Na een grote schok, in een aantal dagen al helemaal gelukkig met het feit dat we een kindje krijgen.. Na een bezoek aan mijn huisarts dacht zij, aan de hand van een inwendig onderzoek te 'voelen' dat ik 3 maanden zwanger was. Ik mocht na 4 dagen wachten na de verloskundige voor mijn eerste echo, maar ze kon het kindje niet vinden! Met de inwendige echo wel, maar het was nog héél klein, en het hartje klopte nog niet. Nu zegt me vk dat ik ongeveer 4/5 weken zwanger ben. Het kindje is:0,470 groot. Hoe groot is het normaal. En wanneer gaat het hartje kloppen? : Edit mod: het is niet toegestaan je hele tekst in kleur te plaatsen Wil je hier de volgende keer rekening mee houden? Dank je wel!
Allereerst natuurlijk nog gefeliciteerd! Het hartje is meestal goed te zien wanneer je ongeveer 7 weken zwanger bent... Durf absoluut niets te zeggen over de grote van het kindje.
Hoi Rowan, Proficiat! Rond de 5 weken is de 1e hartactie aanwezig, maar niet altijd zichtbaar. Bij mij was het te zien, maar dat hoeft niet altijd. Inderdaad meestal bij 7 a 8 weken is het hartje heel goed te zien. Qua afmeting klopt dat ongeveer wel hoor. Een halve centimeter bij 5 weken is volgens mij normaal. Spannend zeg, wanneer mag je de volgende echo krijgen? Geniet ervan.