weer zwanger na miskraam of vroeggeboorte

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door nicolioo, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chan mv2

chan mv2 Lid

6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Wat fijn dat de echo goed is gegaan. En Nicole, succes morgen. Ik moet nog even het weekend door....

Nicole, weet niet zo goed het hele verhaal (moet misschien nog eens teruglezen, sorry), maar wat is de reden dat je niet voor een punctie oid kiest? Ik zou het ook zo willen doen, maar de vorige keer konden ze ook niks anders zien dan de hartafwijking. Ene kant denk ik ook van pas als ze weer iets zien, maar ja het kan ook zijn dat ze niks zien......iedereen heeft het maar over een kleine kans, maar dat was toen ook, snap je? Als ik het niet doe blijf ik in onzekerheid en mocht het bij geboorte blijken dat het een chromosoomafwijking heeft dan moet je er toch voor gaan en zou ik me schuldig voelen tegenover ons zoontje. Aan de andere kant zou ik me ook schuldig voelen als het fout gaat door de punctie. Moet van mezelf maar denken dat dit gewoon goed gaat.

2. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Chan, de reden dat wij niet gaan voor een punctie of een vlokkentest is heel persoonlijk. Ik ken iemand (mijn burvrouw) die echt zoveel ellende heeft gehad na een vlokkentest, kindje kwijt, verklevingen zware ontstekingen en ik weet de kans is klein dat dat gebeurd maar toch.
    Verder hebben wij altijd op de echo kunnen zien dat er wat aan de hand was. Bij Eline* hebben we op eigen initiatief een echo laten maken bij 15 weken en daar was van alles op te zien waaronder ook een hartafwijking. Ik ben het met je eens dat down niets altijd wordt opgemerkt door de echo's. En als je echt zekerheid wil hebben je voor een punctie moet gaan, dan weet je het echt en dat werd ons ook geadviseerd.
    Ik weet alleen zeker dat ik het niet aankan als we een gezond kindje zouden verliezen door een complicatie bij een punctie....
    Maar als we ook maar iets van een afwijking die er op kan wijzen op de echo vinden ga ik er wel voor.
    Het blijft dus heel moeilijk en heeeeel erg persoonlijk. Ik weet dat Romy hier het ook zo heeft gedaan/doet maar dat er heel veel anderen zijn die voor meer zekerheid kiezen.

Als je vragen hebt mag je ze altijd stellen.
    Klinkt stom maar ik ben wel blij met jou hier omdat we even ver zijn, kunnen we de spanningen een beetje delen.
    De meeste meiden hier zijn nu gelukkig over hun 20 weken echo heen en ben zo blij dat dat allemaal goed is , echt zo'n goed gevoel.
    We gaan dus gewoon allemaal de eindstreep halen.
    Poehhhh zit mezelf geloof ik moed in te spreken:D over 2 uur lig ik aan dat echo apparaat hopelijk met mooie beelden en goed commentaar van de echoscopist.
    Wonder boven wonder heb ik wel geslapen vanacht was alleen een beetje eerder wakker.

Mijn buik begint trouwens ineens enorm te groeien , ik heb het nog niet iedereen verteld op mijn werk maar dat slaat nergens op want ik heb al echt een toeter. Moeilijk nog wel nu, stel dat de echo niet goed is.......

Nou zoals ik al eerder zei, slecht nieuws meld ik waarschijnlijk al eerder, goed nieuws niet want dan ben ik weer terug naar school naar de kids.

gr. Nicole

3. chan mv2

chan mv2 Lid

6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Nicole, ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag. Maar ik denk goed want je schreef dat je het anders wel had gemeld en niet naar school was gegaan.

Bedankt voor je reactie op mijn vraag. Dacht wel oei als het nu maar goed overkomt. Ik had ook geen goed gevoel bij de vlokkentest, dus ga nu voor de vruchtwaterpunctie. Nou ja, er echt voor gaan is het niet echt natuurlijk. Wist niet dat ze bij 15 wk het hartje al goed kunnen beoordelen. Misschien moeten wij er eens over nadenken om dit nog voor de punctie te laten doen.

Ja, jij bent een weekje verder ofzo. A.s. maandag 12 wk. En de geboorte van ons vorige kindje scheelt ook maar 1,5 mnd.

Ik ben er erg mee bezig. Vanochtend vroeg wakker en lag ik al helemaal te bedenken hoe de bevalling zou gaan.

Vandaag even bij de prenatal geweest om een legging en mailot te kopen, want bij mij zit ook niet alles even lekker meer. Wel snel voorbij de babykleertjes gelopen, komt straks wel.

Ik ga het ook pas volgende week na de echo op werk vertellen.

Goed weekend allemaal en ik probeer in de gaten te houden of er nog berichten bijkomen. Ik heb een druk weekend.....is het snel maandag ;)

4. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Nicole hoe is het gegaan!

5. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Lieve meiden, het is allemaal supergoed, ben zooooooo blij!!!!!!!!!

Ze heeft alles goed bekeken en ook benoemd, ik ga het hier weer helemaal herha;en want word er zo blij van wat ze nu allemaal al kunnen zien, echt niet te geloven.

Ons beebje is lekker lang, 13 weken en 2 dagen maar wij zijn beiden lang dus dat was te verwachten zei de echoscopiste.
    In het begin lag het lekker stil ds alles kon goed gemeten en bekeken worden.
    Hartje klopte goed. Maagje was gevuld, blaas ook dus nieren werken ook goed. Nekplooi is mooi dun (niet op laten meten was zo genoeg gerustgesteld) en de darmpjes zijn al mooi naar binnen wat nu ook moet.
    Hersenhelften symetrisch en geen rare donkere enge vlekken te zien.
    kaakjes mooi in aanleg en een duidelijk neusbotje. Hoofdje goed in verhouding en mijn placenta ligt bovenin achterin dus dat is ook super.
    Ruggetje ziet er oke uit voor nu(daar is eigenlijk nog niets van te zeggen nu)

Bewegingen waren ook goed, lekker zwaaien en spartelen.

Jee wat word ik hier gelukkig van:D kan nu eindelijk echt wat meer genieten.

Ennn Chan ik ga ook voor jhou duimen dat je net zo'n mooie echo hebt als ik, dat scheelt echt.

Ik weet niet waar je woont maar wij hebben toen een hele uitgebreide echo gehad in het LUMC in Leiden en daar konden ze echt heel erg veel zien, zelfs de richtingen waar het bloed opstroomde, ze hebben daar heel geavanceerde apparatuur.

Ik zou daar zeker voor gaan, als daar je grote onzekerheid zit, of het hartje wel oke is dan gewoon vragen, kan vast geregeld worden.

gr. Nicole

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat een heerlijk gevoel he?
    Gefeliciteerd meid!!

7. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Nicole wat super zeg. Gefeliciteerd meid. Echt top

8. chan mv2

chan mv2 Lid

6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Nicole, wat fijn dat de echo goed is gegaan! Sta er van te kijken dat ze al zoveel kunnen zien. Kan me niet herinneren, maar toen was ik ook een weekje eerder. Nu ben ik ook nog een weekje eerder dan jou, maar wie weet wat ze al kunnen zien.

Ik ben zo benieuwd en ook wel een beetje bang. Nog 1 nachtje slapen en dan hoop ik jullie ook goed nieuws te vertellen.

Nicole wij zouden naar het Erasmus MC Rotterdam gaan voor uitgebreid onderzoek. Maar ik moet met de vk overleggen waarvoor we in aanmerking komen. Misschien kan het echocentrum via de vk het ook wel. Die hebben vorig jaar ook de hartafwijking gezien, alleen in het MC konden ze dan weer beter kijken met bloedstroom.

Nou, ik ga zo lekker een warme douche nemen en hopelijk goed slapen. Als het even lukt probeer ik morgenmiddag een berichtje achter te laten en anders in de avond.

9. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Chan heel veel succes vandaag.

10. chan mv2

chan mv2 Lid

6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Hallo!

Wat een spanning vanochtend, maar voor zover zag alles er goed uit! Het hartje klopte gelukkig nog (was ik even bang voor), we hebben het ook gehoord. De kaken waren heel duidelijk zichtbaar en het handje lag de hele tijd bij het neusje. We hebben 4 foto's meegekregen. We houden nu 2 mei aan als uitgerekende datum. Vorige keer was ik 5 mei uitgerekend. Ik ben echt weer even gerustgesteld. En als ik me teveel druk maak, mag ik gewoon een keer extra langskomen. Nu weer 4 weken wachten tot de punctie....maar ik ga echt proberen even te genieten nu.

Liefs Chan

11. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Chan wat een super nieuws zeg een hele opluchting he.

Meid probeer te gaan genieten hoe moeilijk het soms ook is!!

Dikke knuff

12. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hoi Can,

Wat fijn dat ook jij goed nieuws hebt gekregen.
    Spannend inderdaad dat wachten tot de punctie. Wat wel lekker is dat je daarna echt zekerheid hebt en dan echt vollop kunt genieten.

gr. Nicole

13. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    En weer goed nieuws, kleine doet het nog steeds goed, vanochtend echo gehad.
    Er was nu ook mte zien dat er 3 bloedvaten door de navelstreng lopen wat ook een goed teken is.
    Ze dacht te zien dat het een jongetje is maar wist het absouluut niet zeker! Dus blijft spannend.

Ik heb even gezocht hoe het met jou is Chan, en zie dat je vorige week een echo hebt gehad die helemaal goed is, fijn hoor.

Vind je het nog te spannend om een banner te maken, of wil je er gewoon geen, vind het namelijk wel leuk te kijken hoe ver iedereen is steeds.

