weer zwanger na miskraam, zo blij, maar ook zo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bigdream, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Het geeft mij ook houvast! Natuurlijk weet je dat de kans bestaat dat het mis gaat (maar al te goed!) Maar je mag er ook bij stil staan dat het veel vaker goed gaat!
    Liefs

2. Zomer

Zomer Lid

13 jun 2007
    11
    0
    0
    Vorige week voelde ik me de hele week zo beroerd dat ik compleet vertrouwen heb in mijn zwanger zijn. Vandaag is het weer minder. Ik kreeg een berichtje dat een oud-collega vorige week haar tweede miskraam heeft gehad. De eerste was vlak na die van mij. Dat maakt mij weer bang en onzeker. Het duurt nog zo lang voordat het "zeker" is. En natuurlijk voel ik me vandaag minder misselijk en denk ik meteen dat het niet goed is. Maar ja je voelt je toch niet iedere dag even goed of even slecht of even zwanger? Ik was vorige week eindelijk blij dat ik zwanger was en nu is het weer over.

3. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Oh zo herkenbaar!
    Ook ik voel me het ene moment heel zeker en het andere moment totaal niet!
    Dikke knuf meis!

4. Zomer

Zomer Lid

13 jun 2007
    11
    0
    0
    Ik heb morgen toch een echo. Ik heb vandaag gebeld omdat ik me onzeker voel. Om 15.00 uur kan ik terecht. Ik vind het zo spannend. Want klopt het hartje of klopt het niet! De verloskundige vertelde dat als het hartje klopt je nog maar 5% kans hebt dat het fout gaat. Ooh ik hoop zo dat het hartje klopt.
    Bedankt voor de knuffel en eentje terug!

5. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Hoi, hoi, ik kom me bij jullie aansluiten. Heb zelf een soort gelijk topic gestart bij 'miskraam'. Bij mij wisseld het sterk. Eerst heb ik keihard zitten janken omdat ik zeker wist dat het mis was en nou ben ik weer zo misselijk geweest dat ik rustig denk dat alles wel eens goed kan zijn.
    Je wordt gewoon echt heen en weer geslingerd tussen je gevoelens.
    Ik wil toch proberen of ik na maandag (1e echo) regelmatig echo's kan krijgen, dus om de 2 a 3 weken. Maar ik heb zo het vermoeden dat mijn vk praktijk hier niet aan mee gaat werken. Dus moet ik maar kijken of ik ergens een pretecho of zo kan maken. Als het maandag goed is en er klopt een hartje.. of bij de volgende echo en helemaal na de 12 weken, dan probeer ik mij echt geen zorgen meer te maken. Beloof ik mijzelf.
    Zondag gaan we het de opa's en oma's vertellen. Mijn pa zat in het buitenland met vaderdag. Ik geef hem zogenaamd nog een kadootje en dat is dan mijn test. Vorige keer hoopte ik dat ze heel blij zouden zijn, maar nu hoop ik dat ze nog niet al te uitbundig reageren en wachten tot de echo.
    Omdat jullie min of meer in hetzelfde schuitje zitten leef ik nu al met jullie mee, terwijl ik jullie helemaal niet ken! Ha, ha. Lekker zwanger.

@ zomer, pjeemig sterkte meid morgen, laat even horen hoe het was.

6. Zomer

Zomer Lid

13 jun 2007
    11
    0
    0
    Lieve dames: het hartje klopt! Het zit goed in de baarmoeder, er is genoeg vruchtwater en het is precies goed gegroeid qua aantal weken. Ze zei dat het een goed teken is, maar het kan altijd nog wel misgaan alleen de kans is kleiner geworden! Over vier weken een nieuwe echo! Ik ben helemaal opgelucht. Liefs!

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mijn gyn heeft heeft mij juist verteled dat als je al een keer een mk hebt gehad je iets meer kans hebt dat je er weer een krijgt (inplaats van 10%, 15-20% kans). Als het hartje klopt en de termijn klopt zijn je kansen op een mk weer net zo klein als van een ander.

8. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Wat je leeftijd ook mag zijn en of je nou 1 of meedere mk's hebt gehad, volgens mijn gyn heeft iedereen meer kans dat het wel goed gaat als dat het weer fout zal gaan. En om angst en paniek binnen de perken te houden wanneer je weer zwanger bent is het belangerijk dat iemand het weer even tegen je zegt dat je kans dat het goed zal gaan groter is! dat kan je wat rust geven...

9. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Dank je wel moonique
    ik voel me heel onzeker ik ben er net 2 dag achter dat ik weer zwanger ben. Ik ben blij, maar ook doods bang dat het weer mis gaat .en dan deze woorden erg welkom.

liefs plonky

10. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    Ik hoop van harte dat alles goed gaat Plonky, mij helpen deze gedachten ook enorm.
    En ook dat je er hoe dan ook totaal geen invloed op hebt en ontspannen zijn toch het beste is voor de baby!
    Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe!
    Liefs bd

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    ik sluit me hierbij aan!

12. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Dank jullie wel jullie zijn echt super lief dat doet me goed .
    Jullie natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

13. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Plonky! Jou ken ik nog van de vorige keer! Ook fijn dat je weer zwanger bent.

Ik heb vanavond de echo, heb echt onwijs slecht geslapen, mijn vertrouwen in dat het goed is, is weer behoorlijk gezakt. Al paardagen dikke spierpijn en mega stijf van spanning. Dit is ook wel zenuwslopend. Verder ben ik ook wat ziekjes (keelpijn, verkouden, etc.) dus voel me niet echt lekker. Nou, ik hou mijn hart en de hand van mijn man stevig vast vanavond. Ik laat nog wel weten wat het geworden is.

Groetjes!

14. ImmieY

ImmieY Lid

11 dec 2006
    64
    0
    0
    GastOuder.. & Fulltime Mamma
    Capelle a/d ijssel
    Heyy..

ik hbe in feb. een miskraam gehad.. En ben direct weer zwanger geraakt!
    Zijn er super blij mee.. Maar ben er pas achtergekomen toen ik al 6 weken zwanger was.. ondertussen ben ik morgen 18 weken zwanger.. en alles gaat prima tot nu toe.. En Je moet niet onzeker worden.. als het gebeurt dan gebeurt het. daar kan je zelf niks aan doen. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om het niet te willen zijn hoor..
    Maar het is het beste om het niet te zijn

Kuss Immie

15. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Hoi mom2bofnie,
    Dank je, ik weet dat ik me niet zo druk moet maken en dat valt niet mee. Ik hoop dat je een goed echo hebt en ik zal voor je duimen!

Liefs Plonky

16. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Zo, ik heb even heel hard muziek op gezet en hard meegezongen en gedanst. Heerlijk, even al die emotie er uit. Ik ben lekker zwanger, want de tranen staan elke keer in mijn ogen. Weet je wat ook scheelt, dat de zon weer even schijnt. Voel ik me gelijk wat rustiger en vrolijker. Ik heb het wel even gehad met die %#@%^*(% regen.
    Als de echo goed is beloof ik mezelf een dikke vette massage! Wie weet ook een schoonheidsbehandeling (zo nu en dan weer last van puistjes).
    Het verhaal van Immiey geeft me toch weer wat moed.
    Gister hebben we het aan de poteniele opa's en oma's verteld, iedereen was blij, maar toch gelukkig ook niet zo uitbundig als de vorige keer. Ze leven allemaal mee met onze onzekerheid. Voor hun is het maar 1 dag.
    Plonky, hoe ver ben je eigenlijk, denk je? Het is toch ergens wel fijn dat er een paar weekjes al voorbij zijn zonder dat je je hebt zorgen gemaakt.
    Ik had in die weekjes wel allemaal 'foute' dingen gedaan, omdat ik na de miskraam een soort 'ik-heb-even-schijt-aan-alles' periode voor mezelf had ingesteld. Wist ik veel dat het gelijk weer raak zou zijn. Ik maak me er niet druk om, aan het begin heb je gelukkig nog geen bloedband met je beep.
    Het is toch bizar dat sommige vrouwen gewoon door blijven roken en drinken en ja soms zelfs drugs gebruiken en dan als nog een kindje ontvangen. Dus die paar dingetjes die ik heb gedaan zal wel niet veel uitmaken.
    Ook ben ik even gestopt met foliumzuur, dus mijn beep heeft dat te weinig. Gelukkig las ik dat een openruggetje heel weinig voor komt en met het slikken van foliumzuur natuurlijk nog minder. Dus rond dat ik zwanger was ben ik het ongeveer wel weer gaan slikken. Nou ja, meer dan dat kan je niet doen.
    Ok, ik begin behoorlijk uit mijn nek te ... maar ja, dan heb ik wat te doen tot aan vanavond!
    Ik wens iedereen veel rust, vrede en ontspannen dagen toe.. en vanavond of morgen zit ik ongetwijfeld weer hier!

17. Zomer

Zomer Lid

13 jun 2007
    11
    0
    0
    Lieve Mom2bofnie! Heerlijk dat je je even helemaal hebt laten gaan met dansen en zingen. Veel succes vanavond met de echo. Ik had precies dezelfde spanning afgelopen vrijdag. Was zo zenuwachtig! Ik denk aan je en ik wens je een goede zwanerschap toe.Lfs, Zomer

18. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Zwolle
    Zomer: dank je, je bent een schat.

19. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Mom2bofnie,
    Ik ben net 4 weken en 2 dagen zwanger heeeel pril dus, maar ik ben wel blij dat zo snel weer zwanger ben.

20. plonky

plonky Lid

17 apr 2007
    94
    0
    0
    Hengelo
    Hoi Mom2bofnie,
    Hoe is het gegaan met je echo?

Liefs plonky

Deel Deze Pagina