en? hoever ben je nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

die vraag zullen velen van ons heel vaak te horen krijgen.. en? hoever ben je nu?

maarr ik schaam me dood om dit te zeggen..soms weet ik het niet meer. ergens rond de..weken (wel in de buurt maar precies weet ik niet)
    en dan alleen met behulp van deze site weet ik hoever ik ben. ik vind dat zo erg!

ik zeghet dan niet, al sik het niet weet en iemand vraagt het zeg ik wel van oo bijna ..weken. maar voor mijn gevoel is het dan net of ik me niet interesseer voor mijn eigen zwangerschap.

zuchttttt...iemand die dat ook eens heeft gehad? of heeft?

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee, ik weet precies hoelang ik zwanger ben altijd :)

3. Ik weet ook niet precies hoelang ik zwanger ben hoor.
    Weet in welke week ik zit. en moet echt uitrekenen als ik het precies op de dag wil weten.
    Toevallig weet ik wel dat ik op de dinsdag steeds op de ronde weeknummer zit.

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

:( ikke niet..

zit wel in de buurt maar echt precies weet ik soms niet

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ach meid dat geeft toch niet? zwangerschapsdementie! niet meer en niet minder, jezelf niks aanpraten hoor ;)

6. Moet ook zeggen dat ik het sinds kort pas weet welke dag ik bij de ronde weken ben, omdat ik er echt genoeg van heb en aan het aftellen ben,
    in begin wist ik het soms helemaal niet en zat ik er een week naast

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ach meid ik was vorige weer nog 28 weken zwanger :) ik versprak me 10 weken

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    In het begin wist ik het altijd precies. Was op 31/7 uitgerekend. Maar bij de eerste echo met 7 weken, kreeg ik te horen dat ik 1 dag verder was dan uitgerekend. Dus dat zou 30/7 worden. Bij de termijn echo kreeg ik weer te horen dat ik juist 1 dag achteruit werd gezet, dus werd het 1/8 :(

Nu houd ik het niet meer zo precies bij, maar weet wel in welke week ik zit.

9. Guppiebe

Guppiebe Actief lid

10 nov 2008
    119
    0
    16
    Hey Lennylenn,

Ik heb precies hetzelfde. Heb me zelf een keer moeten bedwingen om niet te posten zodat ik kon kijken hoever ik nu precies was hahaha! Ik weet meestal wel redelijk welke week, maar zit er ook wel eens een week naast hoor... ;) Ik ga me er niet druk om maken! Heb al zoveel te onthouden in deze periode waarin je veel nieuwe dingen leert en informatie wil onthouden!

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In het begin was het wel echt optellen, tot 12-13 weken. En later echt aftellen vanaf 35 tot 41+ weken.
    Maar daartussenin was ik het ook weleens kwijt..

Of mensen die dan ook nog vragen hoeveel maanden dat is.. Euh...

11. Leeuw89

Leeuw89 Niet meer actief

Ik weet precies hoelang ik zwanger ben! Elke dag tel ik er weer een dagje bij haha

12. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik weet ook precies hoelang ik zwanger ben, heb een zwangerschaps kalender en de wc hangen..;)
    En daar scheur ik elke dag een blaadje af en dan staat er dat ik 17 weken en 4 dagen ben..:D
    Dus wel erg handig

13. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik weet dat ik elke woensdag weer een weekje verder ben:p
    Volgens de verloskundige moet ik 5 dagen verder aanhouden maar hou het gewoon bij elke woensdag(klopt ook volgens elke echo)!

14. sinada

sinada Niet meer actief

Ik weet het iegenlijk ook altijd precies maar zeg altijd 22 weken en een beetje. nu dan he hahahaha
    of dinsdag zoveel weken

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik weet het ook altijd precies!
    En dat is niet altijd goed, hoor. Ik ben zo gefixeerd op de dagen daardoor. Echt, elke dag afstrepen.

Zo gaat de tijd wel langzaam :)

16. Zil

Zil Lid

9 dec 2008
    30
    0
    0
    Hoi,
    Ik had er ook moeite mee en nou heb ik in het begin een agenda gekocht en daar gewoon bij elke week dat je een nieuwe week in gaat gezet in de hoeveelste week je dan ben. Mijn week verspringt op donderdag. dus aanstaande donderdag ben ik 40 weken. Was voor mij erg makkelijk bij tehouden omdat je het tot 9 maanden vooruit kan schrijven.

groetjes Zil

17. aafke77

aafke77 Actief lid

21 jul 2008
    190
    1
    0
    Apeldoorn
    Hihi ik weet het ook niet altijd precies hoor! Dan moet ik hier even wat posten en dan weet ik het wel weer.......ik schaam me er niet voor hoor! Je kunt toch niet alles onthouden.........

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Zo ben ik denk ik wel 3 weken 18 weken zwanger geweest... :) Voordeel is dan wel dat als je erachter komt dat je het verkeerd zegt, je ineens ook veel verder bent... :) :)

Ik moet nu ook altijd goed nadenken, hoor. In mijn vorige zwangerschap kon ik het ook tot op de dag nauwkeurig vertellen... Maar dat komt in mijn geval denk ik, toch omdat het de tweede keer is. Dan ben je er toch iets minder mee bezig omdat je zoveel andere dingen te doen hebt.

19. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    In het begin wist ik echt niet op de week nauwkeurig hoe ver ik was, laat staan op de dag. Later ben ik de weken op de kalender gaan zetten en voordat we dan ergens op visite gingen keek ik daar even op. Als de vraag mij echter tussendoor gesteld wordt dan moest ik het antwoord schuldig blijven.

Pas nu ik zo ver ben dat ik mag bevallen, weet ik heel goed hoe ver ik ben. Maar als men het mij vraagt, doe ik of mijn neus bloed! In onze omgeving weten ook maar heel weinig mensen de uitgerekende datum. De rest krijgt 'ergens in februari' te horen.

20. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet het wel ongeveer omdat ik bijna elke dag op hyves kijk en daar heb ik ook zo'n ding dat aftelt.. maar als ik dan een keer een paar dagen niet op de computer kan ben ik het ook wel kwijt, ik weet dan alleen ongeveer de week :)

Deel Deze Pagina