Sinds vannacht ben ik ontzettend aan het overgeven en aan de water dunne diarree Erg vervelend en je voelt je ontzettend slap en lusteloos Plassen doe ik niet meer en elk slokje water komt er direct weer uit. Door dit alles heb ik constant harde pijnlijke buiken. Wanneer moet je aan de bel trekken ? Vind een weekend altijd zo vervelend om te bellen maar aan de andere kant maak ik me zorgen over de zwangerschap en mezelf
Ik zou even de vk bellen. Van de week was ik ook getroffen door de buikgriep en contact gehad net de vk en dokter. Uiteindelijk zetpillen gehad tegen het overgeven. Op zich kan de buikgriep zelf niet zoveel kwaad als het niet dagen lang aanhoud.
Probeer om toch te blijven drinken, ook al komt het er weer uit. Je kan ORS proberen (zakjes te koop bij apotheek) of als alternatief bv aquarius uit de supermarkt. En dan proberen om elke 10min een slokje te nemen. Als je niet meer kan plassen kan dat er op wijzen dat je uit dreigt te drogen, xus dan toch laagdrempelig aan de bel trekken. Had vorige week hetzelfde, ben toen bij HAP geweest maar dat was niet erg nuttig voor mij... Beterschap!
Ik ben een paar dagen vreselijk ziek geweest van de buikgriep tijdens deze zwangerschap. Ik heb zowel de verloskundige als de huisartsenpost gezien. De verloskundige controleerde of ik niet toevallig toch zwangerschapsvergiftiging had. En gaf aan dat buikgriep in de zwangerschap vaak veel heftiger is. De huisartsenpost gaf me zetpillen tegen de misselijkheid zodat ik weer iets binnen kon houden. Ik was namelijk aan het uitdrogen. Verder mocht ik ook paracetamol zetpillen nemen. Dst zorgde voor wat verlichting en gewone paracetamol kwam er razendsnel weer uit. Beterschap!
Bedankt voor alle reacties! Merk idd dat het heftiger is als wanneer ik niet zwanger ben. De vk is op de hoogte, bij regelmaat in de harde buiken direct bellen morgen zoiezo nog even telefonisch contact alleen maar liggen nu en bij aanhoudend braken en of diarree maandag direct naar de ha. Pf heb me in tijden niet meer zo ellendig gevoeld Na hoeveel dagen knapte jullie weer op ?
Ik knapte pas op toen ik zetpillen kreeg tegen de misselijkheid en weer *iets* binnen kon houden. Daarna ging het best snel, daarvoor voelde ik me alleen maar slechter in plaats van beter omdat ik aan het uitdrogen was. Ik ben toch wel een week flink ziek geweest. Ik ben hier overigens voor naar de huisartsenpost geweest. De huisartsenpost vond een risico op uitdroging bij de zwangerschap vallen onder "spoed", dus ik moest direct komen. Als je je nog steeds vreselijk ellendig voelt, zou ik niet wachten tot maandag maar al eerder contact opnemen met de huisartsenpost.
Gelijk bellen.. Ik had precies hetzelfde als jou en ik zat al tegen een uitdroging aan! Beter een x te veel dan te laat
Oh ik reageer weer te snel zag dat je al had gebeld. Ik knapte ongeveer 4a 5 dagen weer op na 2 dagen ors zakjes te hebben gebruikt