Hier was ik weer, maar heeel voorzichtig! Net weer zwanger na 4e TP nu van verse embryo. Kwam in augustus bij 8w3d in het ziekenhuis voor echo, helaas was het gestopt met groeien. 2 weken daarna miskraam opgewekt, niet alles eruit uit eindelijk, en toen 4 weken daarna weer gecurreteerd. Pfff en nu weer in die ellendige weken voor de 1e echo. 12 dec pas. Wordt er helemaal nerveus van. Zou het weer mis kunnen zijn? Of nu toch wel goed? Wat een ellende. Dus nog niet blij met de zwangerschap en kan er echt niet van genieten. Wie herkend dit? Pff heb echt ff pep talk nodig
Gefeliciteerd en probeer er toch een beetje van te genieten er gaan meer zwangerschappen goed dan slecht. Ik probeerde zelf van dag tot dag te leven niet te ver vooruit te kijken en voor ogen te houden dat je het zelf niet in de hand heb. Ik ga iig voor je duimen dat je een plakbeeb krijg
Hee Doosje, Hier nog iemand die weer zwanger is na een MA eind augustus. Was bijna 10 wk bij de echo maar het hartje was al gestopt met iets meer dan 7 wk. Heb gelijk gekozen voor cytotec, pff wat een hel.. enn had gelijk al het gevoel dat niet alles schoon was en dat bleek ook zo te zijn. Dus ook alsnog een curettage gehad. Daarna 1x ongesteld geweest en nu alweer ruim 7 weken zwanger. Ben zelf ook super onzeker en durf bijna niet te genieten. Zo bang dat het weer mis is. Heb al wel een enorm opgezette buik en af en toe een trekkerig gevoel in mn buik wat me dan een beetje gerust steld.. maarja dat zegt ook niks. Ik mag a.s. dinsdag voor een echo en ben dan precies 8 wk. Ik tel de dagen af en probeer ook een beetje te genieten. Er is maar zo'n kleine kans dat we weer een MA krijgen.. daar probeer ik me een beetje aan vast te houden. Sterkte met wachten en probeer te genieten. Ondertussen kunnen we hier wat kletsen om de tijd door te komen en elkaar een beetje op te peppen. Liefs
Ja ik wist wel dat ik niet de enige was! Hier ook al bolle buik, kan je alleen verbergen onder wijde kleding, maar dat zegt idd niks, had ik vorige keer ook. Je kan er geen peil op trekken. Af en toe zou ik wel willen dat ik keiharde symptomen zoals misselijk e.d willen hebben, maar ook dat is geen garantie. Het is gewoon een heel groot wonder, laten we het daar maar op houden. En idd, je hebt zlef niks in de hand. Spannend Manouk, ik duim hoor! Ik moet nog wel wat langer wachten en dan nog, ben dan maar 7 weken.
hoi Super herkenbaar. Ik heb eind maart een MA gehad, en ben nu 8 weken zwanger weer. Ik heb al 2 (!) echos gehad. Eentje met 6 weken omdat ik een bloeding had en eentje met 8 weken. Alles helemaal goed. Aangezien de MA met de echo van 9w5d was en vrucht met ong 9 weken was gestopt vind ik de komende week nog wel SUPER spannend. Met 10 weken mag ik gelukkig weer komen voor een echo, en de intake bij vk is pas week 11 (!ha, en dan, nou dan is het gewoon goed!). Ik probeer ook te genieten, en ben ook wel een beetje aan het plannen 'in juli dan...'. Maar heb deze keer bijv niet aangemeld bij KDV e.d. omdat ik dat nog niet durf tot goede echo bij 10 weken. Ik vind zelf veel steun hier op t forum, en zoals iemand hier al zei - de kans dat het goed gaat is VELE malen groter dan dat het mis gaat. Sterkte, en ik duim voor een plakbeeb.
Gefeliciteerd, en dat de tijd om mag vliegen tot je de eerste echo hebt en alles goed mag zijn!! Kan me voorstellen dat het nu moeilijk om te genieten, daarom dat je genoeg afleiding kan vinden om de tijd te laten vliegen!! Idee om in een dagboekje/zw.dagboekje elke week wat te schrijven?In zw.dagboeken kun je lezen hoe je kleine zich ontwikkelt per week. Bij mn tweede vond ik de tijd tot de eerste echo ook heel eng, maar een dagboek liet me bij elke week bewust even stilstaan bij de ontwikkeling van de foetus te lezen en zelf op te schrijven wat er die week gebeurde. Proberen het vertrouwen terug te krijgen dat het wel goed kan gaan. En op 12 december gaan we voor een goede echo!!Duim voor je!!
Oh voor jou ook spannend. Ja voor wie niet he, maar als je een miskraam heb gehad en ook nog eens in IVF of een ander traject zit, dan is het echt alsof je een laatste strohalm vast pakt:x Ik lees ook veel hier, elke dag wel. Soort verslaving Maar je hebt ook gelijk, er gaan er meer goed dan fout. Ik ben al iets rustiger geworden, maar wachten blijft een ramp. Ik zou er onderhand wel aan gewend moeten zijn, maar het went echt nooit. Laten we maar hopen dat we allemaal een mooie echo krijgen. Ik duim voor iedereen, en brand elke dag kaarsjes
Lief van je! Ik had nog een dagboek van de vorige zwangerschap, die dus fout ging. Wel een goed idee. Ik ga um er weer bij pakken.