6w+3d zwanger en geen kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Vrouwtje72, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Ik zit een beetje in de onzekerheid. Ik heb gister mijn eerste echo gehad met 6+3 zwangerschap. Ik weet dit pressies omdat ik op 1 mrt een positieve ovulatietest had, op 2 mrt flinke steken in mijn zij en op 3 mrt was mijn temp gestegen.

De echo was niet goed. Volgens de echo ben ik een paar dagen minder ver en klopte er nog geen hartje. Volgens de gyn moet er echt een hartje zijn met 6+3 wkn en hij heeft echt goed gezocht. Volgende week hebben we weer een echo voor de zekerheid en daarna kijken we hoe nu verder

Zijn er meer meiden die halve wegen de 6e week een echo hadden en dat er nog geen kloppend hartje te zien was.

Hoe is dit toen afgelopen? goede en slechte verhalen zijn welkom

2. Alita

Alita Niet meer actief

Nou wij gingen naar het zk voor een echo...klopte geen hartje mevrouw het is een MA....helemaal is shock...de hele week de miskraam afgewacht. Ik verloor zelfs bloed...

Week erna bij de gyn. Ik wilde perse nog een echo...de dag erna zou ik gecurretteerd worden. En jawel hoor....er klopte een hartje! Dus ik zou zeker even afwachten tot je volgende echo.....ik zou toen ook 6 weken zwanger moeten zijn.

Maar ik moet wel erbij vertellen dat ik gelijk zwanger was geworden en hierdoor niet wist wanneer ik mijn ei heb gehad. Blijkbaar is die bij mij gewoon laat geweest....ontzettend stom dat ze niet eens even naar mijn cyclus hadden gevraagd.!

Dus ik zou nooit meer zomaar ervanuit gaan dat het gelijk foyt zit....he is nog vroeg en het zou kunnen. Maar als jij zeker weet wanneer je ei was is het wel weer iets anders.....maar wie weet...

Ik hoop dat jij ook de volgende keer opeens een hartje ziet....

3. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    late innesteling? mijn gyn heeft om die reden pas bij ruim 7 weken 1e echo gemaakt..

4. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar op 3 maart was de eisprong blijkbaar voorbij dan......een week later nestelt het zich in...dan zou ze nu toch wel 7 weken moeten zijn of niet...

Maar het kan idd een latere innesteling

5. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik wist ook zeker wanneer ik mijn ei had gehad
    met 5 weken was er niets te zien
    met 6 weken een leeg vruchtzakje
    en pas met 7.1 een kloppend hartje

en dit bij allebei de zwangerschappen

6. Alita

Alita Niet meer actief

jeetje........

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.959
    15.598
    113
    Nabij Utrecht
    Ik had met 6 weken niet eens een vruchtje, laat staan een kloppend hartje.
    1 week later zagen we een vruchtje met kloppend hartje en betjes 7 weekjes oud.

Was er wel een vruchtje te zien op jouw echo. hebben ze iets opgemeten?
    6+3 kan echt nog wel aan de vroege kant zijn voor hartactie.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.959
    15.598
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer had je voor het eerst een goed positieve test (dus geen licht resultaat)

9. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    je weet nooit precies wanneer het zich heeft ingenesteld..
    dus ik denk dat de innesteling misschien iets later was.

en zoals meerdere verhalen hier wacht even je echo af maar ik kan me je zenuwen wel voorstellen..

en ook nog wel even belangrijk hebben ze de echo in of uitwendig gedaan?

liefs !

10. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Bedankt meiden, dat jullie met me mee willen denken

Ik denk mijn innesteling op dpo 8 gehad te hebben toen had ik een temp dip van 0.4 en daarna is mijn temp weer gestegen. Of zeg z'n dip niets en kan je alsnog een late innesteling hebben?

Op dpo 11 had ik voor het eerst een posi test (licht) die om de 2 dagen steeds een stukje donkerder werd. Bij 4+3 had ik een CB die 2-3 aangaf en bij 5+1 een CB die 3+ aangaf. Toen ben ik gestopt met testen. Ik heb wel het gevoel dat ik op schema moet zitten met deze testen.

Op de echo was wel wat te zien. sowieso een dooierzak en een wit frummeltje. De gyn heeft het niet opgemeten maar gaf zo aan dat ik nog net voor de 6 weken zat zo klein was het nog. De echo was ook inwendig en door een hele goede gyn gedaan.

Ja, ik weet dat ik niet meer kan doen dan afwachten, maar ik heb het er wel een beetje moeilijk mee

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik verloor 6 dagen drupjes oud bloed. Met 6 wk + 2 dagen een echo gemaakt, helemaal niets te zien. Niets wat op een vruchtje leek.
    's avonds is het vruchtje afgekomen helaas.
    Ik weet even niet meer waarom, maar ik verwachtte dat mijn innesteling op dag 10 geweest was.

Hoop dat het bij jou bete/anders verloopt!

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hè wat naar die onzekerheid! Je kan niks anders doen dan afwachten, kan nog beide kanten op waarschijnlijk. Met 6 weken gaat het hartje kloppen, dus het is nog heel erg vroeg. Ik hoop op een goede echo voor je volgende week. Sterkte!

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.959
    15.598
    113
    Nabij Utrecht
    Nouja.... wat een ei van een gyn zeg!! Met het blote kan hij echt niet zien of een vruchtje 3 of 5 mm groot is en dus kan hij zonder te meten absoluut niet zeggen of je op schema zit of niet.

Ik zie nog geen reden tot ongerustheid maar kan het begrijpen dat je dat wel bent.

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Het kan gewoon nog te vroeg zijn, bij mij hebben ze expres gewacht totdat ik 7 weken was voordat ze een echo gingen maken. Was wel lang wachten voor mijn gevoel, maar dan zie je tenminste zeker weten een hartje. En als je niet onder controle bent van een gyn moet je vaak nog langer wachten voor de eerste echo.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

ben ik het niet mee eens.

hier heb ik bij de eerste een posi ovu en mijn eisprong gevoeld.

maar na de eerste echo werd in 14 dagen terug gezet terwijl we na die posi test geen sex meer hadden gehad want vriend was er niet.

16. Alita

Alita Niet meer actief

is wel veel 14 dagen zeg...

Maar door een ovutest weet jij nooit precies wanneer je ei is gesprongen...blijkbaar dus erg laat.

17. Alita

Alita Niet meer actief

@TS je moet niet blindelings vertrouwen op die ck weken test he....het is maar een indicatie en volgens mij niet echt te vertrouwen...

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee oke maar ik heb op de dag van de posi ovu sex gehad en daarna niet meer er van uitgaan dat dat zaad 3 dagen blijft leven is het ei in die periode bevrucht. dus heeft de innesteling heel erg lang geduurt. ik had ook pas na een helepoos overtijd een posi test.
    erg vreemd vond de gyn ook want mijn vriend is toch echt 14 dagen weg geweest hahaha

19. Alita

Alita Niet meer actief

ja echt gek!
    Maar het kan dat sperma een week overleeft he....zo dachten er wel meer dat ze niet zwanger konden raken:p

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha ja maar 14 dagen?? :( zo intelligent is zelfs een man niet :D

Deel Deze Pagina