Weer zwanger na extreem prematuur

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door liefsd, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefsd

liefsd Actief lid

5 sep 2012
    377
    0
    0
    Hoi meiden!

Ik vroeg mij af of er dames meelezen die na een extreme prematuriteit weer opnieuw zwanger zijn geweest?

Mijn zoontje is in 2013 met 29 weken zwangerschap geboren, onduidelijk waarom. Alles is onderzocht maar geen oorzaak kunnen vinden.

Omdat wij graag een tweede kindje wilden, zijn wij in juli 2014 bij de gynaecoloog op gesprek geweest. We mochten niet zelf proberen zwanger te raken omdat een tweeling het waarschijnlijk niet zou overleven. Ik kreeg steeds follikelmetingen (met clomid) zodat we alleen 'groen' licht kregen bij één eitje.

Tot onze grote vreugde ben ik nu weer zwanger! Helemaal geweldig! Maar ik vraag me af wat de ervaringen zijn met progesteron, een cerclage? Weer vroegtijdige weeën of een tweede zwangerschap gewoon 'voldragen'?

Eigenlijk ben ik gewoon erg geïnteresseerd in ervaringen!

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoii liefsd,
    gefeliciteerd met je zwangerschap!
    ik heb geen ervaring met een zwangerschap naar een extreem prematuur kindje! onze 1e was ook extreem prematuur, geboren na 29 weken maar hier voorlopig nog geen 2e ;)
    ik wil je deze zwangerschap heel veel succes wensen en hopelijk mag je deze zwangerschap uitlopen tot aan week 40...

3. liefsd

liefsd Actief lid

5 sep 2012
    377
    0
    0
    Hee Miss C,

Bedankt voor je berichtje. Ook met 29 weken bevallen in mei 2013 zie ik, dat is toevallig! Gaat alles goed met jullie meisje? Wat was ze klein bij de geboorte! Kan me voorstellen dat je extra, extra trots bent!

Ik hoop echt enorm dat ik dit keer ook met een mooie dikke zwangere buik mag pronken :) Al is het maar na 32 weken, zou echt een enorme mijlpaal zijn.

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    gelukkig gaat met onze dochter alles helemaal goed ondanks dat ze nog steeds erg klein is.
    gaat met jullie zoontje alles helemaal goed na zijn vroeggeboorte?! heeft hij er zichtbare dingen aan over gehouden?!
    hoe zwaar was jullie kanjer bij zijn geboorte?!
    ik hoop ook dat je deze zwangerschap toch ff een stuk verder uitlopen mag, idd tot minimaal 32 weken...

Deel Deze Pagina