Hallo! Sinds vorige week woensdag weet ik dat ik zwanger ben! Ben er natuurlijk heel erg blij mee. Dinsdag beginnen de trainingen weer voor het voetbal. Dat is verder geen probleem, daar wil ik gewoon aan meedoen zolang het goed voelt. Vind het alleen moeilijker dat wij ook zo wedstrijden hebben... ik wil het nog niet direct aan iedereen vertellen. Het lijkt mij ook niet zo verstandig om wedstrijden te voetballen, wat denken jullie ervan?... Alvast bedankt, Liefs, Danielle
Nee ik zou het risico ook niet nemen. De kans dat je een bal in je buik krijgt of een duw in je buik is groot. Gewoon lekker 9 maandjes stoppen is mijn advies!
Tijdens de eerste 12 weken ligt je baarmoeder beschermt achter je schaambot. Daarna: Niet meer doen. Ook trainen zou ik daarna mee oppassen, het blijft een contactsport natuurlijk...
Hmmmm... Ik had zelf in de gedachten om met de gewone oefeningen voluit mee te doen, en met partijen me iets afzijdiger te houden... Ik wil het namelijk nog niet tegen de rest van mijn team vertellen, woon in een klein dorp, daarom.. Moeilijk...
Ik hockey zelf en ben direct gestopt. De sporten komen qua contact wel aardig overeen denk ik. Mijn HA wilde ook dat ik stopte dus hield het snel op. Misschien kan je aangeven dat je een blessure hebt ofzo. Ik heb altijd veel maagproblemen gehad en dan mocht ik ook niet sporten. Dat was dus een goed excuus... Ik heb het trouwens maar gelijk verteld aangezien iedereen het wel een beetje in de gaten had. Dan is het zo vervelend om te liegen. Maar liever zekerheid met wat roddels dan de schijn ophouden in het veld...
HI.. Ik zou het risico ook niet nemen.... hoeft niet aan jou te liggen, maar sommige kunnen zo lomp zijn... en een ongeluk zit in een klein hoekje... Je kan toch wel iets verzinnen om niet in de wedstrijden te hoeven starten... herstellende van een blesure, waarbij je wel sommige oefeningen kunt doen, maar nog niet een wedstrijd... herstellende van griep.... weet ik veel wat... desnoods Pfeifer? ik roep maar wat hoor... xxmona
Ik vraag me trouwens af of je de eerste 12 weken zin hebt om te sporten...een vriendin van mij sportte 5 keer per week maar werd zo moe dat ze helemaal niet meer is geweest. Ik herken dat wel, ik was werkelijk uitgeput vanaf een week of 6. En volgens mij hebben de meesten daar wel last van.
hey. het kan wel gewoon hoor. zeker de eerste 12 weken omdat je kleintje dan nog goed verstopt zit achter je schaambeen. ik weet niet in welke positie je speelt... aanvaller, verdediger? de een moet ook weer net wat agressiever zijn als de ander. en als je het niet tegen iedereen wil vertellen kan je het ook wel gewoon tegen je trainer zeggen en vragen of hij er een beetje rekening mee wil houden.
Ik voetbal zelf als aanvaller. Maar goed, wedstrijden wil ik sowiezo niet meer doen vanaf nu. Maar trainen wil ik nog wel heeeeeel erg graag... Wat moeilijk dit....
na mijn posi test ben ik gestopt met voetballen we trainden 2x per week en wedstrijden en ik trainde de meiden nog.ik ben er mee gestopt ik weet het het er aan toe kan gaan zelfs al met potjes tijdens de training.ik zou het risico echt niet nemen.ik vond het veels te link.en mijn trainer wis het gelijk en die was erg boos geweest als ik was door gegaan
ik zou het de eerste 12 weken in jou geval doen maar als ik zelf mocht kiezen had ik het niet gedaan ik zou het risico niet willen lopen. jou de keus natuurlijk
Ik heb de eerste weken ook gewoon getraind en gespeeld, gaat prima. Tot 12 weken kan er echt niets gebeuren. Maar... je bent wel blessuregevoeliger als je zwanger bent en dat heb ik ondervonden. Ik werd onderuitgelopen en blesseerde mijn pols bij het vallen (heb daarvoor nog NOOIT een blessure gehad). Daarna ben ik dus toch gestopt, uit behoud van mijn eigen lijf en voor na de 12 weken dat van mijn kleintje. Nu twijfel ik ook weer. Als de trainingen beginnen ga ik net op vakantie en als ik terugkom ben ik 11 weken; dan heeft het nauwelijks zin meer. Maar ik wil zo graag sporten! Misschien toch maar eens een sportschool opzoeken waar ik zo'n hekel aan heb...
dat de kleine tot 12 weken achter je bot zit hoeft ook niet zo te zijn bij mij was het met 9 weken al boven het bot
Ik heb toch besloten om wel te gaan trainen in elk geval, en ik zal mijn trainer alvast op de hoogste stellen. Ik ga hoe dan ook in elk geval geen wedstrijden voetballen. Alleen...nu weet ik weer niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wel train, maar geen wedstrijden ga voetballen... Misschien heeft mijn trainer wel een ideetje.. Wissel staan is geen optie, je staat er bij ons sowiezo een helft in.. Hmm.. Best moeilijk allemaal!
Nee ik bedoel in overleg met de trainer een blessure faken waarmee je wel kunt trainen maar geen wedstrijden spelen.