weer zwanger na miskraam of vroeggeboorte

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door nicolioo, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Esli, ik zie aan je onderschrift dat je een goede echo hebt gehad! Wauw feli, ik hoop dat ik dat morgen ook mag komen melden. We moeten om 11.45 in het ziekenhuis zijn en dan als het goed is om 14.30 naar de gyn.

Verder hier echt megamoe, niet grappig meer , heb elke zwangerschap meer klachten lijkt het wel. Ook misselijk de hele dag maar nu echt tegen overgeven aan.
    Ik heb dus vandaag vrij maar doe niets , echt niets word al moe van de gedachte.....
    Misschien ook wel een beetje spanning voor morgen al, hoop zoooo dat het op de goede plek zit en dat er een hartje klopt.

We hebben ook besloten het voorlopig aan niemand te vertellen, vind het gewoon nog te eng..

Gisteren heb ik even de tijd genomen om alle spulletjes van Eline* te bekijken, alle kaartjes gelezen en de echo's te bekijken, ook haar voetafdrukjes weer even vastgehad. Ik heb erg moeten huilen maar voelde erg goed, ik was er rustig onder en ben zo blij dat we een broertje of zusje voor haar aan het maken zijn.

Morgen hoop ik hier goed nieuws te melden!

groetjes Nicole

2. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Hoi Nicole,
    heel veel succes morgen. Ik hoop dat je echo net zo geweldig wordt als bij mij. Ik heb al de hele dag tranen van blijdschap.
    Liefs.

3. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Jaaaa goede echo gehad, alles was normaal voor zover je al wat kunt zien nu.
    Afgsproken dat ik bij 10 weken weer terugkom voor een echo en dan elke 2 weken totaan de 20 weken, wel erg fijn.
    Nu gaan nadenken of we gaan voor de punctie of vlokkenbtest of helemaal niet...
    Deze vk in het ziekenhuis vertelde dat als we zeker willen zijn we echt een punctie of vlokkentest moeten laten doen. Down wordt bijvoorbeeld vaak niet gezien op de echo.
    Ik denk dat we gaan voor een echo om de week en als die goed zijn we waarschijnlijk gewoon geen test doen.
    Als het al een test wordt dan een punctie, ben heel bang dat het met een vlokkentest eerder misgaat, je zit dan nog in de periode dat de kans op een "spontane" miskraam aanwezig is.

Ben voor nu in ieder geval erg blij en het moet nu maar eens goed gaan!

4. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    nicole, wat heerlijk dat er een hartje klopt!
    op naar de volgende goeie echo en ik zal duimen dat je tot 40 weken heerlijk zwanger mag zijn zonder nog erger misselijk te worden.

knuffel, laura

5. Esli1980

Esli1980 Actief lid

2 mei 2009
    348
    0
    16
    Wouw! gefeliciteerd Nicole!
    Wat heerlijk he, zon klein hartje!

Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou nog erg spannend is allemaal.

Ik heb toch meer het gevoel dat ik 'binnen' ben omdat ik nog nooit zo ver ben gekomen.
    Terwijl dat misschien niet helemaal terecht is.

Wat is het verschil tussen de punctie en vlokkentest?

6. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Nou Esli, eigenlijk ben jij al een heel eind binnen hoor, lekker dat gevoel vasthouden. Maar inderdaad voor mij voelt dit als de eerste hobbel, maar ben evengoed erg blij hoor!!

Verschil tussen vlokkentest en punctie;
    punctie vanaf week 15 en vlokken vanaf een week of 10-13 geloof ik en bij de vlokkentest nemen ze vlokken weg en bij de punctie nemen ze vruchtwater weg.
    Er is iets meer kans op een miskraam bij een vlokkentest dan bij een punctie. Beiden geven duidelijkheid over trisomie 13,18 en 21.
    Er zijn nog wel meer verschillen maar als je daar echt meer over wilt weten moet je er echt veel meer over zoeken en lezen.

We zien wel hoe het gaat lopen, over 3 weken moet ik wel weten of ik een vlokkentest wil doen want dan kunnen ze die nog gaan inplannen op tijd, ik denk gevoelsmatig dat ik wacht op de volgende echo's en ga voor een punctie (die heb ik al eerder gehad) , was geen pretje maar voelt veiliger voor mij.

gr. Nicole

7. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hey meiden

Hoe is het met jullie allemaal?

Wij zijn druk met de babykamer bezig nieuw stroomkabels erin mannetje is vandaag alles aan het stuccen dan behang erin meubeltjes en klaar is de kamer heb er al helemaal zin in hihi.

Liefs

8. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hi Channes,

Wat heelijk dat je al lekker met de babykamer bezig bent, dat is (voor mij tenminste) weer echt zo'n mijlpaal, dan wordt het een beetje echter.

