Weer zwanger na anencefalie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laurabb, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nina ik was met 16w bevallen maar was na 2 weken volledig op de been. Je moet echt even de tijd nemen d'r n gastvrouw vanZelf. Vloeien heeft maar 1,5w geduurd bij mij. Overigens ook bij m'n zwangerschap van 38w ;).
    Hoop dat je iig opknapt van je vakantie!!!

Hier vandaag echo gehad. Hartje klopt en ben 2dagen vooruit gezet. Verder over 2weken uitgebreide echo
    Hoe is t nu met jouw laurabb?

2. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gastvrouw :gaat het

3. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Dag dames

ik heb niet alle pagina's gelezen maar wilde toch even dit tegen jullie zeggen;
    vrienden van ons hebben vorig jaar hun dochtertje verloren met anencefalie, zij is met 38wk stil geboren ze was tijdens de bevalling overleden, zij wisten het vanaf 13wk zwangerschap.
    mijn vriendin moest ook een hogere dosis foliumzuur nemen en is een aantal weken geleden bevallen van een gezonde zoon, zwangerschap en bevalling zijn heel goed gegaan. hopelijk geeft dit jullie hoop! veel sterkte toegewenst en hopen op een gezond kindje!

4. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Dank oktober, dat is heel attent. En hoopvol!

Fijn dat je vooruit bent gezet Lallie, hopelijk kunnen ze over 2 weken al goed kijken, konden ze bij ons wel - al was het nog geen garantie.

@Nina: hoe is het nu met je? Goeie vakantie doet wonderen, wij knapten er iig mentaal enorm van op. En ik hoop dat snel geen bloed meer verliest.

Hier morgen 14 wkn. Uitslag combinatietest was 1 op 5000. Prima score dus. Nu voorzichtig aan omgeving verteld, maar vind het doodeng. Vooral omdat ik gevoelsmatig al twee keer gefaald heb

5. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat geeft idd moed oktober heb gelukkig veel goede berichten ook gelezen. En hoop dat we allemaal ditmaal wel t geluk mogen hebben.
    Laurabb das zeker Een goede uitslag. ;). Genieten dus.
    Ze zeiden me dat ze t met die echo wel uit kunnen sluiten, t hoofdje dan. Dus we gaan t zien. Verder voel k me erg goed. Niet al te misselijk, wel wat vermoeid maar k werk niet zoveel dus prima te doen. Kleine man over 5w voor t eerst naar school ;)

6. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Dat gaat snel Lallie, met de kleine man!

Ik hobbel van jankbui naar jankbui. Het zal de spanning wel zijn van de afgelopen weken, gecombineerd met hormonen

7. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hier alles goed, vervroegde 20wkn echo gehad (nu 15 wkn). Ze kijken over 5 wkn nog een keer, maar alles zag er goed uit (ook het ruggetje). En het wordt een jongetje :D

8. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag een 3D echo gehad in t Z-H, wist niet dat k dat kreeg. Was erg indrukwekkend. Had bij m'n zoontje dat wel met 23w voor de Fin gedaan. Maar t is toch anders met 10w. Zag er voor nu gelukkig goed uit. Niks opmerkelijks en over 2,5 week weer. Dan ook gelijk de nekplooi. Ben benieuwd. SPANNEND!!!!

9. nina011987

6 sep 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed met jullie gaat!
    De vakantie heeft ons erg goed gedaan. We zaten in een heerlijk resort en zijn daar maar een keer af geweest. Verder lekker geluierd, ons laten masseren en beetje lezen. Ben vorige week ook weer rustig aan begonnen met werken, alleen de ochtenden. Dat is lang genoeg voor nu. Ben vrijdag ook weer ongesteld geworden (lijkt me geen nabloeding, was op vakantie gestopt met vloeien).

Deze week ga ik wel naar een fysio, want heb veel lat van m'n rug. Voor m'n gevoel op de plek waar de ruggenprik gezet is, maar dat kan ook toeval zijn.

Wat fijn dat jullie allebei een vervoegde echo gekregen hebben. Fijn dat ze al zo vroeg zoveel kunnen zien.

10. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Nina, dat heb ik ook gehad last vd plek waar de ruggeprik zat. Duurt eventjes. K had geïnformeerd bij de fysio en dan hebben ze iets van bot geraakt, dat groeit vanzelf weer aan ;). Fijn dat je tot rust bent gekomen! Is ook gewoon nodig na zo m heftige ervaring

11. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Wat spannend allemaal Lallie, en wat gaat het ineens alweer snel - voor mij als buitenstaander dan, ik vond de weken maar traag voorbij trekken. Ik duim voor je voor een goeie nekplooimeting.

Fijn dat je zo je zinnen hebt kunnen verzetten op vakantie Nina. En ik heb idd net als Lallie ook lang last gehad van ruggenprik, leek wel een kneuzing bijna. Hopelijk kan de fysio je een beetje losmaken.

