Wie is er allemaal zwanger van een tweeling? En hoever ben je etc? Hoe voel je je? En nemen de kwaaltjes al af? Benieuwd
Ik ben zwanger van een tweeling! Nu 10 weken en ik voel me goed. Aan het begin, tot een week of 7-8 een beetje misselijk en erg moe maar nu gaat het goed. Op wat ongemakjes na.. Bij "zwangerschaps clubs" is een clubje "Nu zwanger van een tweeling"
Hier nog een tweelingmama to be Helaas nog veel misselijk maar sinds gister aan de Emasefene en dat lijkt goed te werken gelukkig verder idd veel moe
Hey dames! Leuk dat jullie reageren! Ja ben zelf ook zwanger van een tweeling en ben nu 12 weken. Heb veel buikkrampen en soms steken weet niet Of het de baarmoeder is die nu snel groeit omdat Het er 2 zijn haha!
Ik ben nu 33w van een tweeling. Zw gaat goed, ik moet wel meer zitten en draaien in bed gaat een stuk moeilijker, maar voor de rest gaat het allemaal goed. Heb niet echt bijzonder veel kwaaltjes gehad. Voornamelijk maagzuur dat komt en gaat, verschrikkelijke honger aanvallen die dan weer ging en terug kwam ha-ha. Het voelt druk in de buik, maar toch ook heel speciaal. Gekke is dat er van alles twee moet zijn, dus hebben twee bedjes, twee auto stoeltjes, een dubbele kinderwagen etc. Moet echt blijven kijken naar al die dingen. Maar het is toch ook wel heel speciaal. Dat steken kan omdat het er twee zijn idd. Ik kreeg rond de 12w veel rekpijntjes. Maar dat ging weer weg uit zichzelf. Een steunband voor je buik kan evt helpen, ik heb er persoonlijk veel aan gehad en draag m nog als ik weet dat we een dag uit gaan etc.
hier nog eentje! ben 14 weken zwanger en ik heb tot nu toe afgezien met de misselijkheid! voorderest word mijn buik al best groot vind ik zelf maar de oudste zus is nu al helemaal trots!
Hier 3e zwangerschap en ook een tweeling Ik ben nu 17 weken. Voel mij goed, misselijkheid is gelukkig weg. Wel heb ik weinig energie merk ik. Ik werk meestal 8 dagen achter elkaar en dan zo'n 50 uur. Dat lukt gelukkig nog. Maar moet daarna minstens een week bijkomen.
Hier ook een tweeling mama in spe Het was voor mij heel onverwacht, maar zo gewenst!! ik zou niks anders meer willen!! ik ben een BAM (Bewust Alleenstaande Moeder) dus ga het lekker druk krijgen gelukkig heb ik veel hulp.. Ik voelde ze al bij 14 weken en sindsdien is het feest, speciaal gevoel blijft dat, ze reageren nu ook op mijn handen <3 Heb de babykamer etc al klaar want ik hou er rekening mee dat wanneer ik rond de 30 weken ben ik niet veel meer kan, en het geeft veel rust haha.. Lichamelijk voel ik mij eigenlijk heel goed, voor een tweeling zwangerschap heb ik vrij weinig kwaaltjes alleen in het eerste trimester was ik misselijk als ik nuchter was en had veel lage rugpijn, in het tweede trimester (nu dus) heb ik meer last van groei/banden pijn en enorme eetlust en lekkende boobies :/ Hoe ver ik ook kom welk trimester dan ook, het blijft voor mij onwerkelijk dat er 2 kleine mensjes in mijn buik zitten, had nooit gedacht zwanger te kunnen worden (pcos) en nu krijg ik er 2..
Jaa super leuk allemaal! Heel mooi ook een tweeling!! En wat voor tweeling is het bij jullie een twee eiige of een eiige! Ik heb vandaag echo om te zien of Het een een eiig is (waarvan ik denk dat dat ze zijn) of een twee eiig. Ben nu voorbij de 12 weken. Had idd ook op een lege maag die misselijkheid! En maagzuur dat heb ik wel nog steeds. Merk wel dat m'n buik sneller groeit als toen ik zwanger was van m'n dochtertje 😊
Hee, hier worden het twee identieke meisjes Ben nu 20 weken en vandaag op de echo gezien dat alles top met ze gaat. Zelf ben ik extreem moe de heel tijd. En met een fulltime baan is dat erg onhandig. Gelukkig veel begrip op mn werk, maar moet zelf even afscheid nemen. Over 8 weken stop ik nl al!!! En echt nog niks op orde daarvoor :S. Ook hoorde ik vandaag dat ik een redelijk korte baarmoedermond heb wat de kans op bevalling voor 32'weken vergroot (zon 10%). Alles behalve een zorgeloze zwangerschap dit. Ik zal heeeeel blij zijn als ze er straks (gezond) zijn en dit circus voorbij is.
Één eiig kunnen ze wel gelijk zien maar 2 eiig kunnen ze niet met zekerheid zeggen. Een bevruchte eicel kan ook kort na de bevruchting gedeeld zijn. Hier hebben ze iig een vlies ertussen en elk hun eigen placenta. We weten dat er een jongentje bij zit, de andere liet t niet zien Over 2 weken hebben we de 20 weken echo.