzakje + piepklein vruchtje + hcg 9000 Wie kan mij vertellen of dit uberhaubt kan met deze waarden of heeft een andere logische verklaring? Ik hoop op veel antwoorden. Volgende week pas weer naar gyn, eerder kunnen ze mn vragen niet beantwoorden en echoscopiste wist het niet anders.
Uhm...je staat met je topic in het Felicitatietopic waar mensen je alleen horen te feliciteren eigenlijk. (Heb al een modje gevraagd je topic te verplaatsen zodat je hopelijk meer adviezen/reacties krijgt.) Maar ik begrijp dus dat je wel zwanger bent? Zo ja, dan in elk geval gefeliciteerd!