Met mij gaat het goed, erg moe, misselijk en gisteren ook nog erge hoofdpijn. Ben al aan de floradix een sapje om je ijzer een beetje op te krikken en heb net gembercapsules gekocht omdat ik echt gek word van de misselijkheid, vooral 's avonds en 's ochtends voor het douchen (na het douchen kan ik ineens de hele wereld aan denk ik.) Maar helaas vandaag hele ochtend al misselijk en ook geen trek in iets.
    Volgende week de e echo en ik vind het toch wel heeeeel spannend worden. Want vanaf dan maak ik me niet zo heel veel zorgen meer dat de kleine er ineens mee stopt. Dan kan ik me zorgen gaan maken of alles wel goed groeit enzo en of we niet meer een kindje met trismie 13 gemaakt hebben. Nou ja het is wel te overzien zo.

Romy, jij hebt bijna je 20 weken echo he? Ik duim heel hard voor je!! spannend.

gr. Nicole

9. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Romy, ik denk dat je echo goed was vandaag aangezien je niets meer van je laat horen vandaag en hopelijk dus bent gaan winkelen .

Laat je hier nog even weten hoe het wad, alle details wil ik weten :D
    Ik moet maandag voor een echo, zenuwen op en top hier.

groetjes Nicole

10. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    ALLES WAS GEWELDIG!!!!! Ben zo ontzettend blij. Ik zou volgens de metingen nu 10 weken en 3 dagen zijn dus kleine is goed gegroeid.
    Ze heeft al wat dingen nagekeken en alles was oke , nekplooi zag er goed uit, maagje was gevuld, hersentjes mooi symetrisch schedeltje gesloten enz. Lief dat ze even alles na wilde kijken.
    Ook zwaaide de kleine nog even naar ons om daarna heerlijk rustig te gaan liggen zodat alles goed bekeken kon worden.
    Ik ben zo opgelucht!!!!

Ik heb over kleine 3 weken weer echo maar als ik eerder een keertje wil dan mocht dat gerust stelde de vk voor. Echt zo'n verschil met de vorige zwangerschap.

groetjes Nicole

11. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    gefeliciteerd met je goede echo! wat fijn dat ze nu alles hebben bekeken zeg, geeft vast een goed gevoel!

spreek je gauw!

gr laura

12. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Jeeh nicole super zeg wat een heerlijk gevoel he.

GEFELICITEERD meid nu lekker proberen een beetje te gaan genieten.

Dikke knuffel

13. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hey hey

Ik dacht zal hem ff weer uppen hoe is het met iedereen????

Liefs Channes

14. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hi Channes, oei ik zie dat je donderdag je 20 weken echo hebt, spannend! En leuk!

Ik ga erg voor je duimen.

Ik heb vrijdag weer een echo en ik hoop zo dat de kleine het ged doet en dat er niets raars te zien is op de echo.

gr. Nicole

15. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hey meid.

Spannend he ik kan me de angst ook nog voor de geest halen hoor pff zo bang.
    Maar dat ben ik nu ook hoor zal nooit meer over gaan denk ik.

Ik laat het je weten donderdag mogen lekker om half negen al.
    Hoe laat mogen jullie?

Liefs

16. chan mv2

chan mv2 Lid

6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Ik plaats toch maar even een berichtje. Ik ben even snel door de berichtjes gegaan, jullie zijn al even bezig.

In jan. ben ik bevallen bij 23 wk (afbreking ivm hart en down). Nu weer zwanger en a.s. maandag de termijnecho (12 wk). Erg spannend, maak mezelf soms helemaal gek. Nu vraag ik me elke keer af of het nog wel leeft en als alles goed is ga ik de weken daarna me vast weer verder druk maken. Punctie afgesproken bij 16 wk. Pas als die uitslag goed is durf ik denk ik echt te genieten. Nu kan ik soms blij zijn, maar al snel dring ik het terug ofzo. Herkennen jullie dat?

17. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    hoi Channes, wat lekker dat je zo vroeg al mag, ik moet vrijdag om 9.15, ze beginnen hier pas om 9.00.
    Ik zal morgen tijdens mijn werk even spieken hier, ben zo benieuwd, en zal aan je denken.

Hoi Chan, gefeliciteerd met je zwangerschap, wij zijn ongeveer even ver zie ik, leuk.
    nou en die spanning en onzekerheid die jij hebt , die deel ik volledig, ik heb dus vrijdag mijn 13 weken echo , de laatste was met 10 weken dus ben erg zenuwachtig, vooral of het beebje nog steeds goed eruit ziet op de echo.

Wij laten geen punctie doen, alleen als een echo daar aanleiding voor zou geven, dan wel.

Ik laat het vrijdag ook even weten maar zal wel in de avond worden aangezien ik daarna meteen weer moet gaan werken.

gr. Nicole

18. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi hoi

De echo was helemaal top vanmorgen alles was goed een hele opluchting was ook vreselijk zenuwachtig heel slecht geslapen maar nu gaan we heerlijk genieten.

Chan gefeliciteerd meid met je zwangerschap.
    Genieten zal altijd moeilijk blijven vooral de eerste weken hoor heel normaal ik denk dat wij pas gerust zijn als we de kleine in onze armen hebben gesloten.

Nicole als ik je niet weer spreek voor morgen heel veel succes meid ik hou je in de gaten.

Dikke knuffel

19. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Even snel vanuit werk.

joepie gefeliciteerd,

En nu kun je inderdaad echt gaan genieten.

gr. Nicole

20. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Dank je wel nu jij nog ik denk aan je morgen hoor

Deel Deze Pagina