De rest van de meiden, ook alles goed?

groetjes Nicole

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik kwam weer even hier kijken en zie dat je weer een goede echo hebt gehad Nicolioo. Goed nieuws dus!!

En ik lees dat je misschien ook een zoontje krijgt. Nog even geduld hebben tot je het zeker weet.

Ik ben hier al helemaal losgegaan met kopen van de jongenskleertjes. Leuk hoor!

15. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Wat ben je al lekker ver, ruim 25 weken joepie. Heerlijk lekker kopen, Ik ga ook helemaal los na mijn 20 weken echo. Die we overigens in het LUMC hebben, extra zekerheid dus wat mij betreft.

groetjes, Nicole

16. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Hoi hoi

Wat een heerlijke berichten hier echt super.

Ben blij dat het met iedereen zo super gaat.

Wij zijn ook helemaal los met kopen zo mooi he..

Liefs Chantal

17. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hoi meiden
    Ik breek even in....
    4 weken geleden ben ik van mijn zoontje bevallen van 23 wken. hij was helaas overleden in mijn buik.
    Nu willen wij graag weer opnieuw zwanger worden maar de arts heeft ons geadviseerd om nog even te wachten. Terwijl de VK dat onzin vind.
    Wat is wijsheid??? En wat werd er bij jullie geadviseerd??
    Er is geen risico voor een volgende zwangerschap dat dit nog een keer gebeurd want ik was zwanger van een eeneiige tweeling waarvan 1 kindje zich niet heeft ontwikkeld. En daardoor is Michiel* waarschijnlijk overleden. De uitslagen van de obductie moeten we nog krijgen.

wat zouden jullie doen??

18. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hoi Rodelief,

Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van Michiel*, helaas is hij te vroeg overleden.
    Ik ben zelf moeder van Eline* zij is met 16 weken geboren en had trisomie 13 waardoor ze nooit buiten mijn baarmoeder had kunnen leven.

Het eerste wat ik toen wilde was weer zwanger zijn, mijn lijf schreeuwde zo om een kindje daarbinnen, dat gevoel heeft me echt overvallen.

Door al het verdriet heeb zijn wij eigenlijk meteen begonnen met het proberen een broertje of Zusje te maken voor Eline* en gelukkig is dat gelukt zoals je ziet.
    Wij kregen het advies in het LUMC om inderdaad een cyclus af te wachten , dat was meer om het lijf even rust te gunnen en zodat ik zou weten hoe lang ik zwanger zou zijn als het zo ver zou zijn.
    Ik heb me daar eerlijk gezegd niet zoveel van aangetrokken en heb met ovutesten mijn ei in de ngaten gehouden. Ik was eerst bang dat alles echt niet meer op gang zou komen maar gelukkig wel.

Rodelief, ik denk dat het wijs is om te doen wat jullie hart je ingeeft. Meestal heb je toch minimaal wel een aantal rondes nodig en regelt je lijf het dus zelf allemaal prima.

Ik hoop je hier snl tegen te komen met de blijde mededeling dat je weer zwanger bent! En als je vragen hebt mag je die altijd hier of in een pb stellen.

groetjes Nicole

19. chan mv2

chan mv2 Lid

6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Nicolioo, wat fijn dat de kleine het goed doet! Ik had een banner van ons overleden zoontje. Ik dacht er nog 1 bij te plaatsen, maar je mag er maar 1. Als het goed is zie je nu de nieuwe banner :)

Rodelief, Sterkte met het verlies van Michiel! Ik kan me voorstellen dat de artsen je adviseren nog even een cyclus af te wachten, maar misschien zeggen ze dat ook wel vanwege het verwerkingsproces. Ik zou ook gewoon je eigen gevoel afgaan. Zelf ben ik met 23 wk bevallen en bij mij duurde het een hele poos voordat mijn cyclus weer goed op gang kwam, ik bleef maar vloeien.

Wat een lekker idee zeg om te gaan babyshoppen. Ik wacht er nog maar even mee, totdat we een goede uitslag krijgen. Ik voel me eigenlijk wel ok nu, veel rustiger. Ik heb er een goed gevoel bij om de punctie te gaan doen. Mede dankzij de arts die mij 's avonds vanuit huis nog heeft teruggebeld.

Komende week ben ik druk met werken en tas inpakken....we gaan een heerlijk weekendje weg. Zodra het ff lukt, neem ik hier weer een kijkje.

Doei meiden!!

20. chan mv2

chan mv2 Lid

6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Hallo!

Hoe gaat het met iedereen? We zijn een lekker weekendje weggeweest en verder heel druk met van alles en nog wat.
    A.s. maandag staat de punctie gepland, dus dat is wel erg spannend. Toch ben ik nu wel rustig en wil ik eigenlijk ook wel dat het zo ver is. Op naar de volgende periode (20 wk echo).

X

Chan

Deel Deze Pagina