Zooo benauwd :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sambabal, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sambabal

    Sambabal Actief lid

    4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Hai meiden,
    31 weken zwanger en vooral als ik in bed lig zeer kortademig, kan zelfs niet meer op mn rug liggen want krijg het spontaan benauwd, en moet af en toe echt naar extra lucht happen.
    Wie herkent dit?
     
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Op je rug liggen moet je juist niet doen. Iets met organen en aders die in de verdrukking komen onder het gewicht van je baarmoeder. Linkerzijde schijnt het beste te zijn. Helaas moet je nu gewoon afwachten totdat de baby gaat indalen, dan wordt het weer beter...
     
  3. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, hier helaas ook niet op rug. Met voedingskussen op je zij is beste. Let dan wel op dat je niet je heupen verticaal boven elkaar hebt, dat is minder minder goed voor je bekken. Onderste heup dus beetje achter de bovenste, voedingskussen tussen je benen en er lekker tegenaan hangen.

    Op je linker zij schijnt idd beste te zijn voor doorbloeding placenta. Maar ik wissel links en rechts lekker af.

    Wat je ook zou kunnen doen trouwens: iets schuin omhoog gaan liggen dmv kussen.
     
  4. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Dit inderdaad!
     
  5. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Bij rugligging kun je druk op je grote lichaamsader krijgen, vaak wordt je dan niet lekker (duizelig)
    Zijligging ondersteund met kussens is het beste....

    Helaas kan ik ook amper op mn zij ligging.... door t vocht wat ik vasthoud heb ik last van slapende en tinetenlde armen en handen.
     
  6. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Op mn rug liggen kan ik al weken niet meer.
    En de ene avond kan ik prima op mn ene zij liggen en heb ik het benauwd op de andere.
    En volgende avond is het weer omgedraaid.
    Dus zoek gewoon uit welke kant goed gaat, prop mn dekbed tussen mn benen en onder mn buik en dan proberen te slapen :)
     

Deel Deze Pagina