Mijn angst is iets gezakt, al is'ie niet weg. Maar heb kleertjes gekocht en zwangerschapskleding voor mezelf. Had ik veel eerder moeten doen, maar dacht steeds dat het ongeluk zou brengen. En wat zit het lekker, eindelijk aan einde van dag geen harde buik meer vanwege drukkende broekbanden.

12. Schrijver Guido

Schrijver Guido Nieuw lid

16 okt 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, een wat late reactie, maar ik zag via Google dat je mijn boek De kinderhater noemde op deze site. Ik vind het fijn te lezen dat jullie iets aan mijn boek hebben gehad. Veel goeds, Guido den Aantrekker

13. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig nog kleding van me vorige zwangerschappen.
    Heb met me man afgesproken dat ik een heel gaaf jurkje gaat kopen ( veel te duur) als alles goed blijft gaan. Tot nu toe alles goed. Hoofdje mooi rond. Van de week combinatietest. Weer erg spannend.
    Zag dat je lekker op vakantie ben laurabb. Hoop dat je lekker tot rust ben gekomen. ;) groetjes

14. nina011987

6 sep 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat!!

Met mij gaat het ook wel een stuk beter en m'n rugpijn is al een stuk minder. Het zal toch de tijd nodig hebben denk ik, maar ben blij dat het minder wordt in ieder geval.

Verder hebben wij deze week goed nieuws gekregen: de navelstreng van ons dochtertje is onderzocht en daar zijn geen afwijkingen in het erfelijk materiaal uit gebleken. Dus de anencephalie had daar gelukkig niets mee te maken. Goed nieuws voor een eventuele vervolg zwangerschap. Daarnaast zei de gynocoloog ook dat als ik weer zwanger ben, ik met 12 weken in het WKZ een uitgebreide echo kan laten maken en ook de 20 weken echo daar. Daar ben ik ook wel blij mee..

15. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey ninA dat klopt die 12w echo heb ik vrijdag gehad. De beelden zijn t zelfde als de 20w echo. Bij ons ziet t er nu normaal uit. Alles is nagekeken en t duurde ongv 45min. Ben erg gerustgesteld. Vandaag even geshopt om t te vieren. Puur voor mezelf. K wil pas wat voor de kleine kopen als t echt goed is. Ook krijg k maatschappelijk werk voor zwangeren . Omdat de angst er toch nog steeds goed in zit. Ik hoop dat als je de stap neemt ook jullie gauw goed nieuws mogen krijgen ;)

16. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn Lallie! Sorry voor late reactie, ben op vakantie! Maar snap dat je het lekker hebt gevierd!

17. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Overigens ga ik nu ook een cursus voor angstige zwangeren doen. Ben nu 18,5 week en ondanks geschop van kleine en vervroegde 20wkn echo, voel ik me nog steeds angstig en soms ook gewoon in paniek - zó bang dat het straks allemaal een grote grap blijkt te zijn en weer misgaat

18. nina011987

6 sep 2015
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn Lallie, dat de echo goed was! Lijkt me wel héél spannend geweest, maar fijn dat ze met zo'n vroege echo ook al zoveel kunnen zien!

Ik wil nu eerst even de tijd nemen om m'n lichaam helemaal te laten herstellen. Ben nu lid geworden bij een sportschool om m'n conditie ook weer een beetje op peil te krijgen. Ik was 26 januari uitgerekend, gevoelsmatig wil ik eerst die datum afwachten voor het weer te proberen. Maar we zien wel..

En Laurabb, fijne vakantie verder!

19. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen Nina. Ik heb ook een tijdje fanatiek gesport om mijn hoofd op orde te krijgen. En beetje onder het mom van: als ik dan toch geen dikke buik heb, dan maar een sixpack. Iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier, in eigen tempo. Sommigen kunnen niet wachten om weer zwanger te worden, maar man en ik hebben het bijvoorbeeld een jaar niet echt serieus geprobeerd. Wel keertje zwanger geweest, maar dat werd vroege mk. Pas bijna een jaar later zeiden we allebei: 'Ja, nu durf ik het wel weer.'

En nog is het niet zorgeloos, maar ben wel blij dat we de tijd hebben genomen. Al kan ik me ook voorstellen dat het helend kan werken om direct erna weer zwanger te zijn. Kortom, doe wat voor jezelf goed voelt

20. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey laurabb, zag dat je haast 20w ben, wanneer heb je DE 20 weken echo? Na de vorige echo kan je er miss wat rustiger naar kijken.
    Ik krijg nl geen echo met 15w :(.
    Moet zeggen dat ik niet echt heel happy wordt van t forum van de mei maand. Best wat meiden weer waar t helemaal mis Bij gaat. Toch weer ff slikken dan.

Deel Deze Pagina