Nog geen buikje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angela8923, 10 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela8923

angela8923 Actief lid

11 apr 2016
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik ben nu 19 weken zwanger en eigenlijk zien je vrij weinig. Ik ben van mezelf wat aan de stevige kant maar niet dik. Het is nu echt zo'n ben je aangekomen buik helaas. Lekker flubberig, zit totaal geen vorm in. Mijn buurmeisje loopt zowat gelijk, redelijk zelfde bouw maar bij haar wordt het al een mooi rond buikje! Dat maakt me wel onzeker in de zin van, groeit het kindje wel goed? Afgelopen weken twijfelde ik heel erg of ik het nu wel of niet voelde. Kan er nog steeds niet echt achter komen, en ook dat maakt me onzeker.

2. Tess88

Tess88 Actief lid

4 mrt 2015
    374
    0
    16
    Lastig he.. Maar je buik zegt niets over het kindje gelukkig.. Had hetzelfde met 17 weken.. Leek echt een teveel gegeten buikje.. 2 weken later ineens veranderd in een heel mooi zwanger buikje.. En nu denk je misschien nog dat je een grotere buik wil maar die komt nog wel haha en dan gaat hij denk ik nog wel vaak in de weg zitten hihi

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het licht zo aan je bouw! Iedere vrouw is anders. Ik heb een vriendin die net als bij echt fors is. Zij is daarbij ook nog heel lang. Beiden dragen we maat 48 hoewel het bij mij net wat ruim is qua positie kleding en zij het wel echt nodig heeft. Ik ben 1.65 en zij is 1.80. Ze is nu hoogzwanger (2e zwangerschap) en met verlof, ik ben 15 weken zwanger ( derde zwangerschap, tweeling ) en mijn buikje is bijna even groot als haar buik. Zij heeft veel meer de ruimte in haar lijf om het te dragen en bij mij komt het meteen naar buiten! Voor de 12 weken kon ik het al niet meer geheim houden.

Wellicht iets om het positief in te zien, ik zal eind deze zwangerschap waarschijnlijk omvallen en zij loopt en tilt met 34 weken nog zonder moeite haar dochter en doet haar schoenen aan.

4. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    ligt ind aan de bouw, niet of het kindje groot of klein is, ik ben in verwachting van een tweeling en heb een kleine buik en ben 1.61 cm maar de 2 meiden die erin zitten lopen voor op groei! als ik het tegen vreemden zeg dat ik er 2 krijg kijken ze vaak ongelovig naar mijn buik zo van ''zittten daar echt 2 in?''..Ik begon pas te showen toen ik ongeveer 25 weken was, dat mensen riepen hey ben je zwanger? maar no way dat ze konden raden dat er een tweeling in zit..

Nu pas begint de ''buik'' te komen en echt: be carefull what you wish for!!! slapen en omdraaien is een drama!! :O

Dat buikje die komt echt wel geloof me, opeens is die daar!

5. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik heb pas sinds 30 weken een zwanger buikje, met nadruk op 'je'.. Geen stress! Ik heb er ook van week 20 tot 30 'wat aangekomen' uitgezien.;) En ja, het is vervelend.. Maar bij mij is dat, omdat mijn buikspieren blijkbaar super sterk zijn en de boel op z'n plek houdt.

6. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik had bij de eerste pas een buikje met 32 weken. De dag van de bevalling dachten ze dat ik op de helft zat 😅

7. LaLaLi

LaLaLi Actief lid

1 jul 2016
    216
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 32 weken en vorige week vroeg iemand hoever ik nu was: een maand of 4?

Elk postuur/ buikje is weer anders. Bespreek je zorgen ook echt met je verloskundige, die kunnen je een hoop onzekerheid wegnemen.

En weet niet of je de 20 wkn echo gaat doen maar daarop kun je ook zien of de baby goed groeit toch?

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elk buikje is anders hoor. Bij de 1 zie je bijna niks en loopt ze daarna ineens achter de wagen en bij de ander denk je dat ze zo moet bevallen terwijl ze net op d'r helft zit. Wilt overigens niks over je kindje zeggen..die ligt nog even lekker in je buik.

En net zoals de anderen zeggen..later zal je er nog "blij" mee zijn dat je buik niet zo groot is. Ik heb een hele grote buik en het zit echt in de weg. Behalve dat ik niet meer kan wachten tot m'n kindje geboren is kijk ik ook echt uit naar de bevalling om van die buik af te zijn. Als het niet zo enorm was had ik met alle liefde tot desnoods 60 weken willen doorlopen maar nu...no way!!!!!!

Deel Deze Pagina