Weer zwanger na anencefalie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laurabb, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hee Lallie,

Sorry van late reactie, maar daar moest ik idd van de week nog aan denken. Natuurlijk maakt het geslacht je niet uit en ben je dankbaar voor een gezond kind. Maar je weet in je hoofd dat er ook een scenario had kunnen zijn met een dochter erbij - en dat is gewoon anders dan het nu is (niet meer of minder, beter of slechter, gewoon anders). Dat is bijvoorbeeld voor ons ook de reden geweest dat we het niet wilden zien, en ook het geslacht niet wilden weten. Al voelt het soms ook vrij harteloos en voel ik me daar dan weer schuldig over.
    Hier is kinderkamer ook bijna af. Alleen rolgordijn, gordijnen en kleed nog en dan zijn we er.
    Angsten worden er niet minder op, maar ik kan ermee dealen. Mijn placenta ligt tegen de buikwand waardoor ik de kleine niet altijd evengoed 'voel' en dat vind ik wel lastig. Wat is 'genoeg leven' voelen? Daarom vorige week even aan monitor gelegd en extra echo gehad, maar hartje klopt goed. Het ligt puur aan de ligging dat ik minder voel, maar dat stelt natuurlijk niet echt gerust he? :D

2. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ow dat is lastig, met je placenta, ik ken je gevoel wel, als k de kleine even niet voel maak ik me ook gelijk ongerust. Als t me te lang duurt poor ik zachtjes zodat hij gaat bewegen ☺️. Babykamer hier sinds woensdag ook zo goed als Klaar. Idd ook nog een rolgordijntje. Zo vandaag staat jouw teller op nog 60 dagen. Die van mij op 100. Echt bizar.
    Ik mag per 1 april met verlof. Heb d'r zin in 😂. Hoe spannend t ook allemaal is ik kijk er echt naar uit!
    Hoop dat alles verder goed met je gaat. Groetjes van mij

3. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hee Lallie,

Alles goed hier, al vind ik het nu wel zwaar worden met al dat gewicht aan de voorkant en ik vind het maar wat traag voorbij gaan allemaal :D Maar ik mag op zich niet klagen, op beetje maagzuur na. Hoe is het met dat andere meisje in je topic?

Ik heb 1 maart mijn laatste werkdag, nog een maandje dus. Leuk weer even van je te horen!

4. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ach nog even doorzetten op t werk en dan lekker je rust pakken.
    Dat meisje uit t topic gaat t goed mee. De hersentjes zijn bijgetrokken en op de 20w echo zag alles er normaal uit. Dus ze loopt een weekje voor op me.
    Hier nu helaas ren verkoudheid te pakken dus zoonlief vanmorgen naar school en nog ff me bed in gekropen. Toch wel makkelijk als 1 kindje op school zit. 😊.
    Groetjes

5. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Mooi dat dat allemaal is goedgekomen! Hier nu ook nog in bed, moest vannacht klus voor werk doen wegens tijdsverschil en nu deze ochtend ter compensatie mooi bijslapen... :D

6. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey je verlof begint haast toch? Hier alles ok! Moet nog 5 weken werken en heb dan eerst wat vakantie dagen en d'r na begint me verlof. Alles klaar gemaakt, alleen t wiegje men kinderwagen moeten nog komen, maar die laat ik pas eind maart komen😉. Hoe is t verder? Valt t nog mee?
    Vind t zelf erg spannend allemaal!!!

7. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hee Lallie,
    Ja klopt, nog iets meer dan een weekje werken en dan verlof. Wij hebben bijna alles, heb wel voor zekerheid de tas maar klaargezet nadat ik het zoveelste verhaal hoorde over iemand bij wie rond 34-35 weken de vliezen al braken.
    Verder vind ik deze laatste fase vanwege maagzuur en rugklachten net zo vervelend (zo niet: vervelender) dan het eerste trimester. En ik vind het nog steeds erg spannend allemaal (ik moet nog maar zien of die baby komt, maar het zal wel goedkomen... ;) )

Hoe is het daar?

8. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat gevoel herken ik wel. Eerst zien dan geloven. Af en toe kan k nog steeds om kleine dingen heel panisch doen. Maar t gaat wel steeds beter. Bijv met m'n negatieve resus factor. Dit is t derde kindje en heb netjes de nodige prikken bij vorige zwangerschappen gehad, maar pas een stuk gelezen over de risico's en dan raak ik echt over de zeik😣. Gelukkig is t zh heel begripvol en geduldig met me en mag k ook over zulke dingen bellen. En kan ik vervolgens weer rustig slapen😅. Ik kijk er gewoon naar uit als alles achter de rug is.

9. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik vermoed dat ik dan 5x per nacht ga checken of'ie nog ademt, maar mijn lijf is dan wel weer van mij :D
    Heb deze week weer groeiecho gehad. Heb iedere keer hele mooie gemiddeldes, alleen schijnbaar was de vorige keer (met 30wkn) het buikje wat aan de grote kant. Nu is'ie weer gemiddeld. Waarschijnlijk is het de vorige keer verkeerd gemeten, maar ze willen me toch in gaten houden om te zien of groei niet stagneert. Word ik ook alweer zenuwachtig van, terwijl ctg goed is en bewegingen ook kloppen bij termijn. Nouja, nog maximaal zeven weken en dan issie d'r ;)

10. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige week ook een groei echo gehad. Babe is veel te groot, weegt ongv 1800gram. Krijg dus weer wat extra echo's. Ook lag meneer nig steeds dwars😣. Maar beweegt zoveel dat k me daar nog niet druk om maak.
    Jou verlof gaat deze week toch in... Lekker relaxen ☺️😉. Probeer nu toch ff te genieten 😉.
    M'n man en ik hebben over 2 weken een shoot ingelast. Gewoon om mooie kiekjes te hebbdn😉.

11. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Wat leuk zo'n shoot! En wanneer heb je de extra echo's? 1800 gram, is dat veel voor die termijn? Ik heb namelijk geen idee... :D

Verlof is idd begonnen en dat was wel nodig ook. Kon gewoon niet meer achter m'n bureau zitten vanwege zere schouder. Wel alles fijn kunnen afronden, dus dat is mooi.

Helaas totaal geen nesteldrang. Moet mezelf echt dwingen om kasten uit te zoeken en kleertjes te wassen. Wie weet komt het nog, maar denk het niet :D

Ik zit trouwens volledig in de ontkenningsfase dat er tussen nu en 5,5 week een baby komt - ook al is de kinderkamer klaar, volgen we braaf een pufcursus en hebben we alles in huis. Nouja, volgens mij kun je je er ook echt niet op voorbereiden, ik denk met alles: leuk om te weten, maar ik zie het wel allemaal zometeen...

12. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Shoot was super gaaf. Volgende week de extra groeiecho. 1800 met dat termijn houd in dat de baby ongv 2a3 weken voor loopt. Dus dat is wel flink.
    Hoe is t bij jouw? Al teken van de bevalling???

13. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Nee hoor, hier alles rustig. Maarre, flinke baby dus... :D

14. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Laurabb gefeliciteerd!!!!! Hoop dat alles goed is gegaan!

15. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Dank, hij is er! Ik kom gauw verslag uitbrengen :D

16. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok super... Ben benieuwd ;)

17. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Dag Lallie,

Hij is er :D. Afgelopen zondagavond kreeg ik weeen en maandag ben ik met 39+5 bevallen.

