Hoi, 3 weken geleden ben ik bevallen van een 2e dochter en aan het einde van mijn kraamweek zat mijn baarmoeder alweer in mijn bekken en met 2 weken was het bloeden zo goed als weg voor een paar dagen, nou heb ik vorige week een beetje zwaar werk gedaan ( stal van paard gemest) omdat er toen niemand anders kon en toen ben ik weer meer gaan bloeden en heb ik het idee dat mijn baarmoeder ook weer is gegroeid, althans zo voelt het wel als of er weer een bal in mijn onderbuik zit.. nou was ik gister bij de huisarts geweest omdat ik een bekkenontsteking vermoede, nou heeft hij enkel alleen wat vragen gesteld en mijn urine gecontroleerd, volgens hem was het normaal door het zware werk om weer meer bloedverlies te hebben en soms steken erbij want die heb ik ook soms.. is dit wel normaal? ook het groeien van mijn baarmoeder? kan ik een ontsteking aan mijn baarmoeder hebben zonder koorts? ik heb het vermoeden dat ik gewoon onterecht naar huis ben gestuurd en het maar bij een op een laag pitje moet houden voor mezelf..
Hoi Kelly90, je baarmoeder kan niet groeien na de bevalling. Althans niet zo lang na de bevalling. Want als dat zou gebeuren, is het dan meestal in de eerste dagen na de bevalling en dan is er meestal iets aan de hand. Het klinkt er meer naar dat je inderdaad teveel hebt gedaan en dat je lijf je terug fluit. Het zouden je darmen kunnen zijn geweest die je voelde. Zolang je niet hevig begint te vloeien, geen erge buikkrampen krijgt, geen pijn hebt bij het plassen (je urine was trouwens schoon lees ik) of koorts krijgt, lijkt het niet raar. Mocht je wel deze klachten gaan krijgen, moet je je vk of HA inderdaad bellen voor advies. Maar voor nu ben ik het wel met je HA eens. Luister naar je lijf, ook al snap ik dat een paard een schone stal moet hebben; je bent pas net bevallen en je zit nog in je kraamweken... Groetjes Brigitte