Rond 22:00 's avonds begonnen de weeen om de acht minuten, heb toen wat yogaoefeningen gedaan ter bevordering van het openen van baarmoeder. Denk dat het wel gewerkt heeft want om 03:00 kwamen ze om de 4-5 minuten en toen we rond 04:00 in het ziekenhuis aankwamen had ik al 5cm ontsluiting. Daar zijn mijn vliezen gebroken.
    Ik kreeg alleen rond 05:00 rugweeen die niet meer weg te puffen waren en toen heb ik om een ruggenprik gevraagd. Die is echter niet helemaal goed gezet, een been was goed verdoofd en het andere niet... :D daardoor was het niet helemaal pijnloos helaas, maar het haalde er wel een scherp randje af.
    Na 07:00 had ik volledige ontsluiting, maar moest ik de persweeen nog even tegenhouden ivm overdracht. Om 08:00 mocht ik ein-de-lijk persen en dat begon heel goed, maar mijn bekkenbodem bleek te sterk voor het laatste stukje. Ik kreeg hem er gewoon net niet uit, hij zakte steeds weer terug als hij er bijna was. Na 1,5 uur tevergeefs persen is hij met een knip en een vacuüm geboren (ik was erg blij dat die ruggenprik nog iets van de randjes eraf haalde). Ondanks beetje heftig einde kijk ik wel terug op een mooie bevalling, ik ben in ieder geval niet in paniek geraakt, mijn lijf heeft goed meegewerkt en zelfs tegen het einde was ik nog helder genoeg om mee te beslissen.

Zoon T. woog bij geboorte 4120 gram (dus hij is flink :D) en we mochten ook meteen later die dag naar huis.
    De filmische ontlading toen hij op m'n buik werd gelegd bleef uit, maar de gelukstranen kwamen bij mij gewoon wat later. Hij doet het goed, mag soms wat meer drinken nog, maar verder ben ik een betere moeder dan zwangere. Ik ben liever in touw dan dat ik lijdzaam moet afwachten of alles goed is. De afgelopen dagen vond ik echt heerlijk, ook al zitten ze bomvol. Zoon is een relaxte baby en kraamhulp vindt mij ook een relaxte moeder, wie had dat gedacht? ;)

Hoe is het met jou?

18. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te lezen! Ik ben echt blij voor je. Hier is vd week m'n verlof begonnen en in t weekend begonnen de eerste voorweeen. Bij m'n zoon had k dat helemaal niet dus k dacht wat krijgen we nou. Na 4 uur zijn ze weer weggetrokken. Ook ben ik ingeleid bij m'n zoon dus hoe natuurlijke weeën voelen weer k eigenlijk niet😆.
    K had daarom wel even de verloskundige gebeld, en die zei dat dit vaker gebeurd bij een 2e(3e). Dit gebeurd vanwege rijping van de bmmond wat dan al eerder begint.
    Verder vandaag een beetje aan t hobbyen geweest. Een gipsbuik gemaakt en over een paar daagjes ga k m mozaïeken.
    Verder hoop ik dat t gauw wat beter weer wordt. Kan k voor de babe er is nig beetje van t weer genieten.
    Morgen weer op controle en dan weer een groeiecho.
    Ben dus erg benieuwd.
    Geniet lekker van je baby'tje. Dat heb je verdiend 😉

19. laurabb

laurabb Actief lid

25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het geholpen heeft (want ik weet niet hoe het anders zou zijn gelopen), maar ik heb vijf dagen voor de bevalling begon op aanraden een voetreflexmassage gehad om de baarmoedermond soepeler te maken. Het was iig lekker voor de pijn in mijn rug en hielp tegen m'n maagzuur. Maar wellicht heeft het ook geholpen bij de bevalling :D

20. Lallie4

Lallie4 Actief lid

24 jul 2015
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zal d'r is over na denken🙈. Van mij mag de kleine ondertussen ook komen 😅. Bloeddruk is weer op t randje dus wordt miss weer inleiden. Woensdag weet k daarover meer, ondertussen best aan t vervelen thuis. Huis is schoon en ben ondertussen maar bezig met een gipsbuik. Ben m aan t mozaiken. Hoe is t nu met jouw? Bevalt het moederschap je?

Deel Deze Pagina